wannabe nerd Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 For noen måneder siden kjøpte jeg en bok om c#. Den het Sams teach yourself c# in 21 days, og skulle visstnok være bra. Jeg leste den en stund men la den fra meg, nå har jeg startet på den igjen. Det som er problemet er at jeg lærer kun om sånn komandolinjebaserte applikasjoner. Det er vel og bra, men jeg har lyst til å gå videre med litt gui og spillprogramering (er ikke helt sikker på forskjellen :oops: ). Da blir spørsmålet: finnes det noen gode bøker for gui og spillprogramering i c#? ps: når jeg mener spillprogramering mener jeg ikke bare 2D men også 3D! Lenke til kommentar
BHJM Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Sjekk denne siden vist du int i spill programmering i C#. http://csgl.sourceforge.net/ skulle dekke ditt behov håper jeg... Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Jeg tror den sida var litt avansert for meg. Hvis jeg forstod den rett, var den en side for brukere av CsGL. Den kan helt sikkert bli brukbar når jeg kan det, men det gjør jeg ikke. Men takk uansett! Er det noen som vet om en c# bok? ps: Er det noen forskjell på gui og spillprogrammering??? Lenke til kommentar
BHJM Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Ei norsk bok er programmering i C# av Tom Archer, den krever noe bakgrunn innen programmering. Ellers har O'reilly forlag mange gode bøker for alle nivåer. GUI: Windows programmering Spill: enten lages knapper vhja grafikk, eller du integrer winwdos teknikker og grafikk. Begge kan kalles for GUI(graphical user interface) Lenke til kommentar
always curious Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 wrox har en bok som heter beginning c# Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 24. august 2003 Forfatter Del Skrevet 24. august 2003 Nå tror jeg at jeg har forklart meg litt dårlig her. Det jeg er ute etter er ikke en begynner bok i c#. Jeg har basiskunskapene i språket, men det er vanskelig å finne bøker som går videre med gui/spill programmering (ikke internett og sånn). Jeg har funnet en eller to med gui, men jeg aner ikke om de er brae nok eller har noe som helst med spill å gjøre. Beklager den der :oops: Lenke til kommentar
alftore Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hvilke type spill? Søk etter bøker som omhandler windows forms og/eller GDI+. Eller rett og slett en Advanced C# bok. Selv har jeg denne: C# and The .NET Platform og den kan jeg anbefale. Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Jeg tenkte på både 2D og 3D. Eller (hvist det var det du lurte på) jeg tenkte på litt rpg, men jeg kommer sikkert til å prøve alt annet også. :wink: Jeg klarer å finne bøkene, men er usikker på hvor gode de er. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Du må vite grunnleggende regler før du begynner med GUI, ellers spør du bare ting som "Hvordan får jeg teksten i textBox1 over i textBox2"(dette er et VELDIG gjentagende tema på VB sider :-?) Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Jeg kan nesten alt grunnleggende, men det blir liksom ikke nok. Jeg vil vite om bøker som går videre med grafikk og sånn. Nå ønsker jeg ganske enkelt tips om bøker som omhandler spillprogrammering. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Begynn med å lage enkle spill, for det som er vanskelig med programmering er å få det inn i fingra, og det tar tid, lang tid. En viktig del av spillprogrammering er å dele alt inn i så små delere som mulig, for da sliper du å skrive noe flere ganger, koden blir mer oversiktelig, og lettere å arbeide med. Noen bøker om dette vet jeg ikke om, men det er veldig intuitivt, så fort du kommer igang, begynn bare å lage rammeverket for motoren; pass på å ikke gjøre det mer fleksibelt en nødvendig, for ellers kan du sitte i all evighet uten å bli ferdig (det skjedde med meg) Skal du bruke 3D grafikk, kan dette være litt avansert, når det kommer til matriser og spesielt belysning. 2D grafikk er derimot veldig enkelt. Jeg ville absolutt anbefale å begynne med DirectDraw7 eller 9. I C# måtte du brukt DD9. Direct3D9 kan du alltids bruke, men jeg synes ikke noe særlig om det (veldig krunglete) men for å få til OpenGL må du enten ha CSGL(Som også er veldig krunglete), lage et rammeverk selv i C++, eller bruke mitt(som jeg tenkte å legge ut i nærmeste fremtid, hvis noen har interesse av det) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå