OJ Doe Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hei, den lokale dykkerklubben skal lage ny webside, og jeg ble webansvarlig. Kjenner t il veldig grunnleggende C++. Denne siden bør være veldig rask og enkel å oppdatere, da det er en del nytt her. Vurderer nå Wordpress og html5, noen andre gode forslag? Som nevnt, jeg er ingen webhelt, men jeg har ok datakunnskaper. Er villig til å bruke litt tid, men dette må opp og gå innen februar, så ingen evighetsprosjekter. Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Å basere seg på WordPress er nok et godt valg, såsant dere ikke har noen veldig spesielle behov. Om blog-formatet ikke passer, dvs. hvis hvilke sider som skal være der er mere statisk, men innholdet endrer seg, vil et CMS være bedre egnet, og da kan du f.eks. se på Drupal. Din C++ bakgrunn vil også gjøre at du bør kunne forstå PHP-kode uten videre problemer, så hvis du får behov for å gjøre tilpasninger i side-templates eller andre ting så bør det være mulig (WordPress og Drupal er altså PHP-baserte). Å lage noe fra scratch for et formål som dette er ikke å anbefale - i alle fall når du ikke har webutviklings-erfaring. Lenke til kommentar
agm Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Nå har jeg ikke lange erfaringen med Drupal, men mitt inntrykk er at Wordpress er et enklere system å sette seg inn i. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Enig i at wp er en god løsning. Det er heller ikke noe problem å bruke wordpress til statiske sider, samme om innholdet skal endres eller ikke. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Det virker som en PHP løsning er greiest da. Jeg nevnte i førstepost at det blir en del utskiftning av stoff, det stemmer. Samtidig finnes det en del saker og ting som MÅ være statiske og enkle å finne frem til. Er det forresten noen som har noen eksempler på gode WP eller andre PHP sider? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå