Gå til innhold

xp2100, hvor høyt kan denne klokkes?

cdrom

Anbefalte innlegg

Den idler på 40c med viftekjøling. Hvis jeg øker vcore ytterligere fra 1,725 til feks 1,8, kan jeg da risikere å skade cpu, eller er det varmen som bestemmer om cpu blir skadet?

idle tempen er helt uinterresant om du spør meg. Det er load tempen som har noe å si. Kjør opp volten, men ikke noe særlig over 1.9. Hvis du ikke klarer mer enn 2350mhz fra 1.75 til 1.9 er det egentlig ingen vits.

TIPS:

Istedenfor å klokke høyere bør du senke multiplier for å prøve å presse max ut av FSB. Det gir deg en like høy ytelses økning som det du klarer å overklokke videre fra 2.3Ghz!!

FSB ja....

Har testet ut dette littegrann, men er litt usikker på om jeg har fått satt på agp/pci-lock, det står nemlig ingen ting om dette i bruksanvisningen. Jeg har a7n8x-dlx så det er nevnt.

Jeg kjører nå på ca. 2320mhz med 1.75v vcore, 140fsb og 16,5 multiplier. Hvor høyt tror dere jeg kan sette fsb?

Det skal nevnes at når jeg satt multiplieren på 17 frøys maskinen vel inne i 3dmark01.

Dette er maskinen min:

A7n8x-dlx rev 1.4

micron 512ddr 266mhz

radeon 9500np@9700np@320/373,5mhz

xp2100 tbredb med en vifte med :smile: thermal pad :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den rammen var jo skummelt dårlig. Men det skulle gått å klokke den så langt rammen holder. HK er jo laget for 166mhz fsb om jeg ikke husker feil. Bytt ut Thermal pad'en da! (husk TYNT lag med goop)

Å nei du! Den thermal-pad'en der var skikkielig overklokkingsvennelig! Resultatet blir nok ikke mye bedre med goop, også er det jo så mye søl!

Hva gjør rammen min så skummelt dårlig?

Lenke til kommentar

Tyter av tester på nettet som konkluderer med at ThermalPad er veldig mye dårligere enn feks AS3. Og forskjellene blir bare større ved overklokking/load.

Ang. Micron: Crucial bruker chip'er fra Micron. Og med mindre du har fått tak i en "mandags-brikke" skal den kunne kjøre stramme timinger på lav fart (opp til rundt 140-150). Med slappere timinger (CL2.5) kommer du muligens høyere.

Ta en test med lavere multi og finn høyeste stabile bussfart. Klokk litt ned fra maks og øk multi til det butter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...