Gå til innhold

xp2100, hvor høyt kan denne klokkes?

cdrom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min xp2100 går til 2.5 ghz med 1.888 vcore og luftkjøling....

Men så er jeg visstnok veldig heldig med steppingen og da (AIUHB)

2.3 ghz er veldig bra, du merker ikke forskjell på høyere klokkefrekvens uansett :)

AIUHB er ikke det som teller mest. Det er når den er laget og hvilket batchnummer den har.

Selv har jeg et batchnummer litt over 1400, noe som utrolig dårlig, men jeg klarer forsatt klokke ganske så bra.

2,4Ghz@1,8v.

Lenke til kommentar
Min kjører på 2300mhz, er dette bra?

Men, jeg bare lurer...

Merker du noen forskjell?

Jeg prøver å klokke litt selv, men har ikke merket noen direkte forskjell i programmer/spill kun i div. tester.

Man merker forskjell fra 1,733Ghz til 2,3Ghz.

Lenke til kommentar

Man merker forskjell fra 1,733Ghz til 2,3Ghz.

Hvordan?

Mer stabil FSP i spill som krever litt maskin. Og kan kjøre bedre grafikk uten at spillet hakker.

Så det å klare å overklokke bra kan faktisk merkes på fler områder.

Jeg har egentlig alltid trodd at overklokking er mest for moro skyld, for å se hva man klarer å presse ut av maskinen.

Men hvis man i tillegg forbedrer ytelsen så det blir merkbart, så bli jeg vel nødt til å lære meg å klokke ordentlig.

Takker for svar fusion.

Lenke til kommentar

Så det å klare å overklokke bra kan faktisk merkes på fler områder.

Jeg har egentlig alltid trodd at overklokking er mest for moro skyld, for å se hva man klarer å presse ut av maskinen.

Men hvis man i tillegg forbedrer ytelsen så det blir merkbart, så bli jeg vel nødt til å lære meg å klokke ordentlig.

Takker for svar fusion.

:lol:

Virker som om du har misset et seriøst poeng i forhold til overklokking, ja!

Lenke til kommentar
Min xp2100 går til 2.5 ghz med 1.888 vcore og luftkjøling....

Men så er jeg visstnok veldig heldig med steppingen og da (AIUHB)

2.3 ghz er veldig bra, du merker ikke forskjell på høyere klokkefrekvens uansett :)

hva slags system har du?

fsb og multiplier?

Lenke til kommentar

Jeg har en cel. 1,7 og synes den ble ganske mye bedre på 1,9ghz. Jeg har litt rar måte å klokke på. Det står 100 fra før så setter jeg dn bare på 112 så er alt 'klokket' kan ikke gjøre særlig mer. det er et alternativ der det fra før står 15x det skjermikke noe med hastigheten om jeg skrur den opp el. ned. Er det noen her som vet hva det er?

Lenke til kommentar

Jeg synest det høres meget bra ut jeg, å kunne klokke fra 1,7 til 2,3MHz med vanlig luftkjøling. Jeg regner med dere som klarer dette sitter med TB-prosessorer. Min Palomino er langt ifra så overklokkingsvennlig iallefall (ikke at det gjør så mye for mitt bruk, bare prøver meg litt for moroskyld).

Lenke til kommentar
Den idler på 40c med viftekjøling. Hvis jeg øker vcore ytterligere fra 1,725 til feks 1,8, kan jeg da risikere å skade cpu, eller er det varmen som bestemmer om cpu blir skadet?

idle tempen er helt uinterresant om du spør meg. Det er load tempen som har noe å si. Kjør opp volten, men ikke noe særlig over 1.9. Hvis du ikke klarer mer enn 2350mhz fra 1.75 til 1.9 er det egentlig ingen vits.

TIPS:

Istedenfor å klokke høyere bør du senke multiplier for å prøve å presse max ut av FSB. Det gir deg en like høy ytelses økning som det du klarer å overklokke videre fra 2.3Ghz!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...