Gå til innhold

Mitt neste kabinett?

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny pc snart, og er på utkikk etter et kabinett. Mine kriterier:

- Elegant

- Gode termiske egenskaper

- Stillegående

- Så lite og lett som mulig, men plass nok til "alt". m-ATX - (ATX?)

- Plass til flere HDD's

- Gode praktiske løsninger

- Svart?:D

Har lenge vurdert Lian Li PC-V354B Micro Tower, men skeptisk på ryddemulighetene, samt at det "bare" blir 3 plasser til hdd/ssd når jeg må fjerne nederste hdd-buret pga plass til skjermkort. Slik som HER

For å vise dere hvilken stil jeg liker på kabinett har jeg et par eksempler:

pic #1

pic #2

pic #3

Hardware jeg skal ha i PC'en:

- 1155 hovedkort (helst m-atx)

- i5-2500k

- 8-16GB RAM (kanskje høye heatspreaders)

- Nvidia 250 gts (kjøper et high-end kepler kort når det kommer)

- Kingston hyperX SSD samt 4-5 HDD's

- Lydkort kanskje

- CoolIT Vantage alc cpu kjøler (kanskje gi den til broren min og kjøpe en grei luftkjøler)

Målet er å finne et kabinett som oppfyller alle kriteriene mine, og som jeg kan ha uansett oppgradering. Tviler på at jeg blir å kjøre full custom vannkjøling, hvis det har noe å si.

Jeg er veldig åpen for forslag, så kjør på:) spørr hvis dere lurer på noe mer. BTW noen som vet om flere lignende sider som million dollar pc? Trenger ikke være ekstrem pc med full custom vannkjøling etc, bare at det er ordentlige bilder og cleane setups:)

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er noen kabinetter:

Corsair Obsidian 800D Big Tower

+ Elegant, gode anmelderser på komplett, stort.

- Dyrt,

CM Storm Trooper Big Tower

+ Bra pris, Kult design, stort.

- Kanskje litt "fjortiss" med rødt lys osv.

Husk at vis du skal oppdatere når de nye skjermkort seriene kommer, må du jo ha plass til dem, men det skal vel ikke være et stort problem.

Forresten, jeg er ikke pro, men jeg leser reviews osv.

Håper jeg hjalp.

- Awezome

Lenke til kommentar

Her er noen kabinetter:

Corsair Obsidian 800D Big Tower

+ Elegant, gode anmelderser på komplett, stort.

- Dyrt,

CM Storm Trooper Big Tower

+ Bra pris, Kult design, stort.

- Kanskje litt "fjortiss" med rødt lys osv.

Husk at vis du skal oppdatere når de nye skjermkort seriene kommer, må du jo ha plass til dem, men det skal vel ikke være et stort problem.

Forresten, jeg er ikke pro, men jeg leser reviews osv.

Håper jeg hjalp.

- Awezome

Takker for svar:) Bigtower/fulltower blir nok uaktuelt for meg, da jeg rett og slett ikke har bruk for den størrelsen. Har funnet to flotte kabinetter som jeg må se nærmere på.

- Lian Li A04B

- Silverstone TJ08-E

TJ08-E ser helt nydelig ut! Men eneste problemet jeg ser er at 3,5" HDD stikker litt ut av hdd buret, og kan treffe rambrikkine? eller noe. Her ser man det. Men vet ikke om jeg får problemet med lave rambrikker, uten høye heatspreaders. Har ikke sett mye på lian li sitt, bare bilde fra utsiden.

edit: Silverstone kabinettet har plass til dagens største skjermkort, 6990 og 590, det vil vel si at det får plass til neste generasjon kepler fra nvidia også? Regner med at skjermkortene ikke vokser i størrelse i fremtiden, heller motsatt.

Endret av paithlezz
Lenke til kommentar

Tror det vil gå bra, men jeg tror i et så trangt kabinett at lukket vannkjøling vil være mer praktisk.

Pga airflow? Har en pc nå som broren min slal få, og det er CoolIT Vantage alc kjøling der. Kan få tak i swiftech kjøleren for 300kr, så tenkte det ville være et greit kjøp:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...