Gå til innhold

Elektronikkverksted i Bergen som utfører lodding?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp med å få utført noe loddearbeid på et hovedkort i Bergen. Vil tro dette er gjort på 5 minutter for en erfaren lodder. Det er snakk om to QSB som skal festes på et hovedkort.

 

Problemet er at det er så ekstremt smått, så om noen vet om et elektronikkverksted eller annet sted som kan utføre dette i Bergen hadde jeg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er problematisk med sånt småarbeid desverre. Om du faktisk finner noen som driver med slikt (vanskelig i seg selv da det ikke akkurat et noen spesiell brasje for "loddere") så er det sansynlligvis noen industri-relatert bedrift av noe slag. Om de hele tatt aksepterer på seg en jobb fra en privatperson så tar de seg gjerne betalt sin standard timebetaling (og er gjerne tvunget til det av sin sjef som policy forøvrig).

 

Det sagt - det nærmeste jeg kan finne på å foreslå er om du kan finne en "gammeldags" TV-reperatør av noe slag. Det finnes ikke så mange slike igjen pga. ting har gått mot enten bruk&kast eller store service-sentre - men de eksisterer. Jeg vet det er (eller var ihvertfall) en her i nærheten av Nesttun, og jeg husker å ha sett en i Bergen sentrum også i en eller annen mindre gate.

 

Jeg var i en lignende situasjon en gang jeg måtte ha noen deler sveiset sammen - et bittelite prosjekt gjort på 10minutter, men jeg hadde naturligvis ikke utstyret. Når jeg endelig fannt noen så betalte jeg en skammelig pris for å få det gjort... jeg vil ikke en gang si hvor mye de 10 minuttene kostet meg pr minutt...

 

Jeg tror nesten du kommer lengre med å etterlyse hjelp på forumet av noen som er i eller nær Bergen som har litt ok loddeutsyr og driver med slike ting på hobbybasis (sikkert flere av dem her på forumet) og gi dem jobben. Der er det litt mer realistisk at noen kan ta jobben for en hundrings eller to om du henter og leverer på døren og gjør det enkelt for dem.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det kan gjerne være en privatperson som påtar seg arbeidet. Jeg vil bare ha det utført uten å betale en formue for 5-10 minutters arbeid.

 

Var noe slikt som du nevner jeg var ute etter. Vet at for eksempel åstveit industrier har en elektronikkavdeling, samme med et par andre bedrifter, men dette er beregnet for firma og i store kvantum.

 

Det var en gang en brukthandel i Nygårdsgaten tidligere der han som jobbet der konstant satt inne på verkstedet sitt innerst i butikken og loddet for harde livet. Jeg har dessverre ikke sett igjen denne butikken de siste årene.

 

Jeg får ta et nytt søk etter tv-radio verksted og se hva jeg får treff på, da spesielt rundt Nesttun.

 

Takker så mye for svar:-)

Lenke til kommentar

Etter en liten ringerunde har jeg kommet frem til at dette vil koste meg ca 300,- kroner å få utført. Hadde håpet ned mot 200,- lappen, men skal nok overleve dette også.

 

Får lete litt ekstra og se hva jeg finner av alternative steder.

 

Det var jo faktisk ikke så ille da.

Siden jeg også er i Bergen så vil jeg gjerne vite hva du finner ut av til slutt. Jeg har også vært i identisk situasjon før nemmelig :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

De to jeg snakket med som var laves på pris og som tok betalt per halvtime er:

 

http://www.skutleelektronikk.no/

 

http://www.btv.no/

 

Jeg synes jo i utgangspunktet at 300 for ti minutters arbeid er i drøyeste laget, men så er det jo ikke større problem enn at jeg får de til å utføre jobben på tre hovedkort når jeg først skal ha det gjort, så blir prisen straks 100,- kroner per kort, og da er jeg relativt bra fornøyd med hensyn til pris.

 

Skal innom en tur i løpet av uken og få en eksakt pris for 1,2 og 3 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...