sedsberg Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Holder på å småtrimme en motorsykkel litt og måtte derfor ut med luftfilterboksen. Desverre sitter batteriet vanligvis festa i denne. Vanlige blybatterier er store, tunge, klumpete og må som regel monteres rett opp og ned. LiPo er som regel mye mer plasseringsvenlige. Tenkte derfor å kjøpe et 4S (rundt 3-5Ah) LiPo som kan lades med 5C. Et eksempel. Generatoren gir maskimalt 14A ved 14V så jeg vil aldri overskride maks ladestrøm og spenningen vil heller aldri bli for høy. Greit nok at batteriet aldri vil bli fulladet men det vil jo også være liten sjanse for at det blir overutladet. Det er veldig lite som trekker strøm på denne motorsykkelen. Den har ikke el-start f.eks. Vil dette fungere? Lenke til kommentar
Locci Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Vill nok ikke gått for det batteriet, mest pga om det feiler så kommer det til og ta fyr og eventuelt eksplodere. Ville ikke hatt det i en sykkel. http://indysuperbike.com/Ballistic_Batteries_4_Cell_Evo2-1196641156.html De batteriene som sitter i denne pakken er kraftigere og samtidig tryggere, har hatt en 12cell pakke som tok kvelden i en av race syklene jeg jobber med. Dette skjedde under kjøring uten at føreren merket noe da det fortsatt var link i batteriet og lade systemet til sykkelen holdt den i live fram til turtallet ble for lavt. Eneste skadene som kom fra denne nedsmeltingen var litt røyk og noen etsing skader etter veska i batteriet. "Plastikken ble grå". Så vill si at ett batteri som er basert på A123 celler er mye bedre og putte i en motorsykkel. Har forresten bestilt det batteriet jeg linker til over til min egen sykkel "R6 08" dog det er en racer, men skal fortsatt klare og dra igang motoren Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Så vill si at ett batteri som er basert på A123 celler er mye bedre og putte i en motorsykkel. Bestilte nettopp et slikt et. Fant noen som er beregna på nettopp slikt. 8 cellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå