Qwseyvnd Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hva skal jeg ta? ABIT OTES FX5900 3850 kr Sapphire Radeon 9800 pro 128mb 3700 kr De prisene er på flexi-data der jeg vil helst kjøpe for da kan KJØRE dit og hente. Vet selv Radeon 9800 pro sine kjerne blir veldig varme....Abit har jo lagt på OTES system slik det blir kjøligere enn noe andre kort og lavere kabinettemp. Vet godt at Radeon 9800 pro er raskest for tiden MEN har godt erfaring med nVidia i Flight Sim 2004. Ønsker bundle skal være: noe spill med, Tv-out ledning, ting og tang. Lenke til kommentar
Tecscope Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hei Qwseyvnd. Jeg har selv hatt begge kortene å vil bare anbefale FX 5900 (abit silero) Radon 9700 Pro som jeg hadde ble får varmt forde ATI ikke har go nok vifte på GPU får den ytelsen den kan prestere, de vil sansynelig tjene masse penger å slå sin konkurent . FX 5900 kjører på 0.13 micron og har veldig go kjøling, aldri noe tull med Nvdia. På Ati korte fikk jeg ikke farger på tven og fikk bugs i spill, og faktisk noen ganger gikk korte treigt i hvisse situasjon, blant annet i spillet Ascron Calls 2 som krever vanvitig mye av GPUen, fikk radon problemer å henge med. På FX korte kjører ting mye mer stabil, en ting er at radon er raskt i en del tester, men noe annet er hvoran korte fungerer i praksis, bilde kvalitet etc. Du har 3800 ,- som vil bruker på GPU får å få en spille opplevese, jeg brukte dette på Radon og angret bittert. Fikk FX 5900 å mine forventinger var endelig infridd. Gjør også oppmerksom på at med de sister Nvida driverne så er Radon 9800 Pro ikke lenger enn konger på GPU markeed, tester hvis at Radon er bare 3 av 20 tester rasker en FX, det vil si at FX 5900 er det raskeste korte på marked i dag, og med pris fallet som er nå på FX anbefaler jeg at folk kjøper Nvida kort får støtte dem vidre i GPU krigen kjøp 5200 får morroskyld Kjøp FX korte å fortell meg at du ikke er fornøyd, å skall jeg kjøpe et Radon kort til deg :wink: Mvh Tecscope Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Kan STERKT anbefale 9800pro.. 5900non ultra er verken sterkere eller bedre på noen måter.. derimot ultra.. men jeg anbefaler RADEON! Lenke til kommentar
Tecscope Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Anbefaler å lese benchmark får mann løper å kjøper noe kort http://www.extremeoverclocking.com/reviews...00_Ultra_6.html utdrag: The FX5900 beat out our Radeon 9800 Pro in a number of tests. In fact, the 9800 Pro was only faster in three out of our twenty tests Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg har selv Hercules 9800 pro,og kan anbefale det på det varmeste. Kjører med de siste Omega driverene og har ikke opplevd problemer hittil. De spillene som er hyppigst oppe å kjører er Mafia,Generals og Battlefield og disse går smoooth med alle innstillinger på best quality! Kan ikke uttale meg om Fx 5900 for det har jeg ikke testet,men jeg har stor tro på at dette også er et meget bra kort. Så det kommer vel mest an på hva du har lyst på,du får nok et topp skjermkort uansett hvilket du velger :wink: Lenke til kommentar
mr x Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Anbefaler å lese benchmark får mann løper å kjøper noe kort http://www.extremeoverclocking.com/reviews...00_Ultra_6.html utdrag: The FX5900 beat out our Radeon 9800 Pro in a number of tests. In fact, the 9800 Pro was only faster in three out of our twenty tests ser bra ut disse testene der(link) men det er vel et ultra-kort,ikke non ultra. vet ikke hvor stor ytelse det er i mellom ultra og nonultra i tester. har du prøvd 3d mark med non-ultra kortet ditt ? og hvordan er båndbredden mot et ultra-kort ? er veldig nyskjerrig på non-ultra,har veldig lyst på et selv. brukte prisguide på hardware og fant et fx 5900 non-ultra til : Leadtek WinFast A350 GeForce FX5900 128Mb DDR DVI TV-out Retail AGP LTFX5900 Databutikken.com 3057,- dette er vel en bra pris for fx 5900.... Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hei Qwseyvnd. Jeg har selv hatt begge kortene å vil bare anbefale FX 5900 (abit silero) Radon 9700 Pro som jeg hadde ble får varmt forde ATI ikke har go nok vifte på GPU får den ytelsen den kan prestere, de vil sansynelig tjene masse penger å slå sin konkurent . FX 5900 kjører på 0.13 micron og har veldig go kjøling, aldri noe tull med Nvdia. På Ati korte fikk jeg ikke farger på tven og fikk bugs i spill, og faktisk noen ganger gikk korte treigt i hvisse situasjon, blant annet i spillet Ascron Calls 2 som krever vanvitig mye av GPUen, fikk radon problemer å henge med. På FX korte kjører ting mye mer stabil, en ting er at radon er raskt i en del tester, men noe annet er hvoran korte fungerer i praksis, bilde kvalitet etc. Du har 3800 ,- som vil bruker på GPU får å få en spille opplevese, jeg brukte dette på Radon og angret bittert. Fikk FX 5900 å mine forventinger var endelig infridd. Gjør også oppmerksom på at med de sister Nvida driverne så er Radon 9800 Pro ikke lenger enn konger på GPU markeed, tester hvis at Radon er bare 3 av 20 tester rasker en FX, det vil si at FX 5900 er det raskeste korte på marked i dag, og med pris fallet som er nå på FX anbefaler jeg at folk kjøper Nvida kort får støtte dem vidre i GPU krigen kjøp 5200 får morroskyld Kjøp FX korte å fortell meg at du ikke er fornøyd, å skall jeg kjøpe et Radon kort til deg :wink: Mvh Tecscope SOM OM VI IKKE VISSTE AT FX 5900 ULTRA VAR RASKERE DA (DOH) Det som gjør at Radeon 9800 pro vinner SAMMENLAGT er forde den gir veldig gbra ytelse ofte med Geforce FX kortet rett over og da er det ikke snakk om store forskjellen, men ATI skambanker ATI i bildekvalitet. Jeg har aldri hatt noen problemer med mitt nye Radoen 9800 pro kort og kan TRYGT annbefale det ovenfor Geforce kortet. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Anbefaler å lese benchmark får mann løper å kjøper noe kort http://www.extremeoverclocking.com/reviews...00_Ultra_6.html utdrag: The FX5900 beat out our Radeon 9800 Pro in a number of tests. In fact, the 9800 Pro was only faster in three out of our twenty tests Speeden er ikke alt. Bildekvalitet teller også mye og det er derfor Radeon 9800 pro vinner sammenlagt seieren for FX kortet er litt raskere JA, men det dekker ikke den store forskjellen på bildekvaliteten der ATI sierer uten motstand. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 SOM OM VI IKKE VISSTE AT FX 5900 ULTRA VAR RASKERE DA (DOH) Det som gjør at Radeon 9800 pro vinner SAMMENLAGT er forde den gir veldig gbra ytelse ofte med Geforce FX kortet rett over og da er det ikke snakk om store forskjellen, men ATI skambanker ATI i bildekvalitet. Jeg har aldri hatt noen problemer med mitt nye Radoen 9800 pro kort og kan TRYGT annbefale det ovenfor Geforce kortet. Virker jo nesten som du blir fornærmet fordi noen anbefaler Nvidia. Og det med at ATI skambanker Nvidia(du skrev ATI da ) i billedkvalitet er jo ikke noe man klarer å se med det blotte øye. Er jo først når man forstørrer bilder, at man kan se noe forskjell. Men ingen klarer å se det under spilling eller noe som helst annet "vanlig" data arbeid. Synes ikke man kan kalle det for skambank. Du sier også at "speeden er ikke alt". Men for mange så er det jo ganske viktig å få det "raskeste" når man bruker så mye penger på et grafikkort. Så da vil det jo være naturlig å kjøpe ut fra hva som er raskest der og da. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Viktig å presisere at trådstarter snakker om FX 5900 _NON-ULTRA_ som er en del tregere enn 9800 Pro.. Jeg kan forresten anbefale 9800 Pro på det varmeste, bare husk å legg inn den nyeste versjonen av drivere fra www.omegacorner.com som noen nevnte tidligere i tråden. Disse gir økt funksjonalitet og økt hastighet i spill. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 The FX5900 beat out our Radeon 9800 Pro in a number of tests. In fact, the 9800 Pro was only faster in three out of our twenty tests. The 5900 Ultra was faster but not by enough to notice. This makes purchasing the fastest video card from NVIDIA a tough decision. We personally do not think that the small gain in performance is worth the extra $100 dollars over a 9800 Pro. utdrag ifra testen, morro hvordan mange i denne tråden plukker ut de tingene de liker og poster det.. fx 5900 ultra er det beste kortet radeon 9800 pro er nesten like rått! kjøp gjerne blå sko med gule hjerter for min del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 hold deg langt unna databutikken.com henviser deg til webshopguiden... Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Det ble 11 inlegg på kort tid...Vet også Radeon 9800 pro på kortene har for dårlig kjøling slik de blir veldig varmt, kunne tatt Radeon 9800 pro hvis den hadde bedre kjøling. Tenk deg 380/700 0,15 µm på en pringlete kjøleribbe og FX5900 400/850 0,13 µm på kjempestor kjøleribbe og får maks 55-60'c Noe av dere sier Radeon 9700 pro er 60'c på original kjøleprofil. Det er farlig hvis en PCI kort blokker den viften. Har bestilt en ABIT FX5900 OTES så de lagt vekt på kjølingen, og Hexus klarte den fra 400/850-475/973 dette er MEGET bra overklokking Albatron Gigi FX5900 480Core/946Memory... ASUS V9950 FX5900 480/915 ABIT slår Albatron og ASUS. Skal også ha ekstra kjøling på den. Slik jeg klarer 480-490. Lenke til kommentar
Treat Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 http://www.ocaddiction.com/articles/video/...radeon_9800pro/ Lenke til kommentar
Treat Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 http://www.ocaddiction.com/articles/video/...radeon_9800pro/ Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 hold deg langt unna databutikken.comhenviser deg til webshopguiden... Du sa det mann!! :wink: f@** ta databutikken Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 SOM OM VI IKKE VISSTE AT FX 5900 ULTRA VAR RASKERE DA (DOH) Det som gjør at Radeon 9800 pro vinner SAMMENLAGT er forde den gir veldig gbra ytelse ofte med Geforce FX kortet rett over og da er det ikke snakk om store forskjellen, men ATI skambanker ATI i bildekvalitet. Jeg har aldri hatt noen problemer med mitt nye Radoen 9800 pro kort og kan TRYGT annbefale det ovenfor Geforce kortet. Virker jo nesten som du blir fornærmet fordi noen anbefaler Nvidia. Og det med at ATI skambanker Nvidia(du skrev ATI da ) i billedkvalitet er jo ikke noe man klarer å se med det blotte øye. Er jo først når man forstørrer bilder, at man kan se noe forskjell. Men ingen klarer å se det under spilling eller noe som helst annet "vanlig" data arbeid. Synes ikke man kan kalle det for skambank. Du sier også at "speeden er ikke alt". Men for mange så er det jo ganske viktig å få det "raskeste" når man bruker så mye penger på et grafikkort. Så da vil det jo være naturlig å kjøpe ut fra hva som er raskest der og da. Skrev feil ja, men ble ikke forbanna selvom det kan virke slik......er bare lei av å høre det samme om og om igjen.....jeg er IKKE ATI fanatiker selv, men er s å lei av å møtte forklare det samme om og om igjen,,,,at Geforce FX 5900 ULTRA er litt raskere enn Radeon 9800 pro har jeg aldri sagt noe imot...jeg er faktisk enig....men jeg har sett mange tester som går på bildekvalitet og generering av 3d og pixler og der er ATI et steg foran. Det ble godt forklart at Det Nvidia kortet ikke klarer klarer ATI og motsatt så om du hjadde klart å lodde sammen de kortene i dual ville du virkelig fått det ultimate kortet Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 http://www.ocaddiction.com/articles/video/fx_5900ultra_vs_radeon_9800pro/ Herregud her tester de fx kortet med 256 mb minne mot Radoen kortet med 128 mb minne Da blir det stor forskjell i ytelse med store oppløsninger. Hiv inn en verdi utfordrer Radeon 9800 pro 256 mb så får du en mere FAIR FIGHT Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 så om du hjadde klart å lodde sammen de kortene i dual ville du virkelig fått det ultimate kortet Det hadde vært noe . Rart at ingen har prøvd det Lenke til kommentar
It's me Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 http://www.ocaddiction.com/articles/video/fx_5900ultra_vs_radeon_9800pro/ Herregud her tester de fx kortet med 256 mb minne mot Radoen kortet med 128 mb minne Da blir det stor forskjell i ytelse med store oppløsninger. Hiv inn en verdi utfordrer Radeon 9800 pro 256 mb så får du en mere FAIR FIGHT Kunne ikke sagt meg mer enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå