Muriazen Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg lurte på en svært enkel ting. Hvis jeg tar et fag som privatist, får jeg da godkjent ukestimene for faget? Hvis jeg feks ønsker å ta flere fag som privatist, kan jeg det uten å havne i manko på uketimer? Jeg går Vg3 påbygg til generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
eleonora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du kan jo gå skole 50% og ta halvparten av fagene som privatist. Men nei, de blir ikke godkjent som ukestimer. Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Du kan jo gå skole 50% og ta halvparten av fagene som privatist. Men nei, de blir ikke godkjent som ukestimer. Så jeg kan altså ikke droppe ut av Vg3 påbygg og ta samtlige fag som privatist? Men hva skjer hvis jeg ikke får karakter i et fag, kan jeg da kun ta det opp som privatist, eller må jeg ta faget på nytt over et helt skoleår? Greia er at jeg ikke har tid eller motivasjon til skole, så skulle gjerne funnet en måte å få studiekompetanse på, uten å måttet møte opp på skolen hver dag i et helt år.. Lenke til kommentar
eleonora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du kan ta alle fagene som privatist om du vil det. Men da må du også opp i eksamen i alle fagene Det er ikke noe større problem enn at du må ha selvdisiplin nok til å lese selv. Selvsagt kan du ta fag som privatist! Da er det eksamener til våren, og til jul. Og du må melde deg opp før 15.januar / 15. september Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Du kan ta alle fagene som privatist om du vil det. Men da må du også opp i eksamen i alle fagene Det er ikke noe større problem enn at du må ha selvdisiplin nok til å lese selv. Selvsagt kan du ta fag som privatist! Da er det eksamener til våren, og til jul. Og du må melde deg opp før 15.januar / 15. september Ja, ok Men hvordan gjør jeg det da, for å oppnå 100ukestimer-kravet, hvis jeg ikke får godkjent uketimene når jeg tar det som privatist? Lettere sagt, kan jeg med bare 2årig videregående ta hele siste året som privatist? Endret 6. desember 2011 av Muriazen Lenke til kommentar
eleonora Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja, det kan du. Men som sagt må du ha eksamener i alle fag. Da tror jeg ikke ukestimer er så viktige akkurat. Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Ja, det kan du. Men som sagt må du ha eksamener i alle fag. Da tror jeg ikke ukestimer er så viktige akkurat. Ahh... det var godt å høre Skal nok inn til rådgiver i morgen, bare for å forsikre meg om hvordan det kan gjøres. Men takk. btw. når du sier eksamner, mener du da privatisteksamenen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå