Gå til innhold

Hvilken laptop passer for meg?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny laptop som jeg kan surfe på nettet, lagre bilder, enkel bildebehandling, og bruke excel, Word ol. Jeg ønsker at den skal være så liten og lett som mulig, ikke noe must. Budsjett på 5000 kr, men bruker gjerne mindre. Har ingen preferanser på merke.

Noen forslag??? Trenger hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker at hele pcen skal være liten og lett. Har sett på skjerm på 10- 12''. Om den må være større for å kunne passe i budsjettet på 5000 kr er det greit. Jeg kan nesten ingenting om pcer, så jeg er redd jeg ikke har så mange spesifikasjoner. Jeg spiller aldri, men kan se på en og annen film, med pcen koblet mot tven. Er en dame på 31 år, som stort sett er en standardbruker. Wimp, wodler, Nikon d-80 kamera, veldig enkelt bilderedigeringsprogram etc er vel det pcen vil bli brukt til.

Lenke til kommentar

Har du prøvd en 10-12" i virkeligheten? Jeg synes det blir slitsomt å bruke de i lengden. Helt grei som en "på farten" PC, men som en arbeidsstasjon blir tastaturet og skjermen litt i det minste laget.

Uansett vil jeg annbefale deg å gå opp til 13.3". Da får du et fullverdig tastatur, og en skjerm som er behagelig å se på i lengden. De bærbare med 10-12" leveres også med den kjipeste maskinvaren siden disse går under netbooks/surfepcer. Så med en gang du gjør noe annet enn å lese VG vil de oppfattes som trege.

Går du opp til 13" får du en mye bedre maskin som vil være mye raskere og du vil kunne jobbe mer effektivt på.

Fant en veldig bra tilbud på dustin på en 13".

Satt ned over 2000,- http://www.dustinhome.no/fujitsu-lifebook-sh531-ci5-24-4gb-500-133-w7p/product/5010612112

Denne kan lett kjøre alle programmene du nevner samtidig.

Men, hvis du er fastsatt på å kjøpe en 10-12" får du si ifra, så skal jeg finne noe til deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...