Terje Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er desverre et faktum at det har vært påstander om stemming på bilder der man har stemt på person og ikke bilde. Derfor oppfordrer jeg alle som gir 1 eller 6 å gi en liten kommentar på hvorfor, så slipper man å lure. 4 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Personlig heller jeg mot å bli kvitt hele karaktergivningen, eller i alle fall muligheten til å gi karakterer uten kommentarer (og da er jo hele karakteren overflødig). En karakter er i seg selv verdiløs uten en begrunnelse, uansett hvilken karakter det er snakk om, og jeg synes ikke det er på sin plass at en fotoside skal oppfordre til å gi ubegrunnede tilbakemeldinger på et bilde i form av karakterer. Snarere tvert imot ønsker jeg å stimulere til veloverveide tilbakemeldinger til bilder i bildekritikken, og å legge til rette for at brukerne skal lære seg å gi god og nyttig bildekritikk, ikke bare meningsløse karakterer. 1 er akkurat like unyttig som å si "dette likte jeg ikke" uten å oppgi hva og hvorfor, og på samme måte er 6 ikke mye bedre enn å skrive "dette likte jeg" uten å være klar over eller formidle grunnen til det. Liker du ikke et bilde, så la være å kommentere det. Liker du det, men vet ikke hvorfor, så skriv nettopp det, og lær deg selv bedre å kjenne så du til neste gang vet hvorfort du liker ting. Gir du et bilde en god karakter men uten å gidde å si noe om det, kan bildet uansett ikke ha truffet deg så veldig hardt at det fortjener toppkarakter, synes jeg. Et bilde som ikke engasjerer kan ikke kalles godt, så enkelt er det egentlig, og et bilde man er likegyldig til er egentlig ganske dårlig og må sies å ha feilet totalt i alle fall overfor den som er likegyldig til det. 5 Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Snarere tvert imot ønsker jeg å stimulere til veloverveide tilbakemeldinger til bilder i bildekritikken, og å legge til rette for at brukerne skal lære seg å gi god og nyttig bildekritikk, ikke bare meningsløse karakterer. Dette høres bra ut. Jeg venter i spenning. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Snarere tvert imot ønsker jeg å stimulere til veloverveide tilbakemeldinger til bilder i bildekritikken, og å legge til rette for at brukerne skal lære seg å gi god og nyttig bildekritikk, ikke bare meningsløse karakterer. Flott at du vil bidra, ingenting er bedre enn at flere kommer på banen og kommenterer også! 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Vi bruker jo + til positiv karakter på alle andre poster i Akam-forumet, kan man ikke gjøre det samme på BK, da kan de som ikke vil kommentere gi et + og andre står fritt til og kommentere bildene hvis man vil eller ikke, og får man en viss menge + blir det automatisk en populær post. 1 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Det er desverre et faktum at det har vært påstander om stemming på bilder der man har stemt på person og ikke bilde. Derfor oppfordrer jeg alle som gir 1 eller 6 å gi en liten kommentar på hvorfor, så slipper man å lure. Hei Dette var en fin løsning, men her tror jeg teknisk må lage en link slik at man tvinges til å gi en begrunnelse på hvorfor man gir karakteren 1 eller 6 - og om man ikke skriver en liten begrunnelse på f.eks. 30 ord så får man ikke gitt de karakterene. RAK-foto Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 hvorfor man gir karakteren 1 eller 6 - og om man ikke skriver en liten begrunnelse på f.eks. 30 ord så får man ikke gitt de karakterene. Da kommer man nok til å se mange 2'ere gitt, så da er plutselig 2 den laveste karakteren.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Kjenner at jeg blir dårlig når jeg leser denne tråden.. Man kan ikke tvinge noen til å skrive en begrunnelse på den karakteren man gir, enten om det er karakter 2 eller 5.. Er man så redd for å få et dårlig terningkast kan man enten slå av muligheten for gi karakterer, eller man kan la vær å legge ut bilder i det hele..! Og bare for å ha sagt det, så oppfatter jeg denne tråden kun som en syte tråd, og den har allerede gått langt over alle støvleskaft. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Kjenner at jeg blir dårlig når jeg leser denne tråden.. Man kan ikke tvinge noen til å skrive en begrunnelse på den karakteren man gir, enten om det er karakter 2 eller 5.. Er man så redd for å få et dårlig terningkast kan man enten slå av muligheten for gi karakterer, eller man kan la vær å legge ut bilder i det hele..! Og bare for å ha sagt det, så oppfatter jeg denne tråden kun som en syte tråd, og den har allerede gått langt over alle støvleskaft. Hei Om du synes denne tråden er så forferddelig - hvorfor i all verden er du med da!!!!!? RAK-foto Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Fordi jeg gir bilder treningkast og jeg kommenterer på bilder der det passer meg.. Og jeg er ikke for at man skal tre tvangstrøyer nedover hodet på brukere som bruker karaktersystemet og kommentarfeltet i forumet.. Det blir bare så feil i mine øyne.. Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 hvorfor man gir karakteren 1 eller 6 - og om man ikke skriver en liten begrunnelse på f.eks. 30 ord så får man ikke gitt de karakterene. Da kommer man nok til å se mange 2'ere gitt, så da er plutselig 2 den laveste karakteren.. Hei Hva med å kombinere slik at man måtte gi en kommentar til alle karakterer? - om man ville gi en karakter? RAK-foto Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Da ville man igjen få veldig få som orker å gi karakterer ? Lenke til kommentar
kwah Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Ja!! hater de få gangene når jeg får 2!! 3 er hverfall litt mer akseptabelt. men jeg får nesten alltid 6+ da, uten om i matte, er helt elendig i matte og hater det over alt på jord!! Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 (endret) Fordi jeg gir bilder treningkast og jeg kommenterer på bilder der det passer meg.. Og jeg er ikke for at man skal tre tvangstrøyer nedover hodet på brukere som bruker karaktersystemet og kommentarfeltet i forumet.. Det blir bare så feil i mine øyne.. Mulig det, men nå er det kanskje noen andres meninger enn din som også teller her ute! RAK-foto Endret 9. desember 2011 av RAK-foto Lenke til kommentar
kwah Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Fordi jeg gir bilder treningkast og jeg kommenterer på bilder der det passer meg.. Og jeg er ikke for at man skal tre tvangstrøyer nedover hodet på brukere som bruker karaktersystemet og kommentarfeltet i forumet.. Det blir bare så feil i mine øyne.. Mulig det, men nå er det kanskje noen andres meninger enn din som teller her ute! RAK-foto eller kanskje det er hans mening som teller og ikke andres meninger! Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Å forklare hvorfor man ikke liker et bilde, kan være like vanskelig/lett som å forklare hvorfor man ikke liker rakfisk. I denne søte juletid har jeg endret litt på kriteriene for min egen karaktersetting: "Dersom du fikk dette bildet i julepresang, hvor stor er sannsynligheten for at du vil henge det på veggen"? 1) No way! 2) Til nød på utedassen 3) Kun med god sponsing 4) Dersom jeg må gjøre en vennetjeneste 5) Bare om min bedre halvdel er enig 6) Ingen tvil 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Å forklare hvorfor man ikke liker et bilde, kan være like vanskelig/lett som å forklare hvorfor man ikke liker rakfisk. I denne søte juletid har jeg endret litt på kriteriene for min egen karaktersetting: "Dersom du fikk dette bildet i julepresang, hvor stor er sannsynligheten for at du vil henge det på veggen"? 1) No way! 2) Til nød på utedassen 3) Kun med god sponsing 4) Dersom jeg må gjøre en vennetjeneste 5) Bare om min bedre halvdel er enig 6) Ingen tvil Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Å forklare hvorfor man ikke liker et bilde, kan være like vanskelig/lett som å forklare hvorfor man ikke liker rakfisk. I denne søte juletid har jeg endret litt på kriteriene for min egen karaktersetting: "Dersom du fikk dette bildet i julepresang, hvor stor er sannsynligheten for at du vil henge det på veggen"? 1) No way! 2) Til nød på utedassen 3) Kun med god sponsing 4) Dersom jeg må gjøre en vennetjeneste 5) Bare om min bedre halvdel er enig 6) Ingen tvil Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hei Om du synes denne tråden er så forferddelig - hvorfor i all verden er du med da!!!!!? RAK-foto Håper du også kan ta opp gamle tråder og ikke lage en ny tråd hver mnd om samme tema, og slutte og mase og syte om karakterene! Hvis det er et problem for deg at du får dårlige karakterer så kan du da bare slå av karakterene. Har du de på så later du som om du ikke ser karakterer under 3 sånn som du vil. 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Og bare for å ha sagt det, så oppfatter jeg denne tråden kun som en syte tråd, og den har allerede gått langt over alle støvleskaft. Welcome to the club* *) Syteklubben, altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg