RAK-foto Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Hei TEKNISK og dere andre. Hvorfor er det så vanskelig å få tatt vekk karakter 1 og 2? Det er bare tull at de står der. Det er ikke ett eneste bilde her ute som bare fortjener karakter 1 eller 2. Se mitt siste bilde av den blide jenta i trappen i Italia - her er det en som har gitt karakteren 1 - det er bare tull. Tenk om vedkommende hadde vært såpass voksen og kommet med en skikkelig god begrunnelse for at vedkommende ga karakteren 1. RAK-foto Endret 7. desember 2011 av RAK-foto Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Er det ikke litt tullete å ta bort lave karakterer? Om de må endres så er det vel like greit å fjerne dem helt. Så kan folk gi karakter i tekstform. 2 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Er det ikke litt tullete å ta bort lave karakterer? Om de må endres så er det vel like greit å fjerne dem helt. Så kan folk gi karakter i tekstform. Hei Jo, det kan jeg være enig i, men tror ikke det er så stor stemning for å ta de helt vekk - så derfor synes jeg at de to laveste karakterene ikke har noe her å gjøre. Som jeg sa - at så dårlig er ikke kvaliteten på bildene her på digit at de to karakterene 1 og 2 er nødvendig. RAK-foto Lenke til kommentar
Populært innlegg Bruker-88036 Skrevet 6. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. desember 2011 Men vil ikke da karakteren 3 telle som 1 gjør i dag, altså som lavest? Da er det vel det samme egentlig. Jeg skjønner ikke poenget. 11 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Men vil ikke da karakteren 3 telle som 1 gjør i dag, altså som lavest? Da er det vel det samme egentlig. Jeg skjønner ikke poenget. Karakteren 3 er jo større enn 1 - så da blir det kanskje ikke å lett for enkelte å bare gi små karakterer - det er noen her ute som gjennomført gir karakteren 1 - uansett. RAK-foto Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Dette har vært diskutert før. Ved å fjerne karakterene 1 og 2, og dermed ha 3 som laveste karakter, så lurer man bare seg selv. Sporadiske 1'ere og 2'ere kommer av en eller flere grunner. En web-edderkopp treffer linken på en måte som trigger en karakter. Bildet fortjener faktisk ikke mere enn en 1'er eller 2'er. Det kommer en innom som liker å kødde. Noen har lagt den som bilder for hat. 2 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Hvorfor mener du at vi ikke skal ha karkater 1 og 2? For ingen bilder er på det nivået mener du? Jeg ser ikke noe i bildet som du nevner til som får det i allefall noe høyere en karakter 2 i fra min side. Den redigerte versjonen får du 1 på. Ingen kontakt med personen, hun smiler til noen andre og noe midstilt og kjedelig. Ikke minst veldig veldig trangt. Ikke noe mer en et vanlig bilde av en person man ikke har kontakt med. La karakterne stå for det er ikke din mening på dine egne bilder. Men andres mening om bildene. Må da kunne tåle at du ikke får topp karakterer som gjenomsnitt.... Grunnen til jeg gir deg så lave karkaterer på det er også det at du har noen andre bilder som er mye bedre og dette ikke er i nærheten av noen av de. Men ser det ja at noen legger ut 1 og 2 i hytt og pine rundt omkring. Selv velger jeg å ikke bruke disse karakterne men skriver heller komentarer på bilder. Så ikke av meg du har fått noen av de. Endret 6. desember 2011 av k-h-s 9 Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Er vi ikke voksne mennesker? Vi må da tåle å få 1'ere og 2'ere. I følge statistikken gis det like mange 1'ere som 6'ere. Det er vel en sunn og normal fordeling. Riktignok ser det av og til ut som om noen har en annen agenda enn å vurdere bildene når de gir karakterer. Irriterende selvfølgelig, men dette kan nøytraliseres ved at flere gir ærlige karakterer. Jeg gir nok en del 2'ere, men sjelden 1'ere. Skulle jeg gitt karakterer på alle bildene, hadde det nok blitt flere 1'ere. Det kastes ut en del bilder som er tatt uten mål og mening, og de ligger ofte under kategorien "visning". Det nevnte bildet har jeg ingen formening om. Portretter og lignende er ikke mitt felt, og jeg avstår derfor fra å gi karakterer. Jeg ser noen forlanger forklaringer når det gis 1'ere og 2'ere. Det hadde selvfølgelig vært en fordel, men noen ganger er bildet så håpløst eller det er vanskelig å komme med forbedringforslag. Når det i tillegg er lagt under "Visning" hvor man bare skal komme med positive tilbakemeldinger, ja da blir det håpløst. Likevel må man ha den fulle rett til å gi en karakter ut i fra hvordan man opplever bildet. ....og hvor mange av dere har tatt vekk 1'eren og 2'eren når dere spiller Ludo?? Er det ikke litt tullete å ta bort lave karakterer? Om de må endres så er det vel like greit å fjerne dem helt. Så kan folk gi karakter i tekstform. Hei Jo, det kan jeg være enig i, men tror ikke det er så stor stemning for å ta de helt vekk - så derfor synes jeg at de to laveste karakterene ikke har noe her å gjøre. Som jeg sa - at så dårlig er ikke kvaliteten på bildene her på digit at de to karakterene 1 og 2 er nødvendig. RAK-foto Jo, etter min mening er mange bilder så dårlige. 7 Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Beste forslaget er vel å kreve kommentar på et par ord for å gi karakteren 1, 2 og 6 ? 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Grunnen til jeg gir deg så lave karkaterer på det er også det at du har noen andre bilder som er mye bedre og dette ikke er i nærheten av noen av de. Der sier du noe essensielt. En helhetlig vurdering skal inneholde både bildekvalitet og fotografens kompetanse. Selv om bildet har gode kvaliteter men ikke helt opp på fotografens nivå burde fotografen få en dårligere karakter, er det en som normalt legger inn dårlige bilder og faktisk tar et godt bilde burde fotografen da få en bedre karakter. Hvorfor?, skal en fotograf utvikle seg burde/må fotografen forstå at spesifikke bilde ikke er godt nok fra hans/hennes side, er det en grunn for at man poster et "dårligere" bilde en normalt så burde man begrunne hvorfor. Edit: Hvis vi bruker Eric Fagerheim som et eksempel, han er en portrettfotograf som leverer utrolig gode bilder så det skal omtrent bare et hårstrå eller en skygge som ligger litt feil plassert før han får negativ kritikk Endret 7. desember 2011 av Nautica 1 Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Hvorfor mener du at vi ikke skal ha karkater 1 og 2? For ingen bilder er på det nivået mener du? Jeg ser ikke noe i bildet som du nevner til som får det i allefall noe høyere en karakter 2 i fra min side. Den redigerte versjonen får du 1 på. Ingen kontakt med personen, hun smiler til noen andre og noe midstilt og kjedelig. Ikke minst veldig veldig trangt. Ikke noe mer en et vanlig bilde av en person man ikke har kontakt med. La karakterne stå for det er ikke din mening på dine egne bilder. Men andres mening om bildene. Må da kunne tåle at du ikke får topp karakterer som gjenomsnitt.... Grunnen til jeg gir deg så lave karkaterer på det er også det at du har noen andre bilder som er mye bedre og dette ikke er i nærheten av noen av de. Men ser det ja at noen legger ut 1 og 2 i hytt og pine rundt omkring. Selv velger jeg å ikke bruke disse karakterne men skriver heller komentarer på bilder. Så ikke av meg du har fått noen av de. Hei Kjempebra forklaring på karakteren 1 og 2. Tenk om man kunne få slike eller tilsvarende kommentarer på bildene sine. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Tullete å fjerne karakterene - så forskyver man bare skalaen. Skal vi ikke heller ha poeng som Robert Parkers vinskala, mellom 50 og 100 - tenk det - så får alle minst 50 poeng pr bilde! Men - så blir 50 fremdeles dårligste karakter. Og noen vil klage. Og så fjerner vi bare karakteren 50! ..Men neste uke vil noen klage over 51, som da blir dårligste karakter, og så fjerner vi den! Og uken etter fjerner vi 52! Og - når dette har pågått i knapt et år, så sittet vi igjen med idealskalaen - at eneste karakter man kan gi er 100! Ja! Så får alle 100! Hele tiden! Nei. Det er en dårlig idé. Det er heller enkelte som bør lære seg å bruke hele skalaen. Og den starter på 1. 5 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hei TEKNISK og dere andre. Hvorfor er det så vanskelig å få tatt vekk karakter 1 og 2? Det er bare tull at de står der. Det er ikke ett eneste bilde her ute som bare fortjener karakter 1 eller 2. Se mitt siste bilde av den blide jenta i trappen i Italia - her er det en som har gitt karakteren 1 - det er bare tull. Tenk om vedkommende hadde vært såpass voksen og kommet med en skikkelig god begrunnelse for at vedkommende ga karakteren 1. RAK-foto Jeg er fremdeles "stort sett" enig med meg selv kfr. dette innlegget fra 15.10.11: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1384813 men kan godt tenke meg å beholde 1 og 2 dersom det er krav til at det gis en kommentar samtidig (kfr. Eriks forslag den gangen)... , og i tillegg kan det også være krav til kommentar dersom en bruker 6'eren synens no eg! Uansett, jeg håper flere bruker den karakterskalaen vi til enhver tid har og også samtidig i størst mulig utstrekning kommenterer bildene. PS! Jeg mener at vi her inne av og til legger ut bilder som faktisk ikke står til mer enn en 2'er eller sågar en 1'er! Derfor har jeg brukt disse karakterene og kommer til å fortsette å bruke de så lenge vi nå en gang har skalaen (men jeg kommenterer da også karaktersettingen min..... ) Lenke til kommentar
Terje Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 I forhold til å kreve 1,2 eller 6 frykter jeg at man begynner å gi mer 3,4 og 5 fordi man da slipper å legge ved en kommentar ved karakteren sin. Hva tror dere? 4 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) I forhold til å kreve 1,2 eller 6 frykter jeg at man begynner å gi mer 3,4 og 5 fordi man da slipper å legge ved en kommentar ved karakteren sin. Hva tror dere? Det er jo det som vil skje. Personlig så har jeg blitt mer og mer sikker på at hele karaktersystemet er en blindgate og kan trygt kastes ut. Endret 7. desember 2011 av tomsi42 5 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Eller å bare la karakterene være som de er. 1 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Om du har så stor tro på egne bilder bare ignorer karakteren personen gir? Eventuellt gå inn i deg selv og innse at smak er forskjellig og personen faktisk KAN misslike noe som du elsker? 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Eller å bare la karakterene være som de er. Siden ingen er kommet med en annen og "omforent" løsning enn den vi har så støtter jeg å enn så lenge "verne" om det bestående... Er jo enkelt å overse de såkalte "slengerne" dersom noen føler seg plaget/mobbet ! Lenke til kommentar
se# Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Mye lurt er sagt allerede. Jeg tror at hvis det først skal være karakterer så la de være som de er. Men hva med å legge på tooltip på karakteroversikten som viser hvem som har gitt karakterene? Da ser man jo fort omkarakteren er gitt av en seriøs bruker eller ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Tullete å fjerne karakterene - så forskyver man bare skalaen. ... Nei. Det er en dårlig idé. Det er heller enkelte som bør lære seg å bruke hele skalaen. Og den starter på 1. Støtter den fullt ut! Dessuten, man må tåle å faktisk få annet en "pent bilde" når man legger ut bilder for kritikk. Skjønner ikke at det skulle gjøre noe å få en 1'er. Så selvhøytidelig kan man vel ikke være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg