jokki Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Dette er bare en/et tips tanke/tips. Syns programmer er en skikkelig finfin side med mange kjekke programmer.Mye av det som står der dreier seg om P2P, Det samme gjør mange spørsmål her på forumet. Kunne selv tenkt innen ikke så altfor fjern fremtid sett en P2P side innenfor hw.no delen. I alle fall en del av forumet som er delt opp i: gnutella1/2,fasttrack,Ednokey/overnet,Bittorrent,Andre, 3 parts programmer,Plug-ins og mer Føler jeg kan bidra med en del info/guides/faq. kunne tenkt å ha lagd en Shareaza FAQ/guide men å plassere den i programmvare vil gjøre at den vil forsvinne ganske så for som en dråpe i havet. Kunne og sikkert skrevet artikkler/tester hvis det skulle bli aktuelt. Dette er bare en tanke og lurer på om den kan bli realisert og om noen eventuelt støtter dette eller er i mot dette. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Fin tanke, men problemet er at slike programmer oppfordrer DIREKTE til piratkopiering og distribusjon av warez (åh come on, ikke gi meg no bull med at "jeg kopierer bare lovlig" osv nå... 99.9% av all overføring ved fileshare er warez!) og hw.no-nettverket kan ikke ha tilknytning til slike aktiviteter. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 tenkte på noe alla zeropaid sjekk den siden litt og les litt på forumet deres. Du ser at innholdet på den siden er så og si 100% lovlig. P2P programmer i seg selv er lovlige, men det er ikke mange av filene du finner på dem. Det blir akkuratt som dette: Det er lov og leie bil, men ikke leie bil for å kjøre over eks-en din som er en psykopat Lenke til kommentar
bkak Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 tenkte på noe alla zeropaidsjekk den siden litt og les litt på forumet deres. Du ser at innholdet på den siden er så og si 100% lovlig. P2P programmer i seg selv er lovlige, men det er ikke mange av filene du finner på dem. Det blir akkuratt som dette: Det er lov og leie bil, men ikke leie bil for å kjøre over eks-en din som er en psykopat Biler er da ikke laget for å kjøre over folk med? Uansett, dette hadde vært ganske stilig, zeropaid er et bra forum. Man kunne diskutere slike ting som RIAA osv, men en egen kategori for hvert program er vel litt mye? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 P2P programmer i seg selv er lovlige, men det er ikke mange av filene du finner på dem. Akkurat det jeg mener i forrige post. Andre sider kan kanskje godta at det foregår ting "under bordet" , men jeg tror ikke hw.no er villige til å riske noe slikt, det ser man bare på hvor strenge f.eks. moderatorene her på forumet er. Som sagt, P2P oppfordrer direkte til piratkopiering og da hjelper det ikke hvor lovlig selve programmet er. ...og eks'en min er litt psyk. Veldig søt og deilig og alt det der, men litt psyk. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Man kunne diskutere slike ting som RIAA osv, men en egen kategori for hvert program er vel litt mye? hw.no har jo rimelig god dekning av RIAA-sakene da, kanskje en av de beste i hele norge? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Forum for P2P blir nok lite aktuelt av grunnene som har blitt nevnt ovenfor. Nettverket vil på ingen måte assosieres med warez, eller bli ståendes som ansvarlig hvis det skulle forekomme diskusjoner om dette. Håper dette ikke fører til problemer for dere brukere. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Siden det er utelukket, så hva med en del for tcpa og personvern? Bare et subforum altså, er sikkert mange som kunne debattert rundt det. (and thus, I hijacked the thread) Lenke til kommentar
jokki Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 jeg er enig i mye som står her,men ta zeropaid som eksempel. Verdens største P2P protal.Tror dere ikke at de ville ha fått noen søksmål etter seg allerede hvis det hadde vert mulig? Mener også at med litt advarsler god moderering så burde det gå ganske så fint og holde mer en lovlig nokk. Mange av postene her er langt over streken jeg kunne tenkt meg. Når en person legger ut link på sharereacor til et program som er beskyttet av copywright er det over streken. Ta en titt på programmer.no De lager stadig vekk små artikkler av P2P programmer som har blitt sluppet ut, tenker ikke på verre artikler en det. Forumet kunne bli delt opp slik: edonkey/overnet bittorrent fasttrack gnutella2 Generel Fildeling 3 parts programmvare og plug-ins. Hvis det ikke ser lyst ut for denne ideen så skjønner jeg det på en måte, men det bør være fult mulig og holde det lovlig. Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 jeg er enig i mye som står her,men ta zeropaid som eksempel.Verdens største P2P protal.Tror dere ikke at de ville ha fått noen søksmål etter seg allerede hvis det hadde vert mulig? Mener også at med litt advarsler god moderering så burde det gå ganske så fint og holde mer en lovlig nokk. Mange av postene her er langt over streken jeg kunne tenkt meg. Når en person legger ut link på sharereacor til et program som er beskyttet av copywright er det over streken. Ta en titt på programmer.no De lager stadig vekk små artikkler av P2P programmer som har blitt sluppet ut, tenker ikke på verre artikler en det. Forumet kunne bli delt opp slik: edonkey/overnet bittorrent fasttrack gnutella2 Generel Fildeling 3 parts programmvare og plug-ins. Hvis det ikke ser lyst ut for denne ideen så skjønner jeg det på en måte, men det bør være fult mulig og holde det lovlig. Utrolig bra idè IMO. Jeg er en del på andre P2P forum, men hw.no er det forumet som har flest brukere som jeg vet om. Derfor trenger man kanskje ikke å vente i 5 timer på at noen skal svare på tråden sånn som i mange andre forum. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg synes det burde vaert en kategori fildeling. En kategori, vel aa merke. Det var jo en kategori for slike ting litt "paa kanten" foer. Man kan finne massevis av ulovlige ting med google ogsaa, men nettverket blir ikke assosiert med warez selv om man nevner google Jokki: Du kunne jo lage ditt eget forum Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 jeg er enig i mye som står her,men ta zeropaid som eksempel.Verdens største P2P protal.Tror dere ikke at de ville ha fått noen søksmål etter seg allerede hvis det hadde vert mulig? Andre lovverk, andre muligheter. Hardware.no går under norsk lovverk. Såvidt eg har klart å tolke utifrå norsk lov, så ville nok nettverket fått litt trøbbel med loven. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Si at innholdet på siden ble slik(noe som burdet være mulig: Hvis artikklene hadde bare inneholdt informasjon om selve programmet og i grove trekk hvordan og laste ned ting,Ikke finne material som er beskyttet av copywright. Lage små artikkler om når nye programmer kommer ut. Fortelle litt om hvordan det går på RIAA og MPAA fronten. Da burde det være fult lovlig. På forumet kunne det biltt diskuter: Hvilke edonkey,bittorent, fasttrack klienter som er best. Problemer(åpning av proter,Feilmeldinger ustabilitet osv). Hvilke ting Dere savner i P2P programmene, plug-ins 3 parts programm vare. Så er forumet og fult lovlig. Forumet nå oppfordrer mye mer direkte til fildeling når folk legger ut linker til sharereactor filer som er beskyttet av copywright. Alt blir jo diskuter.Hvilke pronofilmer er best og da sier det seg nåkså selv at de ikke går på en eller annen nettside/butikk å kjøper den filmen. Når folk her spør om hvilken P2P klient som er best(noe som ofte skjer) så mener jeg jeg ikke at å ha en liten utstikker her på forumet eventuelt en hjemmeside hvor man kan uttdype seg litt bedre og få hjelp til ting som ikke har med nedlasting. Ikke alle P2P program fungerer slik: finn P2P program--->last det ned--->instaler det--->trykk på x.exe-->søk på fil--trykk på download=filen lastes ned bånn pinne. Meningen med dette er ikke at man skal utveksle hvor man finner bittorent filer,men utveksle meninger/erfaringer og hjelpe andre med P2P programmer. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Forumet nå oppfordrer mye mer direkte til fildeling når folk legger ut linker til sharereactor filer som er beskyttet av copywright.Alt blir jo diskuter.Hvilke pronofilmer er best og da sier det seg nåkså selv at de ikke går på en eller annen nettside/butikk å kjøper den filmen. Dette skal ikkje skje, og dersom du har nokre konkrete trådar der dette har forekomt, kan du då vere så vennleg å sende dei til meg via PM? Takk. Når det gjeld stader du kan diskutere P2P-klientar, vil eg referere deg til HardwareInternett og nettverk, ProgramvareWindows eller ProgramwareLinux/Unix. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 gratulere med ny varsle moderator knapp la merke til det nå. Mulig den har vært tiligere men merket den først nå. Du fikk nå en pm av meg kilogram og du får sikkert et par litt senere. Angående P2P side/forum er det jo bare for å få det litt mer oversiktlig. En "utstikker" på dette forumet vil ikke bli mer "uloveligt" bare mer oversiktligt. Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Varsle moderator-knappen er nettopp lagt til på dei fleste sidene, men har vore tilgjengelig på forum.sourcecode.no lenge. Eg håpar at dette systemet skal kunne gjere det enklare for oss å halde kontroll på forumet, og eg håpar at dei fleste vil benytte seg aktivt av dette systemet. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Er litt merkelige regler man har her. Å poste adresser til DC-hubber er strengt ulovlig, men å legge ut linker til sider med torrents til BitTorrent (der man kan finne alskens ulovlige ting å laste ned) er helt greit. TST postet i en tråd der dette var blitt gjort, og sa at ingenting ulovlig var gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå