Gå til innhold

Valg av utstyr til innspilling

shv

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har planer om å kjøpe utstyr til innspilling. Av de artiklene jeg har lest, har få vært nyttige. Det blir vanskelig å dra ut informasjonen som er relevant for meg. Så det hadde vært fint med litt assistanse

Jeg har blitt anbefalt en Samson g-track. Da jeg testet denne opplevde jeg litt latency. Hvordan vil denne ta seg ut om man sammenligner med en løsning hvor man benytter seg av separat lydkort?

Jeg er ikke sikker på hvilket budsjett jeg skal jobbe under, ettersom jeg ikke er sikker på hva forskjellen er mellom de forskjellige løsningene og prisklassene.

Det jeg er ute etter er:

-Best mulig lydkvalitet

-Mulighet for å plugge gitar, bass og keyboard til pc'n (ikke via mic)

-En mikrofon som er egnet vokal og klassisk gitar

Er det noen som har erfaringer og/eller ideer om løsninger som kan være aktuelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nylig gått til innkjøp av ny pc. Denne skal kjøre OSX Snow Leopard. Jeg har følgende hovedkort (med spesifikasjoner):

-GIGABYTE Mainboard S-1155 Z68 mATX 2xPCI-E VGA(1748) D-Sub/ DVI/ HDMI Audio7.1 GbLAN SATA3 USB3.0 Raid DDR3 SLI (GA-Z68MX-UD2H-B3)

I tillegg til:

-INTEL Core i7-2600 3.4GHz Quad Core

-ASUS HD 6870 DIRECTCU PCI-E 1GB GDDR-5

-KINGSTON HyperX 16GB DDR3 Kit

Har også USB-3 (ikke firewire)

Med tanke på om det vil være nødvendig med et eksternt lydkort e.l.(i den grad spesifikasjonene har betydning)

Setter pris på alle innspill :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...