Nikern Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg sitter nå med en ADSL linje fra telenor. Jeg har den 1024//256 ubegrenset, men det jeg lurer på er: 1. Hva skal jeg forvente som maks hastighet UT fra denne linjen? (vil ha det i kB/sec, helst også hvordan du kan regne det ut). 2. Det samme med inn, hvor mye under topp forhold er det meste jeg kan få? Det var vel alt. Si ifra hvis du ikke skjønner spm da. Lenke til kommentar
DumbAss Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 I telenor sitt nett bør du kunne forvente ca 125 kB nedlasting og 30 kB opplasting. Laster du ned fra andre nett er det mange andre ting (flaskehalser) som kan begrense hastigheten din. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg sitter nå med en ADSL linje fra telenor.Jeg har den 1024//256 ubegrenset, men det jeg lurer på er: 1. Hva skal jeg forvente som maks hastighet UT fra denne linjen? (vil ha det i kB/sec, helst også hvordan du kan regne det ut). 2. Det samme med inn, hvor mye under topp forhold er det meste jeg kan få? Det var vel alt. Si ifra hvis du ikke skjønner spm da. divider med 8 så får du det linja egentlig skal gi, hos meg gir telenor mer enn max i utgangspunktet. 1024/8=128kB/s 256/8=32kB/s Lenke til kommentar
Energi Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Du spør om teoretiske max. hastigheter. Her er de med utregningsmåte: Inn: 1024 kbits/s -> 1024/8= 128 kB/s ( 1 byte = 8 bits) Ut: 256 kbits/s -> 256/8= 32 kB/s Det hersker en del forvirring om dette med bits og bytes, håper jeg har forstått det riktig. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg har linja du prater på, og du kan forvente 130kB opp, og 30kB ned. Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Det kommer helt ann på hvor langt du bor fra sentralen. Jeg har selv nextgentel 2mbit linje som egentlig skal være 250 kb/s ned, jeg får bare 240 kb/s ned på grunn av avstanden til sentralen. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Enn hva man gjør, IKKE KJØP STJELENOR for online gaming. :o Telenor avidi må ha verdens dårligste og mest ustabile pingtime ever. (eller kanskje det er bare for mange rottene sentraler Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 15. august 2003 Forfatter Del Skrevet 15. august 2003 Enn hva man gjør, IKKE KJØP Telenor for online gaming. :o Telenor avidi må ha verdens dårligste og mest ustabile pingtime ever. (eller kanskje det er bare for mange rottene sentraler Håper du er fult klar over at alle de andre Opertørene bruker som regel telenor sine sentraler? Noen få bygger sine egne eller bygger ut telenor sine. Så hvis telenor sine sentraler er rotten, hva gjør det da med den andre som tilbyr internet fra den sentralen? Jo, den blir like "rotten". Selvsagt kobles de opp mot forskjellige servere, men sentralen er som regel den samme... Lenke til kommentar
whoi Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Med telenor linja jeg sitter på (1024/256) så får jeg normalt maks 125kbs ned, og 25kbs opp. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Enn hva man gjør, IKKE KJØP Telenor for online gaming. :o Telenor avidi må ha verdens dårligste og mest ustabile pingtime ever. (eller kanskje det er bare for mange rottene sentraler lol ? har selv telenor og pleier og ha best ping på cs servere.. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 jeg får 132kb/s / 29kb/s med min telenor 1mbit linje, storfornøyd! Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Enn hva man gjør, IKKE KJØP Telenor for online gaming. :o Telenor avidi må ha verdens dårligste og mest ustabile pingtime ever. (eller kanskje det er bare for mange rottene sentraler lol ? har selv telenor og pleier og ha best ping på cs servere.. Det er jo spørs hvilken sentral du er på linjen du betaler for og hvor langt vekke du er fra sentralen. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Enn hva man gjør, IKKE KJØP Telenor for online gaming. :o Telenor avidi må ha verdens dårligste og mest ustabile pingtime ever. (eller kanskje det er bare for mange rottene sentraler Du har visst misforstått deluxe. Telenor Avidi leverer ikke ADSL, men aksess via kabel. Har selv 1024/256, og når det gjelder ping er jeg alltid blant de beste på BF-serverne. Og jeg ligger 2460 meter fra sentralen. Nedhastigheten er stabilt på 130, opp mellom 28 -30. Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Har selv netopp byttet fra telenor til Nextgentel .For meg virker det som jeg nå er kvitt den "sirupen" jeg av og til opplevde med Telenor.Årsaken til dette kan jeg desverre ikke gi noe godt svar på,bedre router gjerne? Hva betaler dere for Telenor sin 1024 linje? Betaler 548,- pr mnd med Nextgentel 1024-512 linje + de 3 første mnd i 2048 uten extra kostnader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå