Gå til innhold

Samsung ue55d8000 vs ue55d6505

Anbefalte innlegg

Kan noen si meg hva den store forskjellen er på disse to TV'ene er? Bortsett fra noen tusen i kroner. Utseendemessig er det sort/sølv som er greia ser jeg. Og en litt annen fot. Men kan noen med god peiling fortelle meg hva den store forskjellen innvendig er. Og om den vanlige mannen i gata (meg) ville merket stor forskjell på bildekvaliteten?

Veldig usikker på hva jeg skal gå for.

Endret av Krystek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke riktig å si at det er et hav av forskjell på tv-ene, men D8000 er allikevel merkbart bedre og et godt stykke opp. Interpoleringssystemet er eksempelvis langt bedre. Hvis du skal spare litt penger kjøp heller en D7005. Det er nemlig helt den samme tv-en som D8000. Designet er bare litt enklere.

Lenke til kommentar

http://avforum.no/forum/tv-apparater/110425-samsung-2011-led-tver-d5000-d6000-d7000-d8000-d9000.html#post1602133

Her har du over 50 sider med diskusjon om de seriene.

Hovedkonklusjonen er at D8005 og D7005 (LED) har et ENORMT problem med "clouding" og "banding". Mange bryr seg ikke, eller veit ikke hva det er, men det er påfallende mange som klager, benytter angrerett, reparerer paneler osv. Komplett og Samsung er ikke kranglete i saken, men det er en god del personer som irriterer seg over at sååå mange av tv'ne til 15-20'000 har såpass med defekter.

Lenke til kommentar

Du har et poeng!

Det er problemer med en rekke av årets modeller. Når det er sagt er det ikke slik at alle D8000 modellene sliter med disse problemene, men litt for mange gjør det. Slik sett lønner det seg å kjøpe tv på et sted hvor det finnes returrett.

Clouding er forøvrig mest plagsomt når du ser på tv i et mørkt rom.

Hvis du skal ha en tv som i liten grad sliter med slike problemer så kan det være en ide å gå for Sony. Eksempelvis NX723.

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar, jeg skal bla igjennom tråden på avforum :)

Jeg var innom lefdal i sted for å se på TV'ene, og nevnte problemstillingen til selgeren.

Han var fullstendig klar over det, og var ærlig på at en del kunder faktisk hadde kommet tilbake med TV'en etter å ha vært missfornøyd.

Er et poeng det du sier at det sikkert ikke er alle som har det, men om det så er en av 1000 tv'er, så kan du være sikker på at jeg ender opp med den :)

Det er snakk om en del penger, så jeg kommer helt sikkert til å gå for en plass hvor de har returrett ja i så fall.

Jeg får tenke litt på det. Takk igjen for svar!

Lenke til kommentar

Jeg vurderte å gå for ue55d6505, men gikk heller opp til D7005. (Samme som D8005 bare at det ikke er sølv/alu ramme og lys i samsung logoen).

Grunnen for at jeg gjorde det er bildekvaliteten, og ikke minst at D6505 ikke har støtte for Full-HD under 3D filmer/spill/Tv-sendinger.

Lenke til kommentar

Bare les på avforum sin d8000 post om alle som er misfornøyd med cloudingen på d8000 led har selv hatt en 46" tidligere i år og den var helt forferdelig på kveldstid og ettermidager .. ble returnert innen 30dagersen til exspert.. nydelig design nydelig i dagslys men,,, ubrukelig i mørket :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...