Gå til innhold

Hjelp! Klarer ikke å bestemme meg!

Anbefalte innlegg

Jeg har gått lenge og tenkt på ny pc nå. Men problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg mellom laptop og stasjonær. Stasjonærer er jo kraftigere, men ikke så lett og ta med seg. Laptop er lett og ta med, men ikke like kraftig. Om noen har tips til kraftig laptop, så er maks pris 10 000. Ja, jeg er mye og overnatter til venner. Er ofte på LAN også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er ofte det enkleste, men slik blir det ikke i denne sammenhengen! Det er HELT klart at vekten og batterikapasiteten ikke er et viktige kriterier for deg.

Mitt valg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648001

Har du litt mer penger i lommeboken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647795#info eventuelt http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648002

Lykke til!

Mvh Quattro123

Endret av Quattro123
Lenke til kommentar

Jeg hadde uten tvil gått for stasjonær. (men så er jeg ikke mye på LAN andre plasser heller da, så kanskje ikke så objektiv, men ...) Har 2 'barn' som ofte er på det dog, og de har prøvd begge deler - men de velger stasjonær. De syns ikke bærbar er noe særlig å spille på, så de velger heller å bære de få sekundene det dreier seg om.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Joda stasjonær er sikkert bra! men vi har jo skolearbeid også, da kan jeg jo ikke komme med en stasjonær. Den jeg sitter på nå er søsteren min sin data, hun angrer for stasjonær. Self har jeg en mini pc, og PS3 som jeg spiller på. Men har lyst til og teste BF3 og COD osv på data. Men en mini pc har jo ikke sjans i havet!

Lenke til kommentar

Joda stasjonær er sikkert bra! men vi har jo skolearbeid også, da kan jeg jo ikke komme med en stasjonær. Den jeg sitter på nå er søsteren min sin data, hun angrer for stasjonær. Self har jeg en mini pc, og PS3 som jeg spiller på. Men har lyst til og teste BF3 og COD osv på data. Men en mini pc har jo ikke sjans i havet!

En G74SX er ikke i nærheten av å være bærbar. Den veier 4kg og er enorm. For ikke å nevne at batterilevetiden er elendig.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hei, hvis du sliter med å bestemme deg så kan jeg dele mine egne erfaringer med deg. Jeg har både stasjonær og laptop. Jeg har det alltid sånn at det er alltid et stress med å få lada laptopen om jeg er på ferie så da finner jeg et bibliotek eller går på netcafe om jeg må på nett eller bruke data.

Det med at du er ofte på LAN tror jeg kanskje du kommer til å slutte med etterhvert som du blir eldre og hvis du ikke har bil enda men regner med å få det innen få år så blir det fort mye lettere å frakte utstyret hvis du fortsatt er like interessert i dra på LAN.

Etterhvert som du blir eldre så blir det mest sannsynlig at du synes du det blir litt mer stress selv om du har laptop for å ta den med rundt.

Jeg anbefaler deg stasjonær pc om du ikke MÅ bruke data når du ikke er hjemme. Om du ikke har smart telefon enda så kommer du sikkert til å få deg det snart eller så kan du tenke på å kjøpe deg både stasjonær data og smart telefon så du får tilgang til de fleste tjenester som en laptop kan tilby eller bare en laptop.

Når du kjøper deg stasjonær data så bør du kjøpe komponentene hver for seg og bygge den selv eller få noen andre til å bygge den for deg. Det kommer du nesten garantert til å tjene på selv om du kanskje må betale noen hundre til en som bygger den for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...