JOB Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Har XP Pro på den maskinen som er koblet opp mot ADSL. Har ett nettverkskort til i samme maskin som er koblet til den andre maskinen som kjører Win98. Disse kommuniserer fint med hverandre. Kjørte Internett Connection Sharing Wizard på den første maskinen, som så lagde diskett til den andre maskinen. Kjørte denne på den andre maskinen og fikk beskjed om at alt var ok. Får allikevel ikke kontakt med internett med den andre maskinen! Hverken med explorer, mailprogram eller "pinging". Nettverkskortet som blir brukt ved oppringing (med PPPOEP) er "shared" og ikke "Firewalled", så det skulle være ok. Men skulle det ikke bli lagd en "bridge" mellom dette og det andre kortet? Har prøvd å gjøre dette manuelt, men får ikke lov fordi det første blir brukt til "Internet Connection Sharing". Lenke til kommentar
JOB Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Fant det ut selv (som vanlig:) Hadde satt at selve nettverkskortet skulle kjøre ICS, i stedet for dial-up forbindelsen. Det var denne siste som ICS Wizard anbefalte da jeg kjørte den, men da kræsjet alle forbindelsene mine (gang på gang, skjønner ikke helt hva jeg har gjort anderledes nå), så jeg valgte selve kortet i stedet siden alt annet fungerte greit da. Nå er livet en drøm, klokka litt mye, men så kan jeg jo nå ligge i senga med pc'en:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå