Gå til innhold

Firewire 800 i stasjonær pc

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Nå har jeg lest og lett for å finne et firewire 800 kort jeg kan koble i mitt Asus p8z68-v pro hovedkort.

Er det noen som kan hjelpe meg å finne et? Har skjønt at jeg skal se etter 1394b, men finner ikke noe som er rimelig i pris. Har en Drobo 2nd som jeg ønsker å koble til med firewire 800. (Usb 2.0 er bare for treigt)

Håper på noen svar!

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PCI-Express man kjøper idag av kort/kontrollere om man skal ha nytt - så du bør kjøpe det ja fremfor old PCI. Og det kostet ikke stort det HP PCI-Ex X1 1394b kontroller kortet fra Deal. Og du har selvfølgelig også da rettigheter ihh til norsk kjøpslov , angrerett , reklamasjon osv.

Den innebygde firewire på hovedkortet er kun 1394a og må også koples fra intern header på hovedkort til PCI bracket (eventuelt til kabinett front port for firewire om ditt er ustyrt med det).

Edit:

Det som er postet over med lenk til hos eBay er forøvrig også et PCI-Express kort .

HP BW851AA Datasheet

http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c02645719.pdf

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ok. Så det betyr at det er allerede støtte for firewire på hovedkortet native? Kan jeg bare kjøpe en kabel eller noe istedet?

Så betyr det at man kobler inn PCI-Express i expansion slottet (ser ut som minne slott, eller er det en mindre plugg?)

Sorry er helt amatør på akkurat dette her.

Lenke til kommentar

PCI-Express man kjøper idag av kort/kontrollere om man skal ha nytt - så du bør kjøpe det ja fremfor old PCI. Og det kostet ikke stort det HP PCI-Ex X1 1394b kontroller kortet fra Deal. Og du har selvfølgelig også da rettigheter ihh til norsk kjøpslov , angrerett , reklamasjon osv.

Den innebygde firewire på hovedkortet er kun 1394a og må også koples fra intern header på hovedkort til PCI bracket (eventuelt til kabinett front port for firewire om ditt er ustyrt med det).

Kortet fra Deal koster 100% mer en det fra eBay (inkudert frakt), så mye er ikke kjøpslov, angrerett og reklamasjon verdt på en komponent til 171 kroner.... eBay selgeren vil normalt strekke seg langt for å unngå negativ tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Edit:

Det som er postet over med lenk til hos eBay er forøvrig også et PCI-Express kort .

HP BW851AA Datasheet

http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c02645719.pdf

Men støtter kun 400mbps. Jeg har mulighet for firewire 800 i min drobo, så ønsker å ha så raskt som mulig.

Lenke til kommentar

Genialt takk!

Glemte jo helt at jeg kan handle slike ting utenfor Norges landegrenser!

Men har du fått det og fungerer den bra?

Har brukt det i flere år sammen med LaCie eksterne disker og Sandisk high speed CF kortleser, fungerer helt topp.

Lenke til kommentar

Fikk du ikke med en sånn da ?

Det står forklart i brukermanualen til hovedkortet alt du lurer på .

I og med at hovedkortet kun støtter 1394a, er det noe poeng å kjøpe 1394b?

De som jeg ser på nettet kobler man kortet i hovedkortet, mens brukermanualen får jeg inntrykk at firewire er allerede innbakt slik at jeg kan koble til en eller annen kabel??

Er jeg helt blåst?

Endret av dordar
Lenke til kommentar

Fikk du ikke med en sånn da ?

Det står forklart i brukermanualen til hovedkortet alt du lurer på .

I og med at hovedkortet kun støtter 1394a, er det noe poeng å kjøpe 1394b?

De som jeg ser på nettet kobler man kortet i hovedkortet, mens brukermanualen får jeg inntrykk at firewire er allerede innbakt slik at jeg kan koble til en eller annen kabel??

Er jeg helt blåst?

1. Du har Firewire400 på hovedkortet ditt.

2. Du får tre ekstra (2 bak maskina og en intern) Fireewiree800 porter hvis du installerer kortet jeg linket til i et ledig PCI-EX spor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...