Gå til innhold

Bilteorien

stefskje

Anbefalte innlegg

Hei! Skal snart begynne å tenke på å ta bilteorien, har bursdag i slutten av mai. Noen venner av meg sier at jeg burde ta den før nyttår fordi, de har hørt at det skal bli vanskeligere å bestå. Altså det blir flere spørmål å mindre tillate feil.

Er det noen som har noe peiling om det er sant? :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror teorien bare holder for 6 mnd av gangen om du ikke tar lappen. Altså, tar du teorien nå, og ikke får oppkjøring før i juli, må du uansett ta teorien på nytt når det er noen måneder nærmere oppkjøringa. Sååå vet ikke hvor mange valg du egentlig har jeg :)

Lenke til kommentar

Tror teorien bare holder for 6 mnd av gangen om du ikke tar lappen. Altså, tar du teorien nå, og ikke får oppkjøring før i juli, må du uansett ta teorien på nytt når det er noen måneder nærmere oppkjøringa. Sååå vet ikke hvor mange valg du egentlig har jeg :)

Hahaha såpass ja! da er det ikke vits å ta teorien, venter heller en måned lengre enn å ta den på nytt! :!: Tusen takk begge to for at dere gidder å ta dere tid til å svare! :!:

Lenke til kommentar

Ser noen lenger opp blander inn at teorien kun er gyldig i 6måneder, det er feil. Teorien er gyldig i 3år. Men den kan ikke tas med støtte mellomrom enn 6mnd før du har oppnått minstealder for å ta praktisk oppkjøring.

Med andre ord kan du ta teorien ett halvt år før du blir 18, og den er gyldig i 3år.

Jeg tok selv teorien for ca en uke siden. Jeg anbefaler deg å gjøre noen lignende oppgaver på www.teoritentamen.no. Disse spørsmålene tilsvarere de du får på trafikkstasjonen. NB! ikke ta de oppgavene som er gratis (f.eks på prove.no), de er ofte lettere og annereledes formulert.

Jeg bestod på teoritentamen.no omtrent hver gang, samme med den virkelige prøven. Når du først kommer ut til trafikkstasjonen anbefaler jeg deg sterkt å ta deg god tid, for du har faktisk 90minutt på deg. Les smørsmålene godt, samme med svaralternativene. Er du ustikker på en oppgave, prøv å forestill deg situasjonen - samme med svarene. Pass på dersom du går tilbake på prøven og endrer svar, det forekommer ofte at det svaret du valgte først, faktisk var rett.

Det er bedre å ta deg 20minutt ekstra på trafikkstasjonen enn å vente 2uker for å prøve igjen + da sparer du 490kr (det koster 490kr hver gang du går opp til teoretisk prøve).

Lykke til! Og husk at du har _veldig_ god tid!

Endret av Garrian
Lenke til kommentar

Like greit å bli ferdig med teorien før sommeren. På den tiden er det vanskelig å få oppkjøringstime, alle har ferie og alle vil ta oppkjøring da, og tar du teorien til sommeren så havner du langt bak i køen, og kan vente i flere uker, i verste fall flere måneder på oppkjøring. Men har du teorien i boks, så blir det lettere for kjørelæreren din å bestille oppkjøringstime til deg.

Men som Garrian sier, du har god tid. Ta deg god tid til å lese og øve.

Lenke til kommentar

Ser noen lenger opp blander inn at teorien kun er gyldig i 6måneder, det er feil. Teorien er gyldig i 3år. Men den kan ikke tas med støtte mellomrom enn 6mnd før du har oppnått minstealder for å ta praktisk oppkjøring.

Med andre ord kan du ta teorien ett halvt år før du blir 18, og den er gyldig i 3år.

Jeg tok selv teorien for ca en uke siden. Jeg anbefaler deg å gjøre noen lignende oppgaver på www.teoritentamen.no. Disse spørsmålene tilsvarere de du får på trafikkstasjonen. NB! ikke ta de oppgavene som er gratis (f.eks på prove.no), de er ofte lettere og annereledes formulert.

Jeg bestod på teoritentamen.no omtrent hver gang, samme med den virkelige prøven. Når du først kommer ut til trafikkstasjonen anbefaler jeg deg sterkt å ta deg god tid, for du har faktisk 90minutt på deg. Les smørsmålene godt, samme med svaralternativene. Er du ustikker på en oppgave, prøv å forestill deg situasjonen - samme med svarene. Pass på dersom du går tilbake på prøven og endrer svar, det forekommer ofte at det svaret du valgte først, faktisk var rett.

Det er bedre å ta deg 20minutt ekstra på trafikkstasjonen enn å vente 2uker for å prøve igjen + da sparer du 490kr (det koster 490kr hver gang du går opp til teoretisk prøve).

Lykke til! Og husk at du har _veldig_ god tid!

Åja, så den er gyldig så lenge altså! :thumbup: Gratulerer med at du bestod bilteorien!!! :!: Tusen takk for mange gode tips! kommer til å få veldig god nytte av dine tips, kommer til å bruke www.teoritentamen.no og som du sier skal ta meg god tid til å øve, har veldig god tid. Men håper bare ikke at bilteorien blir vanskeligere, som man kan ha mindre feil og slikt. :hmm: men takk igjen! :!:

Lenke til kommentar

Åja, så den er gyldig så lenge altså! :thumbup: Gratulerer med at du bestod bilteorien!!! :!: Tusen takk for mange gode tips! kommer til å få veldig god nytte av dine tips, kommer til å bruke www.teoritentamen.no og som du sier skal ta meg god tid til å øve, har veldig god tid. Men håper bare ikke at bilteorien blir vanskeligere, som man kan ha mindre feil og slikt. :hmm: men takk igjen! :!:

Takk for det! :) Flott du fant hjelp i svarene. Det er mange som bruker timevis på å lese i teoribøker, etter min erfaring mener jeg det ikke er nødvendig. Gå igjennom prøvene på teoritentamen.no, les igjennom oppgavene du svarer feil på - og lær dem. Det jeg mente med at du har god tid, var i hovedsak mens du faktisk er på trafikkstasjonen. Ikke svar fort og bli ferdig fortest mulig. Men det kan selvsagt være lurt å bruke tid på å øve også. Gjør du dette riktig har du ikke problem med å ta prøven. Men ikke gå ned på trafikkstasjonen før du føler deg sikker på prøvene på teoritentamen.no :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...