Znoken Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hvordan skal en kvitte seg med viruset. Maskinen en nyformatert og viruset er fremdeles der. Kan noen som har vært borti dette viruset hjelpe meg. Har Norton antivirus og denne er oppdatert. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=71429 Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 tror ikke helt det på den artikkelen der stemmer... altså den feilmeldingen på det bildet dukket jo opp hos meg allerede for 1års tid tilbake.. jeg har formatert utallige ganger etter det.. men det dukker alltid opp en og annen gang likevel.. sist var for noen dager siden, det ENESTE jeg hadde installert etter å ha formatert var hovedkort-drivere, skjermkort-drivere, og lydkort-drivere... sjekket jo ut hva det var for noe første gangen jeg fikk den.. husker ikke helt hva det var, men husker ihvertfall at det ikke var noe jeg trengte frykte... prøvd W32.Blaster.Worm Removal Tool? finner den på http://securityresponse1.symantec.com/sarc...moval.tool.html jeg kjørte jo også den rett etter jeg hadde fått den feilmeldingen nå for noen dager siden, men den fant ingenting.. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 søk på maskinen din etter disse filene: msblast.exe penis32.exe teekids.exe får du treff på en av dem i C:winntsystem32 (evt. C:windowssystem32 for 9X og XP) så er du infisert av blaster viruset, viss ikke så er det andre årsaker på hvorfor RCP crasher.. Lenke til kommentar
cof Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 det sto noe i stavanger aftenblad om hvordan man fjernet det Lenke til kommentar
Motec Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Gå til www.symantec.com. Der er det et gratis removal tool (FixBlast.exe) pluss en detaljert framgansmåte. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Hvis du bruker XP: Ctrl-Alt-Del --> Prosesser og finn filen : msblast.exe og avslutt oppgaven. Gå så til katalog Windows/system32 og finn og slett filen msblast.exe. Sørg for at brannmuren i windows er tilkoblet. Last ned siste sikkerhetsfix fra microsoft og oppdater antivirusprogrammet ditt. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 er det ikke nå ca 30-35 minutter til de norske (de med norsk tid) maskinene som er infiserte begynner angrepet mot Windows update? Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Her er en artikkel som beskriver viruset ganske greit: http://www.windows.no/art.php?artikkelid=1286 Skal visst starte angrep nå snart ja, får se hva det klarer å få til, det er iallefall det mest spredte viruset jeg har vært bori, alle vennene mine har fått det... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Blir spennende å se hvordan det går med WU om en halvtimes tid Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Tenker at jeg har en liten status oppdatering her jeg. har ikke noe annet å gjøre: 23:40: Windows update funker glimrende det. 23:45: Windows update funker fortsatt gilmrende. 23:50: No change... 23:55: Nope... Ingen forandring. 00:00: DING DONG! Fungerer kjappere enn ever before. 00:10: Anbefaler dere og update det dere kan nå. går kjappere enn før. kommer til å edite denne posten et par ganger. Lenke til kommentar
Snurre Sprett Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Burde ikke WU være nede nå? Skulle tro at maskiner fra østen og øst europa kjører angrep nå? Jeg kjører nå WU på min maskin og det går fortere enn vanlig....!!! Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Angrepet starter 0900 lørdag morgen norsk tid. Huske på tidssonen....... Lenke til kommentar
hart Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Tror faktisk at microsoft har tatt ned windowsupdate.com les på http://slashdot.org/ Det kommer opp en ny site på et annet domene etterhvert. Tror de ga opp pga av MSblast. Lenke til kommentar
abene Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Angrepet starter 0900 lørdag morgen norsk tid. Huske på tidssonen....... Det er feil. Ormen er programmert til å starte angrep ifølge klokkeslett på brukerens PC. Når dette er skrevet er det kun ca. 5 minutt unna fra Norge. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 fikk fjernet denne dritten med å legge inn den siste patchen til Microsoft, og kjøre removal tool fra Symantec. Nå er klokken fem minutter over midnatt, og jeg kommer enda inn på WU, skal bli spennende å se i morgen tidlig Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Angrepet starter 0900 lørdag morgen norsk tid. Huske på tidssonen....... Det er feil. Ormen er programmert til å starte angrep ifølge klokkeslett på brukerens PC. Når dette er skrevet er det kun ca. 5 minutt unna fra Norge. Hmm. Er du expert? :-) http://www.itavisen.no/art/1301703.html Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 det er nok lite trolig at WU kommer til å knele med det første.. M$ har hatt ett par dager på seg til å forberede seg for DDoS angrepet og dem har mest sannsynlig utnyttet den tiden og fått installert filtere som dropper all unødvendig trafikk generert av blaster. Ps. det er nå straks 00.10am og WU funker lite fint som den brukt å gjort Lenke til kommentar
Snurre Sprett Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 Er det ikke bare å endre domenenavnet fra windowsupdate.com til windowsupdate.microsoft.com og endre linken på Microsoft sine websider? Alle oppslag på windowsupdate.com tryner... URL'en finnes ikke lenger... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 jaja. da ser ikke det ut som morroa starter før klokka 9 i morgen da. etter informasjon fra itavisen. da er jeg ikke til stedet (sover), så jeg håper at noen av morgenfuglene skriver ned hva som skjer. hadde vert litt spennende og sett hva som skjer. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 to detaljer.. for det første så er windowsupdate.microsoft.com urlen M$ har brukt i mange år, og for det andre, hvis M$ forandrer på domenet så vil ca 95% av alle verdens PC'er (dvs, alle windows maskiner) være uten noe slags form for oppdaterings muligheter... ikke det at folk har giddi å brytt seg om å oppdatere før men nå vil dem få en ny unnskyldning til å ikke oppdatere systemene sine. forresten, har du noen gang registrert eller flyttet på ett domene før? trolig ikke.. det som skjer er at viss du flytter på eller modifiserer ett domene så vil det ta verden opp til to uker før 'alle' vet hvor domenet er igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå