norsemanGrey Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg har en 2TB HD full av filmer etc. Jeg vil gjerne ha en backup av hele denne disken på en tillsvarende tom disk jeg har. Spørsmålet mitt er hvordan jeg enklest og sikrest får til dette. Jeg vil gjerne ha et opplegg hvor det blir tatt backup hver dag på et bestemt tidspunkt. Noen som har noe bra forslag? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du kan bruke synkroniseringsverktøy som AllwaySync, men hvis hyppigheten er hver dag så koster det penger. Synctoy fra Microsoft er gratis og har vel noe ala samme funksjonalitet. Vær obs på at du setter sync retningen korrekt hvis ikke kan du ende opp med korrupte/slettede data på begge steder. Lenke til kommentar
007_james Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Bruker du Windows 7, så har du allerede det du trenger: robocopy Det er antakelig det raskeste kopiering/synkroniseringsprogrammet du finner. For å få hjelp med robocopy, start command prompt og kjør robocopy /? For å gjøre det som ser ut for å være ditt ønske, synkronisere kildedisk (2TB HD full av filmer etc) med en mål disk, så ville jeg lagt følgende enkle linje i en .bat fil: robocopy kilde mål /MIR /R:1 /W:1 Så lage en scheduled task som kjører den .bat filen på det tidspunkt du ønsker. That's all! .bat filen vil da, hver gang den blir kjørt, ta med nye eller endrede filer til måldisken. Hvis du har slettet en fil på kilde, vil den også slette på mål. Task Scheduler finner du under accessories/system tools Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå