Antons1 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hei! For noen måneder siden bygde jeg meg en ny maskin for å være klar til Skyrim og AC: Revelations, og det gikk stort sett smertefritt helt til for et par dager siden. Maskinen er plutselig ekstremt treg. Det tar opptil ett minutt å åpne en mappe, og programmer vil stort sett ikke laste i det hele tatt. Explorer.exe slutter å fungere rett som det er, og dersom jeg prøver ctrl+alt+del kommer det opp en feilmelding om at påloggingstjenesten ikke kunne laste sikkerhets- og påloggingsalternativer. Jeg prøvde å starte i sikkermodus, og da fungerer alt helt fint. (Også ctrl+alt+del) Dersom jeg prøver å starte f-secure i sikkermodus skjer det ingen ting. Dersom jeg bruker selektiv oppstart starter f-secure, men søker kun gjennom 1 fil før den avsluttes. Jeg har prøvd chkdsk og minnediagnose, men fant ingen feil. Jeg kom frem til at jeg skulle prøve å kjøre systemreparasjon, eller kanskje reinstallere, men dersom jeg prøver å boote fra DVD, får jeg opp en feilmelding etter at windows har lastet filer Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer. [...] Status: 0xc00000e9 Info: An unexpected I/O error has occurred. Oppsettet mitt: Windows 7 Professional x64 Corsair Force 3 120gb WD Caviar Black 2TB Asus GeForce 560TI 12GB RAM Corsair 750W PSU BD/DVD-leser (husker ikke merke) Intel Core i7 2600K Noen som har noen gode ideer? Tusen takk! Lenke til kommentar
SmurfKid Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hei! For noen måneder siden bygde jeg meg en ny maskin for å være klar til Skyrim og AC: Revelations, og det gikk stort sett smertefritt helt til for et par dager siden. Maskinen er plutselig ekstremt treg. Det tar opptil ett minutt å åpne en mappe, og programmer vil stort sett ikke laste i det hele tatt. Explorer.exe slutter å fungere rett som det er, og dersom jeg prøver ctrl+alt+del kommer det opp en feilmelding om at påloggingstjenesten ikke kunne laste sikkerhets- og påloggingsalternativer. Jeg prøvde å starte i sikkermodus, og da fungerer alt helt fint. (Også ctrl+alt+del) Dersom jeg prøver å starte f-secure i sikkermodus skjer det ingen ting. Dersom jeg bruker selektiv oppstart starter f-secure, men søker kun gjennom 1 fil før den avsluttes. Jeg har prøvd chkdsk og minnediagnose, men fant ingen feil. Jeg kom frem til at jeg skulle prøve å kjøre systemreparasjon, eller kanskje reinstallere, men dersom jeg prøver å boote fra DVD, får jeg opp en feilmelding etter at windows har lastet filer Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer. [...] Status: 0xc00000e9 Info: An unexpected I/O error has occurred. Oppsettet mitt: Windows 7 Professional x64 Corsair Force 3 120gb WD Caviar Black 2TB Asus GeForce 560TI 12GB RAM Corsair 750W PSU BD/DVD-leser (husker ikke merke) Intel Core i7 2600K Noen som har noen gode ideer? Tusen takk! Å **** du har ødelagt pcen din.. du burde gi den til meg .. Neida en kjempe god idee ikke bruk Explorer.. Bruk Google chrome, mozilla eller i verste fall Oprah men explorer aldri ossen du får tak i det... stikk til en kamerat og be han laste over chrome til deg Det gjorde jeg funka fett Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Sjekk om alt av ledninger sitter ordentlig fast inne i PCen din, dra ut alt av tastaturer, usber og denslags og prøv å boot da. For meg så høres det ut som noe er galt med enten harddisk, sataport eller sata-kabelen, så å enten å bytte port eller ledning kan ikke skade. Om det funker i sikkerthetsmodus så er kan det være noe galt med driver e.l, så jeg ville avinstallert alt av programmer, ccleana hele greia og fjerna ALT av drivers med driver sweeper. Endret 6. desember 2011 av Audun0505 Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ting det er verdt å prøve: Nullstill BIOS og reinstaller. Let etter løse kabler. Koble fra unødvendig hardware (lydkort, kontrollere, den ekstra harddisken osv). Prøv å kjøre på færre rambrikker(kanskje en av dem er ødelagt). Installer Linux for å se om det virker (Du skal ikke begynne å bruke linux som ditt nye OS, men om linux ikke vil virke vet du med sikkerhet at det er en hardwarefeil). @SmurfKid: Han snakker ikke om Internett explorer, du er nok på bærtur. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Hei! For noen måneder siden bygde jeg meg en ny maskin for å være klar til Skyrim og AC: Revelations, og det gikk stort sett smertefritt helt til for et par dager siden. Maskinen er plutselig ekstremt treg. Det tar opptil ett minutt å åpne en mappe, og programmer vil stort sett ikke laste i det hele tatt. Explorer.exe slutter å fungere rett som det er, og dersom jeg prøver ctrl+alt+del kommer det opp en feilmelding om at påloggingstjenesten ikke kunne laste sikkerhets- og påloggingsalternativer. Jeg prøvde å starte i sikkermodus, og da fungerer alt helt fint. (Også ctrl+alt+del) Dersom jeg prøver å starte f-secure i sikkermodus skjer det ingen ting. Dersom jeg bruker selektiv oppstart starter f-secure, men søker kun gjennom 1 fil før den avsluttes. Jeg har prøvd chkdsk og minnediagnose, men fant ingen feil. Jeg kom frem til at jeg skulle prøve å kjøre systemreparasjon, eller kanskje reinstallere, men dersom jeg prøver å boote fra DVD, får jeg opp en feilmelding etter at windows har lastet filer Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer. [...] Status: 0xc00000e9 Info: An unexpected I/O error has occurred. Oppsettet mitt: Windows 7 Professional x64 Corsair Force 3 120gb WD Caviar Black 2TB Asus GeForce 560TI 12GB RAM Corsair 750W PSU BD/DVD-leser (husker ikke merke) Intel Core i7 2600K Noen som har noen gode ideer? Tusen takk! Hei! Ta deg heller en tur på kontrollpanelet og se etter på handlingssenteret. Her får du beskjeder om det er noen programmer som ikke kjører som de skal, og du kan da kjøre de i en annen modus ved å følge menyen som kommer opp. OBS: Du kan jo prøve å sette maskinen tilbake til en tidligere tidspunkt. Vennligst BmOnline Endret 6. desember 2011 av BmOnline Lenke til kommentar
SmurfKid Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ting det er verdt å prøve: Nullstill BIOS og reinstaller. Let etter løse kabler. Koble fra unødvendig hardware (lydkort, kontrollere, den ekstra harddisken osv). Prøv å kjøre på færre rambrikker(kanskje en av dem er ødelagt). Installer Linux for å se om det virker (Du skal ikke begynne å bruke linux som ditt nye OS, men om linux ikke vil virke vet du med sikkerhet at det er en hardwarefeil). @SmurfKid: Han snakker ikke om Internett explorer, du er nok på bærtur. åja FORKLAR ORDENTLIG DA!! Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ting det er verdt å prøve: Nullstill BIOS og reinstaller. Let etter løse kabler. Koble fra unødvendig hardware (lydkort, kontrollere, den ekstra harddisken osv). Prøv å kjøre på færre rambrikker(kanskje en av dem er ødelagt). Installer Linux for å se om det virker (Du skal ikke begynne å bruke linux som ditt nye OS, men om linux ikke vil virke vet du med sikkerhet at det er en hardwarefeil). @SmurfKid: Han snakker ikke om Internett explorer, du er nok på bærtur. åja FORKLAR ORDENTLIG DA!! Nullstilling av bios: Når PCen starter har du mulighet til å klikke en knapp [delete] hos meg, men kan være noe annet hos deg (står på skjermen under oppstart). Dette tar deg til BIOS og her kan du alltid finne en reset mulighet som tilbakestiller BIOS til fabrikkinstillinger. Merk: Hvis du aldri har vært i BIOS før, vil den være som ved fabrikkinstillingene allerede og du kan da droppe å prøve dette. Let etter løse kabler: Dette sier vel seg selv, men se inne i kabinettet etter løse kabler. Ta ut unødvendige komponenter: Den ekstra harddisken din er kanskje den delen som har lettest for å slutte å fungere, prøv å koble fra SATAkabelen til denne. Ellers kan ting som lydkort, RAM-brikker og slikt slutte å fungere, så det er verdt et forsøk. Installer Linux: Dette er kun et tiltak for å se om det faktisk er hardware som er ødelagt, eller som problemet ligger i windowsinstallasjonen din. Linux kan lastes ned gratis og brennes til en dvd/cd. Lastes ned f.eks. herifra http://www.ubuntu.com/download/ubuntu/download og brennes med imgburn eller tilsvarende program. WELL FUCK: Hvis du føler at det er på tide å gi opp, så er ikke alt håp ute. Mange PC-forhandlere tilbyr reprasjon av PCer, og for rundt 1000kr finner de vanligvis problemet og fikser det. Proffene er proffe. (Sendte en ferdigbygget stasjonær i posten en gang, og ved ankomst trengtes det en tur på verksted for at kompisen min skulle få maskinen til å fungere igjen) Lenke til kommentar
Antons1 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Mye forslag her, konge Jeg prøvde å flashe BIOS, en del andre tråder rundt omkring mente det burde hjelpe, men det gjorde det ikke. Prøvde å kjøre ubuntu, der starter installasjonsprogrammet enkelt, og det går fint å installere. Det er heller ikke noe problem å få tak i filene mine i Ubuntu, så det burde være noe galt med Windows, og ikke PCen (som sagt fungerer jo sikkermodus også helt fint). Jeg prøver å brenne ut en installasjonsDVD for å se om jeg kan få lasta reparasjonsverktøyet der, det kan jo hende det er installasjonsdisken det er noe galt med iht I/O-feilen. Hvis ikke det virker skal jeg begynne å koble fra litt forskjellige komponenter og se om det hjelper.. Lenke til kommentar
Antons1 Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Mye forslag her, konge Jeg prøvde å flashe BIOS, en del andre tråder rundt omkring mente det burde hjelpe, men det gjorde det ikke. Prøvde å kjøre ubuntu, der starter installasjonsprogrammet enkelt, og det går fint å installere. Det er heller ikke noe problem å få tak i filene mine i Ubuntu, så det burde være noe galt med Windows, og ikke PCen (som sagt fungerer jo sikkermodus også helt fint). Jeg prøver å brenne ut en installasjonsDVD for å se om jeg kan få lasta reparasjonsverktøyet der, det kan jo hende det er installasjonsdisken det er noe galt med iht I/O-feilen. Hvis ikke det virker skal jeg begynne å koble fra litt forskjellige komponenter og se om det hjelper.. Ny installasjonsdisk hjalp ikke. Jeg tok ut den ekstra harddisken, og tok ut og inn strømmen av DVD-stasjonen. Nå fungerer alt igjen. Lenke til kommentar
RaaneHolmg Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ny installasjonsdisk hjalp ikke. Jeg tok ut den ekstra harddisken, og tok ut og inn strømmen av DVD-stasjonen. Nå fungerer alt igjen. Høres ut som om den ekstra harddisken din kan være ødelagt. Du kan prøve å koble den inn med maskinen på for å teste den. Ellers er det sikkert en garanti sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå