Gå til innhold

Får ikke maks lese/skrive hastighet ut av Corsair SSD Force Series 3 120GB

Refi

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt et program(AS SSD) som sjekker hvor kjap lese og skrive hastigheten på SSDen er og ble litt sjokert når jeg så det. Jeg har 198MB/s lese og 130MB/s skrive, når jeg egentlig skal ha 550MB/s lese og 510MB/s skrive. Jeg har prøvd å finne drivere til selve SSDen uten hell. Jeg har innstallert alle mulige programmer til hovedkortet, alle sata driverne til Intel er innstalert. Jeg har også prøvd flere forskjellige sata porter på hovedkortet. Jeg bruker selvfølgelig en 6GB/s sata kabel.

Noen som vet hva jeg burde gjøre for å få ytelsen jeg har betalt for?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgitte specs er i Atto

Test med et programmet.

AS SSD er et litt spesielt programm , som ikke tillater kompresjon.

Dette rammer særlig din SSD hardt , da den bruker SF kontroller og asyncron NAND.

Legg gjerne ut screenshot av AS SSD.

Den kan gi nyttige opplysninger.

Lenke til kommentar

Se etter at du har satt SATA-kontrolleren i AHCI mode. Du kan finne ut av dette ved å høyreklikke på "computer" å velge "Properties" og så "Device Manager" i margen på det vindu som kommer opp. Så finner du IDE ATA/ATAPI kontroller å klikker på den, hvis ikke en av dem er listet som AHCI er det ikke aktivert for datamaskinen din.

Du aktiverer det ved å gå inn i BIOS å skifte IDE mode til AHCI for SATA kontrolleren, men hvis du ikke har installert windows i AHCI, bør du formatere å velge det før du starter installen på nytt. Eller så kan du gjøre det som står her hvis du vil slippe å formatere.

AHCI sørger for TRIM støtte, og dette gir deg bedre ytelse.

EDIT: Enig med over, sørg for at du faktisk bruker en SATA3 port. Pluss, hvilket hovedkort har du og hvilket OS kjører du?

Endret av venture
Lenke til kommentar

Hovedkort: Asus P8Z68 Deluxe.

Bruker den hvite Sataporten(Intel 6GB sata 3)

Har også prøvd Marvel 6gb sata 3.

EDIT: all Hardware jeg har nå er ikke det jeg har på profilen, har ikke giddet å oppdatere det ennå :p

Endret av manidress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...