SmurfKid Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Im back. Ehh jeg har en sånn øvelse greie til tentamen og denne dukket opp 2*3-4:2-(-3)*3+(-4): (-2) Og jeg gjorde 6-2+9-2 siden jeg løste dem opp 4+7= 11 og jeg tokk dem sammen men broren min sier noe helt annet men at -(-3)*3 at den blir minus men -- = + Men han sier noe med gange og det har jeg aldri lært før :/ Så jeg lurte på om noen kunne vise meg og se hvem av oss som har rett trur det er broren min siden han har gått på skole lengre men er usikker. Endret 6. desember 2011 av SmurfKid Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ingen av dykk har rett. -(-3)*3 = 9, ikkje -9, so der har du rett. Men (-4)/(-2) = 2, ikkje -2, so der har du feil. Lenke til kommentar
SmurfKid Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Ingen av dykk har rett. -(-3)*3 = 9, ikkje -9, so der har du rett. Men (-4)/(-2) = 2, ikkje -2, so der har du feil. oyy hihi men har (-4)/(-2) - og den minusen på andre siden kontakt?? Ingen av dykk har rett. -(-3)*3 = 9, ikkje -9, so der har du rett. Men (-4)/(-2) = 2, ikkje -2, so der har du feil. oyy hihi men har (-4)/(-2) - og den minusen på andre siden kontakt?? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Andre sida? Den framfor (-3)? Nei, den har ingenting å seie for den brøken. Multiplikasjon/divisjon skal du gjere fyrst, so addisjon/subtraksjon. 2*3 - 4/2 - (-3)*3 + (-4)/(-2) = 6 - 2 - (-9) + 2 = 15 Lenke til kommentar
SmurfKid Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Andre sida? Den framfor (-3)? Nei, den har ingenting å seie for den brøken. Multiplikasjon/divisjon skal du gjere fyrst, so addisjon/subtraksjon. 2*3 - 4/2 - (-3)*3 + (-4)/(-2) = 6 - 2 - (-9) + 2 = 15 Mente (-4)/(-2) også minues på andre siden men kjønte den nå Jeg suger i matte as men bare og regne på Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Eg skjønner framleis ikkje kva du meiner, men det kan vere det same ... Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Jeg har bytta ut : med /, same shit! 2*3 - 4/2 - (-3)*3 + -4/(-2) 6 - 2 - (-9) + 2 4 + 9 + 2 6 + 9 = 15 Ok... (-3) * 3 = -9! Ett minus tall... ganget med et + tall er minus! MINUS HERSKER ALT! Eneste som kan endre en minus er en minus! Altså/ 1 * 1 = 1 (-1) * 1 = -1 1 * (-1) = -1 SER DU REKKEFØLGENE ER UVESENLTIG!!!! (-1) * (-1) = 1 OK!! WTF!! HER SER DU HVOR STERK MINUS ER! MINUS SLÅR MINUSER! MINUSER SLÅR HVERANDRE SÅ HARDT AT BLIR PLUSS!!!!! DETTE ER EN REGEL DU MÅ BARE GODTA! SÅNN ER DET! AT VI I DET HELE TATT HAR MINUS TALL ER RART I SEG SELV HVIS DU TENKER DEG OM!!! men en gang i historien fikk vi bruk for det ! og vi trengte regler for å låse dem inne i et bur så de ikke bare løper rundt å dreper folk! De er livsfarlig!! samme her (-4)*(-2) = 8 kan skrives som (-1)*4*(-1)*2 = (-1)(-1)*4*2 = (-1)(-1)*8 = ((-1)^2) * 8 = 8 Altså gange minuser dreper hverandre til pluss.. DET ER EN REGEL! GODTA DEN. en regel akkurat som vi har i norsken. å foran verb! spørr du læreren din hvorfor!? hvorfor spørr du her?!! bare godta! må du vite ha svar på alt!?!?!? kan du ikke bare godta?!?!?!?!?!?!?!?! 1/1 = 1 (-1)/1 = -1 1/(-1) = -1 (-1)/(-1) = 1 Same shit, different wrapping /) dele og gange bærer på samme egenskaper når det kommer til å tulle med tallene! Derfor (-4)/(-2) = 2 Fordi (-1)*4 / (-1)*2 (-1) dreper hverandre til å bli 1 1*4 / 1*2 = 2 fordi 1*2*2 / 1*2 = 1*2 Du vet kan stryke tallene når du dividerer? Test! Faktoriser! Lykke til! Endret 10. desember 2011 av nevoscript Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå