Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A3 "styling"

knutsen92

Anbefalte innlegg

Hei!

Forhørt meg litt med ChristR angående litt styling til min Audi og fått noen gode tips. Så vil bare spørre her om noen andre har noen innspill. Har også stilt noen nye spørsmål som han ikke har besvart/ikke hatt tid.

Er da snakk om en Audi A3 06 SB med en mørk gråfarge.

Angående dekkstørrelse. Så vidt jeg har forstått, er maks størrelse i bredde jeg bør gå for 215? Blir det noe dyrere enn 225 og 235? Tenkte på 215/35(finnes 40?)/R19.

Så tenker jeg jo på hvilke dekk/felg jeg bør ha. Hvilke felger passer "best" til min farge og type bil? Tenkt litt på lyse felger, noe ala dette http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28840973 .. Syntes en slik type felg passer bra til en Audi A3. Men det gjør jo også f. eks S5 felger, RS6-2 felger også. Tenkt litt på disse tre.

Da kommer vi til senking av bilen, da ChristR mente det ville se idiotisk ut uten nedsenking med såppas lavprofil dekker. Har da sett på et senkesett som jeg tror vil være gode og helt greie? http://www.partsandretards.no/senkesett/justerbare-senkesett/audi/audi-a3-8p-03/supersport-black-evolution

Men, ved kjøp av disse? Er de vanskelig å montere? Og hva er prisen på et verksted? Tenkr ikke på møller etc, men et mindre verksted. Og hvis det er enkelt, så kan forhåpentligvis min far gjøre det, har mekket en del på biler i tidligere alder og jobber den dag i dag som mekaniker, dog ikke som bilmekaniker da.. Har noen venner som går på mekanisk som lærlinger, men vet ikke helt om jeg tør å stole på de nok til å gjøre det.

Og hva er prisen for godkjenning?

En annen ting angående senking, hva er fordelen med justerbare dempere? Ser det ligger et samme sett, men med justerbare dempere til rundt 2000kr mer. Vil helst unngå hvis det ikke er et "must". Også hørt med en kammerat, som sa at det blir langt mye billigere å kjøpe senkesett om jeg er medlem av audi klubben? Er visst en bra rabatt? Han var ikke helt sikker.

En annen ting er at jeg ønsket å bytte til LED forran og bak, men LED forran var så vidt jeg forstod veldig kostbart. Så går nok for kun bak. Tenkte på LED lyktene til Audi A3 08+, disse: http://img444.imageshack.us/img444/3127/p1020031dy6.jpg

Men da dukker det opp et nytt problem, lest at ettermontering av disse lyktene krever omprogramering (vagcom)av lyktene. Hvordan kan dette gjøres og hva er prisen?

Det var da planene til min Audi A3 for nå. Ellers så syntes jeg ikke bilen krever noe mer, skal ikke bli alt for harry heller. Men strøken, pen og kul.

Knutsen92

post-166803-0-30312800-1323187330_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...