code Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hei, lurer på at par ting ang. utstyr/klær & vask når det kommer til førstegangstjeneste. Har lest at støvlene(M77?) man får i førstegangstjenesten kan fås i forskjellige bredder, personlig har jeg veldig brede bein og med vanlig sko/støvler greier jeg ikke å gå, spurte et par venner av meg som har vært inne til førstegangstjenest og dem fikk ikke velge forskjellige bredder på støvlene, er dette riktig? Også kan jeg da isåfall ta med mine egne støvler(M77?) om jeg kjøper det inn på forhånd. Også har jeg litt brede lår, og får fort gnagsår ved mye aktivitet(lårene subber inn til værandre), og bruker derfor alltid treningsboxere/varmeboxere. Lurer derfor på om hvor ofte man får lov til å vaske utstyret sitt når man er inne til førstegangstjeneste, siden det vil være viktig for meg å alltid ha disse klare, og vil kjøpe inn riktig anntall iforhold til hvor ofte jeg kan få vasket dem. Takk for svar. - ANONIII Lenke til kommentar
HOK Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det skal ikke være noe problem å ta med egne M-77. Som regel er det vaskerom på kaserna. Hvor ofte du får vasket kommer da an på fritid og om det er mange som skal vaske samtidig. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du kan bruke dine egne m77 støvler. Det er ikke noe problem. På rekrutten så er det vel vasking av klær 1 eller 2 ganger i uken + at du kan sivile klær på egen maskin. Pleier som regel å være få vaskemaskiner i forhold til personer. Ofte er det 2-4 maskiner på 50+ personer. Husker at på rekrutten så hadde vi 2 maskiner på 100 personer ca. Så var ikke ofte de var ledige. På tjenestestedet var det litt bedre. Var vel 4 maskiner på 35 personer ca. Og halvparten av de sov om dagen. Lenke til kommentar
code Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Takk for svar, fikk dere god tid til å prøve ut forskjellige m77 støvler? Og fikk dere velge mellom forskjellige bredder, eller kun lengder? Ellers blir det vel til at jeg kjøper meg et par m77 og bruker god tid til å gå dem inn, også kjøper jeg 5-7 av sånne superboxere. Også tenkte jeg at jeg skulle dra å kjøpe denne klokka etterpå: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164634895 Takk for svar igjen! Endret 6. desember 2011 av ANONIII Lenke til kommentar
HOK Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ville nok kjøpt fler enn 5-7 "superboxere" om du føler dette er noe du må ha. Ville i alle fall hatt for to uker. Lenke til kommentar
code Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Ville nok kjøpt fler enn 5-7 "superboxere" om du føler dette er noe du må ha. Ville i alle fall hatt for to uker. Ja, burde nok kansje det, men dem koster fort 200-400kr stykk, så 10+ vil bli litt formye penger. Får vel bare håpe jeg rekker å vaske dem ofte. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Som regel vil det nok gå bra, men jeg tenker på om du av en eller annen grunn ikke får vasket(øvelse, få vaskemaskiner osv). Vil vel kanskje funke og tape områdene hvor det er ille også? Selv opplevd at det gnager mellom lårene noen ganger, og da setter jeg på en sportsteip der det gnager. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Takk for svar, fikk dere god tid til å prøve ut forskjellige m77 støvler? Og fikk dere velge mellom forskjellige bredder, eller kun lengder? Ellers blir det vel til at jeg kjøper meg et par m77 og bruker god tid til å gå dem inn, også kjøper jeg 5-7 av sånne superboxere. Også tenkte jeg at jeg skulle dra å kjøpe denne klokka etterpå: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=164634895 Takk for svar igjen! Tja kan vel ikke si godt tid. Du kommer inn på et rom hvor ligger mange m77 i forskjellig størrelser. Så er det bare å prøve i vei. Det går i kun størrelse tror jeg. Du sier bare "størrelsen" så får du det. Men du kan si ifra til befalet ditt. At du må ha spesielle støvler. Så hjelper de deg helt sikkert. Boxerne i forsvaret er helt elendige!! Så vil anbefale deg å ta med så mange som mulig. Er du heldig så får du de svarte boxerne på rekrutten. Men det gjorde ikke jeg, vi fikk bare de grå :/ Kan anbefales å skaffe to par m77 hvis du er veldig overinsj. Så slipper du å pusse så utrolig mye. Ha et som ser greit ut, og et som er p0rno Pussing av støvler som har vært i gjørme løypa er ikke noe kult. Endret 6. desember 2011 av toy_man Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du får uansett utlevert 2 par M77 da. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Pussing av støvler var egentlig aldri noe problem. Så lenge de så ok ut så var det greit. Litt ekstra pes når det var bataljonsoppstilling, ellers slækt. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) Du får uansett utlevert 2 par M77 da. Nei det gjør du ikke. Dette er opptil hver base. Jeg fikk ikke mitt andre par før jeg var ferdig på rekrutten. Og de måtte jeg levere inn igjen når jeg var ferdig med 6 ukers kurs (men fikk to par alpha sko senere, så klager ikke). Pussing av støvler var egentlig aldri noe problem. Så lenge de så ok ut så var det greit. Litt ekstra pes når det var bataljonsoppstilling, ellers slækt. Igjen så kommer det ann på hver base (ofte også befalet). Noen er veldig slappe, mens andre er veldig strenge. Endret 7. desember 2011 av toy_man 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå