Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenker på de hun har hatt sex med før

Anbefalte innlegg

Du er ikke aleine TS. Jeg vurderer sølibat resten av livet, helt sant.

Du bør slutte å synes synd på deg selv.

Du forsøker å rebellere mot og boikotte sex fordi eksen din har det?

Eksen min lå med en annen sånn rett etter vi slo opp sant.

Dere slo jo opp? Hva er problemet?

Problemet er at hun ville ha tilgivelse etter vi slo opp. Og det at hun innledet et romantisk forhold til personen hun lå med over flere år mens vi var samboere.

Jeg vil boikotte sex fordi det ofte har konsekvenser som ikke er lett å se.

Mennesker blir såret av sånt og jeg vil ikke stille meg i en posisjon hvor jeg kan såre andre.

Det er ikke synd i meg. Alt det jeg har erfart har gitt meg en enorm motivasjon til å jakte på en fin karriere jeg kan dedikere livet mitt til. Lege, tannlege, advokat eller siv.ing. (PTEK).

Jeg har fått erfare hva som virkelig er viktig her i livet, hva som varer. Hva som er verdt å bruke tiden sin på. Det å bruke tid på å vedlikeholde et forhold er bare en hobby på lik linje med å strikke. Jeg velger det vekk.

Edit: Jeg gnåler alltid litt ekstra denne dagen hvert år. Det er seks år siden i dag jeg traff eksen min. (5D6A15). Jeg glemte å handle inn alkohol som jeg vanligvis gjør.

Endret av medisinOmsider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en sammensatt filosofisk åpenbaring. Jeg har sett lyset om du vil.

Det du skriver minner meg mye om historien om de blinde mennene og elefanten. Oppgaven de fikk var å beskrive en elefant, og de mente mye forskjellig. Han som kjente på halen mente at en elefant var som et tau, han som hadde kjent på støttannen sa at den var som et spyd, mens han som kjente på magen sa at den var tørr, hard og hårete. (Mer nøyaktig når du leser historien: (http://www.lienet.no/elefante.htm))

Poenget med historien var at de forsåvidt ikke tok feil, men siden de ikke så helheten, ble deres syn ensidig, mangelfullt og overfokusert på ett aspekt. Jeg sier ikke at du tar feil når du mener du "ser virkeligheten som den er", men du glemmer å fokusere på de gode tingene i livet som utgjør helheten, nemlig de tingene du glemmer nå.

Hvordan kan det ha seg at andre menn ikke ser verden som du gjør, selv om de har blitt såret? Er de "dumme" og naive? Eller kanskje de fokuserer litt mer på helheten?

Gjorde eksen din virkelig ingenting godt for deg, og viste aldri at hun brydde seg om deg? Tenk litt over dette, og kanskje du kan endre synet ditt litt

Lenke til kommentar

Du kan faktisk knulle rundt uten å være i et forhold. Er det sexen eller forholdet som er problemet, egentlig?

Det er en sammensatt filosofisk åpenbaring. Jeg har sett lyset om du vil.

Beklager, du har ikke sett noe som helst.

Du har valgt å ikke se verden som den er på grunn av en vond opplevelse.

Alt du har kommet fram til er som følge av denne vonde opplevelsen. Du vil ikke få en "åpenbaring" før du går inn i deg selv og aksepterer denne hendelsen.

Deretter kan du begynne å komme fram til en ny åpenbaring, som ikke er et resultat av bitterhet.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Gjorde eksen din virkelig ingenting godt for deg, og viste aldri at hun brydde seg om deg? Tenk litt over dette, og kanskje du kan endre synet ditt litt

Beklager, du har ikke sett noe som helst.

Det er ying-yang på en måte. Alt det kjipe med bruddet trakk på en måte tilbake alt det positive. Det var som å bli pisset på, måten hun håndterte bruddet. Og det er det hun skal huskes for.

Det som er positivt med forhold er nettopp positivt fordi det eksisterer i like stor grad smerte relatert til forhold. Jeg erkjenner dette, men det er ikke noe jeg vil bruke livet mitt på. Selvfølgelig kan jeg gå ut å finne en jente jeg vil trives med. Alt det kjipe ved å være i et forhold gjør at jeg ikke klarer å sitte pris på det positive. Jeg har ikke lyst til å gå rundt sånn semi glad og angstfull uviss om når denne nye lille flørten skal eksplodere i trynet på meg. Ved å ha et sånt syn på det å være i et forhold vil jeg såre andre og det vil jeg ikke.

Nå har jeg stabilitet og jeg tar godt vare på de få menneskene jeg slipper inn i livet mitt.

En av argumentene jeg bruker mot å prøve på nytt med et åpent sinn er at om jeg nå går ut og finner noen jeg trivdes like mye med, så beviser det at nettopp ingen er unike. Kjæreste/partnere er nærmest en forbruksvare. Og når det kommer ned på det nivået der så dør jeg litt innvendig.

For en lite produktiv dag! Beklager TS for å ha hi-jacket tråden din.

Lenke til kommentar

Skjønner tankegangen til trådstarteren her, har hatt det littegranne på samme måte selv. Liker ikke å tenke på at dama mi har fått en "pounding" fra andre siden hun virker så uskyldig, osv. (i allefall i mitt hode) men du må bare kvitte deg med de tankene med en gang! ;) Når du er i den alderen er det heller regelen enn unntaket at de har hatt andre. Sålenge du ikke får "sloppy seconds" er det ikke noen fare.

Men gjett hva? I don't give a flying duck! :w00t:

Er jo så enkelt som å se positivt på det. Hun har masse erfaring og vet hva hun vil ha (mest sannsynlig). Equals bedre sex for dere begge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...