MilKman' Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Nå skal Telenor senke internettet ned i asfalten Hva tenker folk om dette? Hva skjer når det kommer en bølle med sirkelsag og skjærer ned i asfalten over kablene? KAN det skje? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg synes dette var genialt. Dersom du er redd for gærninger med sirkelsag, burde du helle være redd for at de begynner å kutte kablen som går fra asfalten og opp til mobiltårnet. Hvis jeg skulle sette et mobiltårn ute av drift ville jeg heller kutta kabelen mellom asfalten og mobiltårnet. Mindre jobb, mindre støy og mindre sjans for å bli sett (lettere i gjemme seg langs en husvegg enn midt i veibanen). Microtrenching ftw! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hjelp, vi har store linjer til strøm hengene over veien. Hva skjer når det kommer en tulling med stige og motorsag og kapper dem? Da forsvinner jo strømmen til hele nabolaget, og i verste fall til store deler av byen? Kan det skje? 2 Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Skal vi som bor i Oslo sentrum endelig få fibertilbud som ikke koster skjorta i etablering ? Høres bra ut det her. Endret 6. desember 2011 av Lunalotic 1 Lenke til kommentar
utvikling Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hva skjer når det kommer en bølle med sirkelsag og skjærer ned i asfalten over kablene? KAN det skje? haha , naboen kuttet nettop internettkablen under bakken for en måned siden. Han holdt på med et fundament av noe slag 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Har veeeldig liten tro på den løsningen.... Asfalt er mykt og slites fort, kombinert med dårlig vedlikehold på norsk veier er det stor sannsynlighet for mye brudd. Ekstremkulde, dårlig fundament for kulden, telehiv og deformering av vei. Håper disse kablene er elastiske. Lykke til Telenor men for meg var det en grunn til ikke å velge dere. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Digg man må betale linjeleie til Telenor etter kabelen har blitt lagt da. Nei takk. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hva skjer når det kommer en bølle med sirkelsag og skjærer ned i asfalten over kablene? KAN det skje? Naturligvis kan det skje, men jeg ville vært mer bekymret for anleggsarbeidere med "pizzahjul" enn en bølle med sirkelsag. Å legge internettkabler i veibanen, i likhet med vann og avløp, er jo greit nok i seg selv, men jeg er skeptisk til å legge dem så grunt. Hva vil skje når asfalten slites, freses bort og "smeltes om" ved reasfaltering? Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Høres risikofritt ut Endret 21. desember 2011 av indeksregulert Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Hva skjer når det kommer en bølle med sirkelsag og skjærer ned i asfalten over kablene? KAN det skje? Naturligvis kan det skje, men jeg ville vært mer bekymret for anleggsarbeidere med "pizzahjul" enn en bølle med sirkelsag. Å legge internettkabler i veibanen, i likhet med vann og avløp, er jo greit nok i seg selv, men jeg er skeptisk til å legge dem så grunt. Hva vil skje når asfalten slites, freses bort og "smeltes om" ved reasfaltering? Mhm, tenkte på dette selv. Men igjen, om det blir lagt i mindre trafikerte veier, så kan det vel gå. Men om ikke, så ser jeg får meg at asfalten til slutt blir slitt ned til kabelen. Selv har jeg liten tro på at dette blir no særlig, men man får vel vente å se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå