RMBB Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg har en Jensen Air-link som jeg bruker til å koble til trådløst nettverk med. Jeg skal åpne noen porter i ruteren for denne pc-en men når jeg forsøker å sette fast IP så får jeg forskjellige MAC-adresser hver gang jeg prøver å sette det opp. Ruteren har en funksjon som gjør at den finner MAC-adressen selv. Men adressene er ikke like. Hver gang jeg starter pc-en på nytt finner ruteren en ny MAC-adresse. Med kabel så fungere dette fint, men har ikke lyst til å ha den kabelen liggende gjennom dører osv.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du driver ikke å blander uttrykk nå? MAC adressen er en unik hardware adresse og den endrer seg ikke. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Nei, blander ikke.. Er derfor jeg ikke skjønner noe.. ruteren min finner MAC-adressen og setter opp en fast IP mot den. Men neste gang jeg starter pc-en finner ruteren en annen adresse. Har ikke sjekket MAC-adressen selv. Men er rart at ruteren finner forskjellige adresser da.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 MAC adressen er som sagt en fast adresse unik for hvert nettverksnic på planeten. Det er mulig og forfalske MAC adresser men da har man høyst sannsynlig oversikt over det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå