Barkster Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Virker som om disken er litt treg i forhold til oppgitte data. Har ikke så mye peling på dette så hvis noen kan sjekke litt for meg hadde det vært fint. Disken er koblet i Intel sin Sata 3 port(lyse grå) Har nyeste driver av Rapid Storge Controller og Write caching er aktivert. Legger ved noen screenshots. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Kan ikke skjønne hva som er gærn't med dette. Tror du har gjort alt riktig. Ytelsen ser jo ut til å være helt i toppskiktet. Eneste du evt. bør sjekke , er om det finnes nyere firmware til SSD'en. 1 Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Alt ser fint ut i både Atto og ASU men I CrystalDiskMark så skårer den veldig lavt. 137,9 MB/sek. Skal vel kunne sammenligne med testen som ligger i bakgrunnen på det bildet? + 101 MB/sek ved kopiering av en fil på rett under 8 GB Fra og til disk. Er det ikke så at det burde vært nærmere 500 MB/sek? Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Alt ser vel normalt ut. Ved ukomprimerbare data faller ytelsen for SandForce baserte enheter. I ATTO skal du få 550/500, og det har du fått. Filen du kopierer er komprimert, ergo får du ikke toppytelsen, og det ser ut som det står noe om at det skrives nuller i Crystal Disk Mark testen til Swelockers? 0-fill er max komprimerbare filer (du kan velge dette på "File->Test Data"), som altså gir høyest ytelse for SandForce Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Da slår jeg meg til ro. Har ikke peiling på dette i det hele tatt. Ble litt klokere nå. Takk for hjelpen johome og Arve1234567890 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå