Gå til innhold

Logitech.com og toll?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestillt Logitech Z-680 og et headset fra

logitech.com for en stund tilbake. Og nå har varen

kommet til oslo, derfra har jeg fått et brev om toll.

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre,

mener å si at jeg leste at det var tollfritt å kjøpe derfra.

I brevet står det ikke noe om pris, men det står.

1 Kolli oppbevares rutinemessig for tollbehandling.

For videre behandling ber vi om følgende: Fødselnr og underskrift.

Hva skal jeg gjøre og vil jeg få regning i posten av tollvesenet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må signere og skrive personnummeret ditt på arket, og så fakse det inn eller sende det inn som brev.

Eller du kan velge å fortolle selv også, men tror det er litt komplisert?

Forresten; hvis totalbeløpet kommer på under 1000,- er det andre regler, da kan du fortolle det via internett. Skal stå noe om det på den lappen.

Sjekk denne tråden, og det svaret jeg skrev der(siste svaret i den tråden).

Lenke til kommentar

Men jeg mente å lese at Logitech gjorde slik at toll var inkludert i pakken,

men pakka kommer jo på 3500,- og hvis tollen da blir på **** kr vil jeg ikke ha pakka. Hva burde jeg gjøre da? La det gå 14dager uten at de hører fra meg? Vil jeg da få en regning i posten. HJELP!

Lenke til kommentar

Det er veldig få utenlandske nettbutikker som fortoller varen for deg inn i Norge. Ser nok for meg at de ikke fortollet dette før de sendte den til deg. Dermed må du nok ut med moms på pakken (24%).

Dette er vel strengt tatt noe du burde ha sjekket før du fikk pakken...

I alle fall så kommer dette til å bli en dyr afære for din del. Regner med at Logitech tar klekkelig betalt når de får en pakke i retur fra deg (porto, administrasjon, osv) og det vil nok ta en stund før du får pengene dine tilbake.

Mitt råd vil nok være å bite i det sure eple og betale momsen. Om du bor i Oslo-området råder jeg deg å hente pakken selv (dermed slipper du å betale deler av gebyret. 62,- blir det vel om du fortoller den selv på Alnabru)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Momsen på varen blir gjerne trukket fra i det landet varen sendes fra når de sender varen(f.eks. blir Engelsk moms gjerne trukket fra før varen sendes fra England til Norge), og så må du betale Norsk moms(24%) på varen da den ankommer Norge(pluss moms på den originale momsen som ble trukket fra i utlandet! Mener jeg å huske. Heia Norge...).

Lenke til kommentar
Men jeg mente å lese at Logitech gjorde slik at toll var inkludert i pakken,

men pakka kommer jo på 3500,- og hvis tollen da blir på **** kr vil jeg ikke ha pakka. Hva burde jeg gjøre da? La det gå 14dager uten at de hører fra meg? Vil jeg da få en regning i posten. HJELP!

Ja da får du nok en regning ..

Lenke til kommentar
Ca 4500,-

Hvorfor bestilte du ikke fra en norsk webshop? Du må betale moms på alle pakker fra utlandet.

Det kan lønne seg å handle fra utlandet. Det kommer helt an på. Selv sparte jeg ca. 1400,- på å handle en vare fra Amazon.co.uk istedenfor å kjøpe samme vare i Norge. 1400,- etter at alt var betalt altså.

Til deg som har handlet fra Logitech; når varen er tollklarert, sendes den i oppkrav til postkontoret der du bor, og så får du en regning på momsen/fortollingen i posten.

Et generellt råd er vel å undersøke alle mulige ting rundt en slik handel før man handler.

En annen ting med å handle fra utlandet er jo at man ikke har noe særlig support å skryte av hvis gjenstanden går istykker.

I mitt tilfelle var det snakk om programvare, så jeg trengte uansett ikke noe support.

Lenke til kommentar

med over 1000 poster på dette forumet sargent fire, ville jeg trodd at du visste bedre enn å kjøpe disse varene fra utlandet, når du kan få dem billigere i norge...

menmen...gjort er gjort. det kommer en regning på 24% av kjøpesummen, pluss 24% av frakten, pluss gebyret til posten hvis du lar dem fortolle den for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...