KR9RR Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Fjern Islam så har vi bekjempet kvinnediskriminering i heile midt-østen og Europa. Fjern abort for å la dei ha born, og ikkje måtte drepe det fordi dei ikkje hadde lyst på det akkurat då dei vart gravide. Kunne tenkt meg ein tosidig debatt om dette, KUN seriøse innlegg takk! Lenke til kommentar
Populært innlegg TheMartine Skrevet 6. desember 2011 Populært innlegg Del Skrevet 6. desember 2011 På hvilken måte er retten til abort kvinnediskriminerende? 13 Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 KUN seriøse innlegg takk! Hva med å ha et seriøst innlegg selv? Og ikke minst saklig? Hva i all verden har abort med diskriminering å gjøre?! 6 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Fjern Islam så har vi bekjempet kvinnediskriminering i heile midt-østen og Europa. Hva med kristendommen? Problemet er mangel på fornuft. Det er helt tilfeldig om man blir mann eller kvinne. Kun irrasjonelle mennesker vil da diskriminere mot en av dem. Samme gjelder forøvrig utseende, penislengde, hudfarge, hårfarge osv. Det man ikke bestemmer selv kan man ikke dømmes for. Endret 6. desember 2011 av ikkespisgress 3 Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Fjern all religion spør du meg—så slipper man diskriminering og rasisme. Religion var viktig i gamle dager, når folk flest ikke var utdannet, og trengte en lettvint forklaring på store spørsmål (som hvordan jorden ble til). Abort er greit; det ermye bedre enn at barn må vokse opp med foreldre som egentlig ikke ville ha dem … 1 Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Inb4: Wimen's right jokes. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Tråden omhandler ikke samliv og relasjoner (annet enn helt perifert), og flyttes derfor til et mer passende forum. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Fjern Islam så har vi bekjempet kvinnediskriminering i heile midt-østen og Europa. Fjern abort for å la dei ha born, og ikkje måtte drepe det fordi dei ikkje hadde lyst på det akkurat då dei vart gravide. Kunne tenkt meg ein tosidig debatt om dette, KUN seriøse innlegg takk! Dette kan på en måte sammenlignes med "Hvordan bli kvitt ransmenn i samfunnet?" Svaret blir: Skyt dem alle, så er vi kvitt dem. Og SÅ etterpå spør du om en TOsidig diskusjon om dette, etter du har foreslått å skyte dem alle. Den lettvinte løsningen din forklarer jo alt for deg, hvorfor vil du ha en debatt når du er så simplistisk selv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Spent på hvordan retten til abort er kvinnediskriminerende. Lenke til kommentar
Mariannehegelind Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Noe sier meg at trådstarteren ikke akkurat er interessert i å gjøre det bedre for kvinner i samfunnet,heller utnytte muligheten til å få frem sitt syn. "kristendom er riktig,islam er galt" "abort er feil" Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) I den anledningen vil jeg utnytte muligheten til å få fram mitt syn RELIGION er galt! EDIT: skriveleif Endret 8. desember 2011 av Nickless Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) I den anledningen vil jeg utnytte muligheten til å få fram mitt syn RELIGION er galt! EDIT: skriveleif Om der fins guder eller ikke, så er religion ikke bare nyttig men essensielt for at vi skal ha en verden som går smertefritt. Vi trenger fler religioner, ikke ferre. Om vi mistet alle verdens religioner og vi begynte å følge en ensporet vei, så vil ikke folk lengre kunne skille seg ut uten å bli forfulgt. Det er lett å si idet nå, i dag, at vi kanskje kunne bli kvitt religion, men det vil bli først etterpå at du innser du tok feil. Religioner skaper en balanse av aksept, vi tvinges til å leve med mange forskjellige livssyn, og denne evige konflikten gjør oss til mer tolerante mennesker. Endret 8. desember 2011 av LonelyMan Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 I den anledningen vil jeg utnytte muligheten til å få fram mitt syn RELIGION er galt! EDIT: skriveleif Om der fins guder eller ikke, så er religion ikke bare nyttig men essensielt for at vi skal ha en verden som går smertefritt. Vi trenger fler religioner, ikke ferre. Om vi mistet alle verdens religioner og vi begynte å følge en ensporet vei, så vil ikke folk lengre kunne skille seg ut uten å bli forfulgt. Det er lett å si idet nå, i dag, at vi kanskje kunne bli kvitt religion, men det vil bli først etterpå at du innser du tok feil. Religioner skaper en balanse av aksept, vi tvinges til å leve med mange forskjellige livssyn, og denne evige konflikten gjør oss til mer tolerante mennesker. Først og fremst så har jeg full respekt for din mening(er) Men slik jeg ser det nå skyldes masse krig og terror rett og slett religion. For min del skal folk få tro på hva de vil, men når det begynner å gå ut over andre som ikke vil ha noe med troen å gjøre (f.eks ved Jihad) da går det for langt! Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Jeg prøver å skille mellom terror og religion. I prinsippet så skal det ikke ha noen som helst betydning hvilke voldelig doktrine som fins i en hvilken som helst skrift, det er til syvende og sist den som leser det som bestemmer hva som skjer videre. Bibelen inneholder vold, men vi lever med den uten å praktisere denne volden. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 (endret) Ser den. Den som leser kan utføre en handling fordi det som står blir tolket feil. Men det vil da også si at religionen indirekte har bidratt til handlingen. Kanskje litt usakelig, men men Endret 8. desember 2011 av Nickless 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Og der dro tråden nedenom og hjem, og vi takker for oss. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg