Gå til innhold

DesertGlow stenger posten min uten å spørre om!!

Anbefalte innlegg

Nei, nei, nei! God jobb glowie. Du vet at 99% av det 99% av hw.no brukerene har på maskinen er ulovlig. Kansje du var litt rask på avtrekkeren, men du kan jo ikke bruke hele døgnet på å "researche" på hver eneste tråd som blir postet. Og han skulle ha brukt PM for å få løst saken raskt og diskre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når noen gjør en "feil", er det ikke respektløst å si ifra om dette.
Jo, det er det når moderator blir uthengt på denne måten. Det er derfor slike ting skal tas på PM. Les retningslinje nummer 10 du.

De fleste postene er jo "moderator-suckup" uansett.
Hæ? Mener du at "de fleste postene" er smisk for moderatorene?
Lenke til kommentar
Nei, nei, nei! God jobb glowie. Du vet at 99% av det 99% av hw.no brukerene har på maskinen er ulovlig. Kansje du var litt rask på avtrekkeren, men du kan jo ikke bruke hele døgnet på å "researche" på hver eneste tråd som blir postet. Og han skulle ha brukt PM for å få løst saken raskt og diskre.

Helt korrekt!

Syns også at noen av moderatorene har fremstått som svært aktive med stenging av tråder i det siste. Både med og uten grunn. Men jeg syns det er helt greit egentlig. Bedre sånn, enn at det blir helt texas her.

Beklagelig for trådstarter, men jeg regner med at denne også får begrenset levetid...

Lenke til kommentar

"Neida, synes desertglow er en glimrende moderator ..

Moderatorer er jo bare mennesker de og! :wink: " :lol:

Synes det er litt artig å lese slikt. "Glimrende moderator" :lol: , ja ok, han stenger og flytter tråder, utifra beskrivelser som "glimrende" skulle man nesten tro han hadde oppfunnet kur mot kreft eller noe.

Jeg mener det ikke respektløst, men mange ( ikke i denne tråden" ) "smisker" for moderatorne, eller later som de er det selv for den saks skyld. De blir sett på som noe slags "forum-Guder" som mange ser opp til.

Jeg orker ikke å skrive mer om dette ( Offtopic allert :) ) . Jeg synes også at moderatorne gjør en god jobb.

Lenke til kommentar

hmm, før sto det i retningsreglene at du skal akseptere det en moderator har bestemt. (eller noe i den dur) ser nå at det er endret.

Nå er det vel strengt tatt ulovlig å ta kopi av XP cd'en uansett. Men i Norge så er det lov pga norsk lov....... (forvirrende, jada!)

BTW, jeg er ingen jurist.

Personlig ville jeg først pratet med moderator og bedt han endre den orginale tråden slik at folk kan svare der istedenfor her.

Lenke til kommentar

Posten ble stengt grunnet oppfølgingssvaret man kan se i den posten:

Nei nettopp brent en ny kopi av original cden. Pluss prøvd en engelsk versjon og norsk versjon uten at det fungerte.

Det lukter piratkopi lang vei. Hvorvidt han faktisk har en gyldig lisens kan ikke moderatorer undersøke i hvert tilfelle, det finnes andre ting å gjøre her i verden. Man stiller seg spørsmålet: Hvis han har en original versjon av XP, hvorfor brukte han ikke den?

Lenke til kommentar
Har vært borti samme problem. Da hjalp det å ta ut den ene RAM-brikken under selve installasjonen av XP. Da gikk det smertefritt.

Jeg har 3 ram brikker. Hvordan skal jeg vite hvem av dem jeg skal ta bort? Kan godt hende det er cd romen. Kan jo prøve den andre.

Lenke til kommentar
Nå er det vel strengt tatt ulovlig å ta kopi av XP cd'en uansett. Men i Norge så er det lov pga norsk lov....... (forvirrende, jada!)

BTW, jeg er ingen jurist.

Feil! Kommer an på hva slags avtale skolen/universitet har med MS. Universitet jeg går på har en avtale slik at de har tilgang til _alle_ MS produkter, og studentene kan kopiere og bruke dem så lenge de går på skolen og har et fag som krever et program. Er ikke for ingenting at jeg fikk kopiere Visual Studio .NET et par måneder før det ble lansert. Seffern måtte jeg avinstallere det når jeg var ferdig med faget :roll:

Lenke til kommentar
http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=139897

Denne tråden ble stengt fordi han trodde det lurket piratkopiering.

Vel jeg har fått lisensen fra BI høyskole og kan bruke den så mye jeg vil og kopiere kopi av cden hvis jeg vil det. Så ikke anta noen ting før du vet med sikkerhet. Syns det er dårlig gjort at tråden ble stengt!!!

Hvor jævli hardt er det for deg og sende han en PM eller no og forklare det og be han åpne opp threaden igjen?

Jeg gjorde det!! Men jeg måtte ha hjelp fort.

Lenke til kommentar
Desertglow kjører sitt eget løp. Alle har vi postet feil, men det er i drøyeste laget å stenge tråden på bakgrunn av antagelser.  

Jeg ser heller ingen grunn til at caSh må gå bakveien for å fremme sine ytringer. Dette er hva jeg kaller god gammeldags kommunisme, ikke ulikt det stakkarne i Kina og visse andre aseatiske land sliter med.

Full skjerping Desertglow, og ikke døm folk før du har håndfaste bevis.

Jeg kjører ikke mitt eget løp, men følger rettningslinjene. Som jeg skrev i min forrige post i denne tråden var dette mer enn nok for misstanke om piratkopi. Bruker man det bør man i alle fall ikke nevne det i sine poster.

Sammenligningen med Kina er rett og slett ganske tåplig.

Btw: Hvis noen har noen klage på min eller andres jobb som moderatorer så kan dere sende en mail til [email protected] til forumstyret (som jeg ikke er en del av) og få klagen behandlet.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i veldig mye som er sagt her. Men må minne dere litt på at dere lever ikke i ett skikkelig samfunn med menneskerettigheter her. Det er et forum på hardware.no, hvor de som driver hardware.no kan drive det som de vil. (vel, ikke helt... men nesten... :) )

Bare en liten reminder...

Bra at dere har meninger for å kunne gjøre forumet bedre, osv. osv. seff.

Men ja... Glem ikke at ingen har "rett" på noe her... :) (vel, igjen.. noen få ting...)

Mvh,

Joachim F.

Lenke til kommentar
Den stenginga var drøy gitt!  

Over til problemet har du fått det til? Jeg hadde også et slikt problem, kom aldri over 34% og manglet noe hekkans dll tull, jeg mått ha en ny win-cd (og tror du jammen men ikke at den var lovlig den heller gitt? :D)

Nei har enda ikke fått det til. Har prøvd 2 forskjellige xp versjoner (en på norsk og en på engelsk) uten å få det til. Stopper fortsatt på 6%.

Lenke til kommentar

Nei nettopp brent en ny kopi av original cden. Pluss prøvd en engelsk versjon og norsk versjon uten at det fungerte.

Det lukter piratkopi lang vei. Hvorvidt han faktisk har en gyldig lisens kan ikke moderatorer undersøke i hvert tilfelle, det finnes andre ting å gjøre her i verden. Man stiller seg spørsmålet: Hvis han har en original versjon av XP, hvorfor brukte han ikke den?

Fordi de vi fikk fra BI var allerede brent uansett. Jeg tok kopi sånn at cden ikke blir ødelagt. Det er jo det egentlig cd brennere er ment til. Å ta kopier av cder slik at original cder ikke blir ødelagt?

Lenke til kommentar
Den stenginga var drøy gitt!  

Over til problemet har du fått det til? Jeg hadde også et slikt problem, kom aldri over 34% og manglet noe hekkans dll tull, jeg mått ha en ny win-cd (og tror du jammen men ikke at den var lovlig den heller gitt? :D)

Nei har enda ikke fått det til. Har prøvd 2 forskjellige xp versjoner (en på norsk og en på engelsk) uten å få det til. Stopper fortsatt på 6%.

Anse deg som advart CaSh. Neste gang du lager en slik tråd i forumet hvor du henger ut en moderator blir du utestengt. Les retningslinjene og dersom de ikke er til å leve med så finn deg et annet forum.

Lenke til kommentar

Fordi de vi fikk fra BI var allerede brent uansett. Jeg tok kopi sånn at cden ikke blir ødelagt. Det er jo det egentlig cd brennere er ment til. Å ta kopier av cder slik at original cder ikke blir ødelagt?

Ut i fra din informasjon skal jeg åpne den tråden igjen.

Et tips på veien: Vær litt mer forsiktig på hvordan du formulerer innleggene dine, og ikke minst pass tonen din i PM-er.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke folk bare sende en PM eller en mail å løse slike problemer i stede for å lage en "hey-se-på-meg-jeg-fikk-en-feilstengt-thread-og-alle-moderatorene-gjør-en-dritjobb-ikke-sant-alle-sammen?" thread? :shrug:

Ok, jeg smører godt på nå, men det er ikke langt unna fra virkeligheten.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke folk bare sende en PM eller en mail å løse slike problemer i stede for å lage en "hey-se-på-meg-jeg-fikk-en-feilstengt-thread-og-alle-moderatorene-gjør-en-dritjobb-ikke-sant-alle-sammen?" thread? :shrug:

Ok, jeg smører godt på nå, men det er ikke langt unna fra virkeligheten.

Kanskje fordi han som startet tråden ville få kjapp respons slik at problemet hans ville bli løst så for som mulig. Dessuten så sendte han en PM.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...