Gå til innhold

Fjerne støv og hår fra t-skjorter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En sånn rullegreie som det der ødelegger klærne over tid ved at den legger igjen et lag av lim som bygger seg opp sakte men sikkert. Bruk heller en klesbørste. Er det snakk om noen billige t-trøyer det ikke er så farlig med er det jo bare å bruke rulle, men det får jo være opp til hver enkelt å bestemme. Greit å vite hva som skjer når man bruker den for mye hvertfall...

Lenke til kommentar

Ikke alt, etter det jeg har lest... Nå går det jo antagelig mye greiere med t-trøyer enn med plagg man ikke vasker (dresser osv), men hvorfor ta sjansen? Det koster rundt hundrelappen for en klesbørste, og den varer så og si for alltid, så personlig ser jeg rett og slett ingen grunn til å bruke rulle...

Lenke til kommentar

Når det gjelder denne "lint roller"'en, er den også mulig å bruke på bukser og sokker?

 

En sånn rullegreie som det der ødelegger klærne over tid ved at den legger igjen et lag av lim som bygger seg opp sakte men sikkert.

 

På hvilken måte ødelegger denne "rullegreien" klærne?

Tar den f.eks bort fargen på klærne?

Lenke til kommentar

Ingen anelse, det er bare noe jeg har lest. Det er jo snakk om at det bygger seg opp lim, så jeg vil jo tro at det f.eks. kan føre til flekker. Som sagt koster en klesbørste omtrent ingenting og den utfører samme jobben, så da ser jeg ingen grunn til å ikke bruke det i stedet. I mitt hode er det ganske logisk at det er bedre for klær å bli børstet av en børste enn at man ruller en rull med lim og kjemikalier over det.

Lenke til kommentar

En sånn:

lint_roller.jpg

 

Er en rull med tape som fanger opp det meste av hår og støv.

 

Vet ikke hva det heter på norsk, men fant bildet ved å søke på "lint roller".

 

Er det norske nettbutikker som også selger denne/slike?

Har letet, men finner bare utenlandske nettbutikker.

 

Takker for tips :roll:

Lenke til kommentar

Ingen anelse, det er bare noe jeg har lest. Det er jo snakk om at det bygger seg opp lim, så jeg vil jo tro at det f.eks. kan føre til flekker. Som sagt koster en klesbørste omtrent ingenting og den utfører samme jobben, så da ser jeg ingen grunn til å ikke bruke det i stedet. I mitt hode er det ganske logisk at det er bedre for klær å bli børstet av en børste enn at man ruller en rull med lim og kjemikalier over det.

Limet på min limrull løser seg opp i vann. Forøvrig har jeg brukt limrull daglig på en dongeribukse jeg ikke har vasket på over et år, og den er like fin som før.

Derimot har jeg opplevd at klær (spesielt de med fine tråder) har blitt lettere slitt av klesbørster da de drar og sliter i fibrene. En billig limrull med for sterkt lim kan nok også gjøre det samme, tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Ser dette er en gammel tråd, men spør her likevel, - Noen som om det er mulig å kjøpt en slik klesrull/rulleteip som er større?

(ca halv meter feks)Trenger noe skikkelig til å gå over "teppegulvet", det er ikke vanlig teppe, det tåler slik klesrull men tar veldig lang tid med mange av disse små,da de ikke dekker mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...