Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Beklager på forskudd om jeg går for mye inn i detalj om hendelsen i dag steg for steg. Jeg er ganske idiot når det kommer til dette og er ikke helt sikker på hva som kan være irrelevant..

Merket I dag etter å ha gått inn på flere sånne "surf anonymously" web based proxy sider at skjermen plutselig blinket og jeg fikk opp "Win 7 Antispyware 2012" med meldinger som "You have to scan now!" etc. Jeg dro ut nettverkskabelen og prøvde å kjøre MBAM, men hver gang jeg prøvde å gå inn på noe som helst, så fikk jeg bare opp et popup vindu:

post-67004-0-29277600-1323154985_thumb.jpg

Etter det så googlet jeg "Win 7 Antispyware 2012" på den bærbare hvor jeg fant denne siden http://www.2-viruses.com/remove-win-7-an. Hvor det blir foreslått at jeg kan aktivere programmet slik at det tror jeg har betalt for det. Etter å ha brukt "3425-814615-3990" for å aktivere det, så klarer jeg å kjøre MBAM. Da kommer dette opp: post-67004-0-46272600-1323155504_thumb.jpg

Jeg velger fjern merkede og maskinen ber meg restarte. Etter restart er det fortsatt ikke fjernet. Da kjører jeg ComboFix etterfulgt av MBAM. Her er loggene i rekkefølge: combo.txt ; mbam-log-2011-12-06 (07-41-07) nyest.txt . MBAM log etter restart: mbam-log-2011-12-06 (08-10-00) a hope.txt . Tror egentlig selv at problemet er fikset nå, men er så sinnsykt paranoid når det kommer til akkurat dette. Så håper at noen kan se på dette for å bekrefte om det stemmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start maskinen opp i vanlig modus og trykke CTRL+SHIFT+ESC eller CTRL+ALT+DELETE så fort det er mulig. Da vil du få opp oppgavebehandling hvor du kan avslutte prosessen (den har et navn som man ikke kan ta feil av såvidt jeg kan huske). Deretter kjører du på med virusscanning, anti spyware og registercleaner (det legger seg også i registeret).

Det burde fjerne det :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...