RBW Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Intels SSD 520 lanseres trolig i desember eller januar. Intel hopper på SandForce-bølgen Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Er det trygt å kjøpe SandForce basert SSD nå? Er det ikke slik at mange har hatt problem med de? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Grunnen til at det har vært feil med SandForce er firmware-relatert. Men som beskrevet, så har Intel lang erfaring med å skrive en "korrekt" firmware. Lenke til kommentar
Boil In Bag Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Min Kingston HyperX 120GB verison er det i hvertfall ingen problemer med. Fikk problemer med den etter en måneds tid så kom det nye firmware update til den og har ikke hatt problemer med den på 1,5mnds tid. Så tror det meste er rettet opp. Det var vel en artikkel om dette på HW for en stund tilbake ... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Får håpe at Intel faktisk tilfører noe nytt i firmware og/eller valg av flashbrikker, slik at det ikke blir nok et "identisk" produkt som gir en illusjon konkurranse. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Tolker det som om Intel nærmest har gitt opp å lage egne kontrollere. Kan i grunnen ikke skjønne det , da de jo nærmest har ubegrensete ressurser. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Synd det blir mindre konkurranse, heldigvis kommer vel OCZ med egne kontrollere etterhvert, men hadde sett vi hadde flere å velge mellom enn bare sandforce. Lenke til kommentar
Afool Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Synd det blir mindre konkurranse, heldigvis kommer vel OCZ med egne kontrollere etterhvert, men hadde sett vi hadde flere å velge mellom enn bare sandforce. OCZ har egen kontroller i den nye Octane-serien. Jeg tror også på mer konkurranse etter at at Sandforce ble kjøpt av LSI. Lenke til kommentar
TBlure Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 60 GB = Instant buy. Oppgraderer pcen min etter jul (Strengt tatt kjøper jeg alt nytt untatt grafikk kortet ), og har ikke råd til 120 GB atm. Selv om det bare er 60 GB, blir det en verdig oppgradering fra min 5-6 år gamle SATA 1 harddisk.. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Jeg har sansen for SandForce. Intel skal jo også være dreven på å lage firmware, blir spennende å se hvordan det resulterende produktet stiller opp mot konkurrentene. ...mens skriveytelsen er på ooptl 520 MB/s. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Dette er iallefall et tydelig tegn på at sandforce 2 teknologien er den beste på markedet for tiden. Intel hopper IKKE på noe som er middelmådig. De har tydeligvis ventet litt til sandforce sin base firmware ble stabil og fin. Jeg har hatt min del med dårlige sandforce firmware så jeg vet hvor viktig stabilitet er, men etter siste fw. versjonen kom så har jeg vært veldig fornøyd. Intel orker neppe å bruke så mye tid på å utvikle egne kontrollere når det fins andre produsenter som kan levere tipp topp ytelse og som de bare kan relable å selge med sitt sedvanlige Intel påslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå