Thor. Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Oppgraderte pcen min for ikke mange ukene siden. Nå viser det seg det at alle viftene som går igjennom viftestyringen på mitt CM storm sniper kabinett får akkurat nok strøm i ventemodus til å rotere hele natta. Felles for disse viftene er at de er koblet til molex 5V kontakt. Hvorfor skjer dette og hvordan kan jeg hindre dette i å skje hele tiden? Cooler Master Silent Pro M700 700W PSU ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ikke koble viftene til 5v da den er er aktiv i ventemodus. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Det var da dårlig designet av Cooler Master.. Har 3 stk 200mm vifter samt 2x120mm vifter som alle går igjennom en viftestyring på kabinettet. Denne er laget for å bruke 5V molex kontakt.. Hva nå? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Tipper du har koblet feil.. Hvor du får 5V fra lurer jeg på,skal kobles til 12V Se nederst på sia under FAQS... How to correctly connect Sniper Fan/LED Power Input http://www.cmstorm.com/en/products/chassis/sniper/ Endret 6. desember 2011 av taz Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Man kan ikke koble vifter til 5Vsb. Ingen molexer har pinout fra den railen. Det eneste som har tilgang til den railen er hovedkortet. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Man kan ikke koble vifter til 5Vsb. Ingen molexer har pinout fra den railen. Det eneste som har tilgang til den railen er hovedkortet. Redigerte innlegget mitt,må nesten være feil på PSUen vist det ikke er hjemme snekra tilkobling det er snakk om..eller feilkobing.. Endret 6. desember 2011 av taz Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Skal vi se.. Jeg bruker gul og svart på molex til viftestyring. Gul er ifølge et skjema jeg fant 12V så jeg skrev nok feil.. Men da burde ikke viftene snurre i ventemodus? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå