s0lberg Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hei. Har hatt problemer med mine ati 4890 skjermkort (2 stk i crossfire). Disse gir meg en blåskjerm, men følgende kode: "The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x00000116 (0xfffffa8007f63010, 0xfffff8800680b8b8, 0x0000000000000000, 0x0000000000000002). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: 120611-27362-01." Etter litt søk på google har jeg blitt anbefalt å prøve å laste ned nye drivere til skjermkortet, eller at det er før varmt i maskinen. For ikke så veldig lenge siden, støvrenset jeg maskinen. Har også nylig formatert pcen, problemet hadde jeg også før formateringen. Har også prøvd å stille opp viftehastigheten mot maks, hadde kurant temperatur på kortene, rundt 40 grader under spilling. Har også prøvd forskjellige drivere, samt oppdatert til nyeste driver. Men i det siste har jeg fått problemet under spilling av COD MW3, gjerne når jeg blir flashet eller når det er lyse farger på skjermen. Så etter alt å bedømme så mistenker jeg det er noe galt ved skjermkortene. Men disse ble kjøpt på på Datakjeden i Tromsø, men Datakjeden er gått konkurs. Men vet at leverandøren av disse kortene er norek, men kan det kanskje bli vanskelig å reklamere mot disse? Er vel slik at jeg kan reklamere mot alle leddene i kjøpsprosessen? Solberg Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Har nå prøvd å skru av crossfire, har ikke hatt noe problem til nå da. Så mulig det er temperatur som har gjort dette da. Men når jeg har deaktivert CF, så er det vel det kortet jeg har koblet kabelen til skjermen i som er det skjermkortet som blir brukt, men det andre kortet som står ved siden av, regner jeg med at ikke gjør noe som helst, så lenge CF er deaktivert. Korrekt? Så kan prøve å bytte om på skjermkortet å se da om blåskjermen kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå