Gå til innhold

Sende all lyd til alle lydutganger samtidig


Anbefalte innlegg

Hei

 

På pcen min har jeg tilkoblet vanlige pc høyttalere, et usb headsett og en tv via hdmi på skjermkortet.

Er det mulig å få all lyd til å alltid bli sendt til alle lydutganger samtidig. Sånn som jeg har det nå, må jeg bytte mellom de forskjellige enhetene avhengig av hva jeg vil bruke.

Jeg bruker forresten Windows 7.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

På pcen min har jeg tilkoblet vanlige pc høyttalere, et usb headsett og en tv via hdmi på skjermkortet.

Er det mulig å få all lyd til å alltid bli sendt til alle lydutganger samtidig. Sånn som jeg har det nå, må jeg bytte mellom de forskjellige enhetene avhengig av hva jeg vil bruke.

Jeg bruker forresten Windows 7.

 

Takker for alle svar.

 

Hmm - det vil ihvertfall være mulig med tredjeparts software, for det er ingen problem at et program sender lyd til flere lykort samtidig (Skype gjør vel det ved default for å informere deg om diverse hendelser). Altså i værste tilfelle et program som lytter på alt som skjer på default lydkort og så broadcaster samme lyd til alle lydkort - default så burde det løse biffen. Det burde være såpass enkelt at jeg kan nesten garantere at sik software eksisterer om du søker litt på det.

 

Om det er mulig å sette direkte i windows7 dog vet jeg ikke for å være ærlig. Jeg er ikke klar over en slik mulighet i GUIet ihvertfall.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Win7 kan ikke gjøre slikt i utgangspunktet. Forhåpentligvis funker det med programmet nevnt i posten over. Verdt å merke at det koster penger.

 

Dog, det er mulig å plugge i headset og sette dette til default output device i Win7. Da vil det automatisk ta over lydutganger når du setter det i, og skifte til høytalere når du trekker det ut. Verdt å merke seg at noen programmer, gjerne videospillere o.l må startes på nytt etter å ha plugga i/trukket ut for å skifte.

 

Volum-ikon ved klokka --> Playback devices --> Høyreklikk og sett USB-headsett til Default.

 

Edit: Ehh ser du også har en TV kobla til... da blir det straks mer komplisert. Selv bruker jeg XBMC mot TV'en og har satt dette til å alltid kjøre lyd ut gjennom HDMI.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...