Gå til innhold

Skyrim ødelagt for alltid?

Anbefalte innlegg

Arg.. Har mistenket at det var blu-ray som bråkte ja. Er veldig følsom mot lyd i stuen min :) Har nylig kjøpt den nye dekoderen til CD, og den lager ikke noe som helst lyd :w00t:

Men selvfølgelig SSD. Skal, skal ikke :hmm:

Hva kostet det, og har du link til den?

Kjøpte en Intel 320 80gig med hjem på døren tilbudet til MPX =)

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=630644

Ble det noe forandring?

Tja, ikke noe særlig i PS3'en.. Litt mindre lag. Kjøpte ny pc og hev SSD'en i den og lastet dritten ned på Steam i stedet :roll:

Hehe, vurderer og skaffe en SSD til PS3 og Mac-en, men om det ikke gjør underverker i PS3 blir det nokk kun Mac-en som får den ;)

Får satse på at neste patch fikser problemet: New Skyrim patch coming, will actually fix stuff

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi konsoller er noe jævla overpriset billigherk.

Det koster MYE å utvikle konsoller, du kan ikke bare se på komponentene inni og kalle det overpriset. Ja, komponentene alene koster ikke så mye lengre (men komponentene var veldig dyre i starten), men konsollene skal betale for utviklingen også.

Lenke til kommentar

Det koster MYE å utvikle konsoller, du kan ikke bare se på komponentene inni og kalle det overpriset. Ja, komponentene alene koster ikke så mye lengre (men komponentene var veldig dyre i starten), men konsollene skal betale for utviklingen også.

Jeg er da klar over det, men alvorlig talt, de er fortsatt overpriset i forhold til ytelse. Det verste er vel at ofte kjører ikke konsoller x86-arkitektur, som hadde vært en bra ting så lenge firma ikke programmerer til PPC og lager en shitty x86-port.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Bygg en data du da som har tilnærmet lik ytelse som PS3/xbox360 og se hvor mye det koster deg ;)

At Ps3 ikke kjører x86 er igrunn ganske irrelevant, konsol port er BAD uansett(fordi konsoller kan ikke bli oppgradert og VIL bli utdatert rimelig kjapt uansett). x86 er forøvrig gammelt og inneffektivt, så kan gjerne bli kvitt det og, men det er en annen diskusjon ;)

Lenke til kommentar

Bygg en data du da som har tilnærmet lik ytelse som PS3/xbox360 og se hvor mye det koster deg ;)

At Ps3 ikke kjører x86 er igrunn ganske irrelevant, konsol port er BAD uansett(fordi konsoller kan ikke bli oppgradert og VIL bli utdatert rimelig kjapt uansett). x86 er forøvrig gammelt og inneffektivt, så kan gjerne bli kvitt det og, men det er en annen diskusjon ;)

Jaha? Jeg så like gode maskiner som PS3en når den kom ut, til rundt 6000kr. Det koster ikke så innihelvetes mye å få en god datamaskin så lenge du ikke insisterer på flaggskip. Hvis man hadde ventet rundt 4-6 måneder før man kjøper datamaskin, så er jeg rimelig sikker på at man kunne fått tak i en bedre maskin til rundt samme pris.

Jeg er enig i at x86 er gammelt og burde byttes ut, men det skjer ikke i nærmeste framtid. Poenget mitt er at når du programmerer for PPC og i ettertid porter til x86, så vil ikke optimaliseringene du lagde for PPC nødvendigvis være en optimalisering for x86. Det kan godt være motsatt.

Jeg vil påstå at portene gjerne hadde vært mye bedre om både konsoller og tradisjonelle datamaskiner hadde kjørt samme arkitektur.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Men du skjønner fremdeles ikke helt at det er ikke maskinvaren du hovedsaklig betaler for, det er utvikling av produktet du betaler for. Selvsagt, en god del av pengene går med til å betale for maskinvaren. I starten solgte sony PS3 med tap, da var maskinvaren relativt ny og "hi tech" så kostnaden på maskinvaren var mer enn hva sony tok betalt for en PS3.

Nå er PS3 en pengemaskin som skal hjelpe sony å tjene penger og fortsette videre utvikling av produkter (som f.eks PS4)

Lenke til kommentar

Men du skjønner fremdeles ikke helt at det er ikke maskinvaren du hovedsaklig betaler for, det er utvikling av produktet du betaler for. Selvsagt, en god del av pengene går med til å betale for maskinvaren.

Når ga jeg deg inntrykk av at jeg ikke skjønner dette? Poenget mitt er at selv om du betaler for utviklingen, så gjør ikke det den mindre overpriset i forhold til en vanlig maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...