fredd5050 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 viss noen sender en pakke til deg/ en person.. kan du hente pakken da uten legitimasjon viss du har sporingsnummeret. jeg husker jeg hentet en pakke for en kompis en gang og da trengte jeg ikke vise legitimasjon.. bare tok pakken og gikk men er det forskjellige regler på dette om det er postoppkrav eller forhåndsbetalt pakke osv? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Post i butikk er griseslappe og etter min erfaring har de aldri bedt om legitimasjon når jeg henter pakker til meg eller andre. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Pakker tror jeg blir utlevert uten leg, men er det derimot en rekommandert sending eller verdipakke, er situasjonen en annen. Lenke til kommentar
medisinOmsider Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Rekommandert; da må man vise legitimasjon. Jeg blir spurt om den lille koden man skal oppgi, og av og til spør de om adresse/navn når jeg stiller bare med hentenummer. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 De skal be om legitimasjon trodde jeg. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 medisinOmsider har rett. Når jeg henter ut pakker trenger jeg ikke å vise leg, men hvis det er sendt rekommandert må jeg flashe bankkortet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg mener og huske at det ble endret på reglene for vanlige pakker også for uhmm.. et år siden? Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Korrekt informasjon er jo bare en par museklikk unna: http://www.posten.no/_attachment/10444/binary/102167?download=true Lagt til: Det er ei pdf-fil du laster ned. Endret 5. desember 2011 av Anskar Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ikke alltid jeg har vist legitimasjon når jeg har hentet rekommandert post! Ganske slapt! Lenke til kommentar
fredd5050 Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 ja det er altså bare visse pakker som rekomandert brev osv dsu må vise legg.. meen.. får du alltid hentelapp i posten når du mottar pakker?? kompisen min som jeg skal hente en pakke for har ikke mottatt hentelapp... men har jo sporingsnummeret og viser at pakken er fremme ved postkontoret. og har vært der i rundtom 3 dager nå... hentelapp pleier å komme etter 1dag... Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 ja det er altså bare visse pakker som rekomandert brev osv dsu må vise legg.. meen.. får du alltid hentelapp i posten når du mottar pakker?? kompisen min som jeg skal hente en pakke for har ikke mottatt hentelapp... men har jo sporingsnummeret og viser at pakken er fremme ved postkontoret. og har vært der i rundtom 3 dager nå... hentelapp pleier å komme etter 1dag... Det er førjulstid og de roter ned sorteringa. Men går an å hente pakke på sporinga som du skriver ut fra Nettet, pleier ikke å være noe problem. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Det er da ikke uvanlig å få hentelapp via e-post og SMS heller per dags dato. - Mortis 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Hvis du henter pakken kun ved å oppgi sporingsnummeret, eller skriver ut hentelapp selv fra pakkesporingen, pleier de å spørre hvilket navn pakken er til. Hvis du da svarer rett ber de i 99% av tilfellene ikke om leg, det er min erfaring i hvert fall. Rekkomandert må man vise leg. Endret 11. desember 2011 av TMB Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Men er det bare jeg som husker feil?? Jeg mener at det skulle skjerpes inn på legitimasjon for vanlige pakker også fordi det foregikk en utstrakt svindel med pakkenumre. Kanskje det ikke ble noe av. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg pleier å få hentemelding via sms. Får da en kode som jeg oppgir på Post i butikk. De spør muntlig hvilket navn pakken står på for å verifisere. Deretter skriver jeg under på en elektronisk terminal. Hvis du her underskriver med et annet navn enn ditt eget så gjør du noe ulovlig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå