Gå til innhold

13" pc som ikke finnes...enda?

dj_j0tul

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på utkikk etter en privat slank 13" pc til å ha meg med på reisejobber.... har en gammel HP pavillion som nå er 7 år gammel(!!!!), og pensjonsalderen er svært nær ;) Har lyst til å få kjøpt noen nye spill i framtiden og, da det stort sett har gått i C&C Generals etz.

Spiller primært når jeg er hjemme...så ett godt skjermkort er viktig.... men i 13" klassen finnes det stort sett bare de lave AMD HD seriene, Intel 3000HD og noen GT300-400 kort.

Har noen funnet en 13" som det faktisk er litt sprut i uten at den er 6-7cm tykk?

Med en i5 prosessor, 4-6gb ram og en grei HDD?

Tenkte å kjøre den i en docking hjemme, og spille via en vesentlig større skjerm... 13" skjermen blir bare for surfing etz når man er ute på tur :)

Kom gjerne med innspill :D

Ser det kommer noen "Ultraportable" saker neste år, som ser slanke og greie ut... men det er jo neste år da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en kikk på Vaio SA/SB 13-serien fra Sony. Etter hva du beskrev her virker det som et meget godt alternativ. Du kan konfigurere den slik det passer deg på Sony sine sider:

http://www.sony.no/product/vn-s-series

Sitter selv med SE 15-serien og er svært fornøyd!

Bare les litt rundt om maskinen først. Den er ganske kraftig for størrelsen så hvordan den fungerer med varme/støy kan være greit og lese seg opp på.

Endret av Barcos
Lenke til kommentar

Takker for responsen her!

Apple er ikke aktuellt, Fått nok av Apple via jobben icon2.gif

Kunne gått på en 14" og... men 15,6 og oppover, da begynner det å bli kronglete å drasse med seg :)

Som sagt, Grafikk-kort er nesten viktigste her... :) Men alt er jo bedre enn det i den gamle HP'en :p

Må gå den Asus U46SV i sømmene, den så aktuell ut!! Takk for det tipset der! Slank var den og... ingen kul farge, men så så :)

Hvordan er GT540 og varme?

Ser U46 har Intel og nVidia kort....intel som strømsparer-kort og nVidia til å kjøre belastning?

Lenke til kommentar

Jeg drømmer fremdeles om at LG klarer å komme meg P330 til Europa. Den har sett ut som den perfekte pcen for meg i lang lang tid nå. I for lang tid veldig snart dersom de ikke klarer å surre seg til å lanserer den andre plasser enn Korea. Satt også å vurderte serie 7 laptop fra Samsung, riktignok 15,6 men sjekka fysiske mål på selve pcen og den er ikke større eller tyngre enn 14tommeren jeg bruker nå.

LG P330

Lenke til kommentar

Passer veldig fint for 13" pc som ikke finnes enda;)

Selges LG i Norge i det hele tatt. Den er hvertfall min drømmepc inntil jeg leser en eventuelt nedslående anmeldelse av den. Har gått et halvt år siden jeg først leste om den så jeg begynner å bli litt vel utålmodig. Dessuten kommer jo neste generasjon intel straks og neste generasjon amd grafikk kort så tiden renner veldig fort ut for den. Krympet produksjonsteknikk betyr jo sannsynligvis redusert varmeproduksjon for sluttforbruker og vil kanskje muliggjør flere rå 13" pcer i små kabinett:D

Lenke til kommentar

Hm... Har lett lenge nå, og eneste pc under 15" med bedre kort enn GT 540M er Alienware M14X. Den tilfredsstiller alle kravene du har satt i tråden, men kan høre den blir litt for "glorete" for deg;

- 3.8 cm tykk

- i5 / i7-prosessor

- Nvidia's GT 555M

- 5 timers batteritid ved surfing på wifi med grei brightness på skjermen

Lenke til kommentar

Hm... Har lett lenge nå, og eneste pc under 15" med bedre kort enn GT 540M er Alienware M14X. Den tilfredsstiller alle kravene du har satt i tråden, men kan høre den blir litt for "glorete" for deg;

- 3.8 cm tykk

- i5 / i7-prosessor

- Nvidia's GT 555M

- 5 timers batteritid ved surfing på wifi med grei brightness på skjermen

Stemmer ikke helt, du har jo asus n43 med gt 550 http://www.dustinhome.no/asus-n43sn-ci5-24-4gb-500-gt550m-14-w7hp/product/5010614624?intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar

obs på at U46SV visstnok har svært dårlige høyttalere og dårlig plassering av høyttalere.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=968736 Acer 3830TG er også et alternativ - selv om den på noen måter (kjøling og støynivå) er en "nedgradering" fra forrige generasjon 3820TG som jeg har og har vært svært fornøyd med.

3830TG:

+Godt tastatur

+GT540M grafikk

+Grei byggekvalitet

+Svært god batteritid

+Pris

-Prosessoren kan klokke seg ned ved hard belastning, mest grunnet sperre i bios, men også grunnet for liten kjøleløsning (forgjengeren 3820TG hadde to vifter/kjølere - som var genialt med tanke på varme/støy).

-"Gjennomsnittlig billigskjerm"

-har ikke DVD-spiller innebygget.

Sony vaioen som nevnes med HD6630 grafikk er også relativt kraftig - og verdt mer en en titt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...