Nesumar Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Hei! Jeg holder på aktiv med trening, både jogging og styrketrening, hvor jeg synes det å ha musikk på ørene er utrolig motiverende. Dessverre er de ørepluggene jeg bruker nå et billig alternativ som sliter med å holde seg fast i øret, samt dårlig kvalitet. Prøver å finne ønsker til jul, og fant derfor ut at noe litt dyrere og bedre alternativ kunne være en god tilsetning til treningen, men er litt usikker på hva jeg burde velge. Så spørsmålet er ganske greit; har dere noen anbefalinger av øreplugger som funker meget godt under trening? De må ha god lyd, sitte godt i ørene og ha en pris mellom 200-400 kr. Er ganske ny på slike ting, så alt av tips og erfaringer er gull verdt! På forhånd, takk Endret 5. desember 2011 av Nesumar Lenke til kommentar
Star Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Kan anbefale Klipsch Image S4 som spiller utrolig bra, og er relativt behagelige å bruke til trening. Sitter godt i ørene Tidvis synes jeg proppene spiller like bra, om ikke bedre enn AKG og BOSE headsettet mitt til 1000kr +. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Ser de har fått mye god kritikk både fra diverse nettsider og privatpersoner, at lydkvalitet og passform er meget god. Men jeg ser også at en del skriver om svak ledning, som etterhvert kan få brudd eller andre problemer. Har du opplevd noe av dette? Lenke til kommentar
Star Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Ja, eneste "ankepunktet" mitt var at headsettet fremstår noe pistrete/lite holdbart grunnet den tynne ledningen. I bruk virker de imidlertid robuste nok, og mitt sett får ofte mye hard medfart, ofte ifm. sykling, lengre turer med stor sekk, etc. Har ikke merket noen antydninger til slitasje så langt ( slik bruk tok livet av både Sony og Pioneer hodesettet mitt). Konstruksjonen på pluggen er etter min mening god, selv om den har 90 graders vinkel. Forøvrig er ikke boksen hodesettet kommer i noe særlig å skryte av. Min har gått i søpla for lenge siden. I bunn og grunn - hodesettet kunne sett mer eksklusivt ut. Men utover dette gir det utrolig bra lyd for en veldig rimelig penge. edit: forøvrig er passformen (etter min mening) perfekt for trening. Man unngår riktig nok ikke lyd fra ledningen dersom man jogger e.l - ved avspilling på lavt nivå (men dette er jo en gjenganger for de fleste in-ears). Utformingen på gummihodene gjør imidlertid at man ikke får samme flykabintrykkfølelse som ofte er tilfellet med isolerte in-ears.. Endret 6. desember 2011 av Star Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Høres ut som dette er noe som passer for meg, bare jeg unngår problemer med ledningen. Slikt går vel kanskje på garanti/reklamasjon? Ser ut som dette blir et av ønskene til jul, skal bli godt å ta i bruk noe av kvalitet under trening. Skjønner hva du mener med kabintrykkfølelsen, som jeg ofte har hatt før med slike ørepropper med gummihoder, så skal bli interessant å finne ut om jeg opplever det samme. Tusen takk for gode svar, du har vært til kjempegod hjelp! Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Til trening vil jeg heller foreslå Koss KSC75 (linky), ekstremt god lyd i forhold til prisen, billig og ikke minst koss' livstidsgaranti. Du unngår også støy fra ledningen, og siden de er åpne hører du lyder fra omgivelsene. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 11. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2011 Hvordan holder de seg under trening med høy intensitet, sitter de godt på øret? Har prøvd slikt design før hvor de rett og slett ikke holder seg på ørene, og har derfor alt vært kritisk. Hvordan er lyden da siden de er åpne, er det så gunstig for trening? Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Hvor godt de sitter kommer an på hvor godt du fester øreklipsen, etter min erfaring sitter de ganske godt hvis du fester den godt nok. Men dette kan selvsagt variere fra øre til øre. De har null lydisolasjon, noe jeg faktisk foretrekker til jogging, siden du da fortsatt kan være oppmerksom på omgivelsene og trafikk, men det er såklart en ulempe hvis det er mye støy. Lyden er ihvertfall meget god - de er ikke akkurat noen bassmonstre men de spiller meget engasjerende med mye energi (på en måte som grado hvis du har hørt om det.) Endret 11. desember 2011 av Molotovcocktail Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Eg trener alltid med pluggar. Fordelen er at dei samtidig stenger ut andre lydar, som bakgrunnsmusikken som står på i studioet. Dessutan heng dei alltid godt fast. Kunne ikkje tenkt meg å brukt headset. Har eit par Shure E3C som fungerer heilt supert. Microphonics er ikkje noko problem, lydkvaliteten er veldig god og dei blir levert med ei stor mengd proppar. Dei kosta vel rundt 1200,- for ein god del år tilbake, men Shure har proppar i lågare prisklassar og. Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 12. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2011 Må si meg enig i Zeph sin beskrivelse ang. å stenge annen lyd ute under trening. Jeg trener primært inne eller på fjellet, så det er ikke farlig på noen måte å ikke få med meg andre lyder. Både det å ha noe som sitter er det som passer for meg, så det er nok heller et godt sett med øreplugger som blir det optimale. Prisen på Shure E3C var nok i overkant mye, spesielt siden det er tenkt som et ønske i jula. Har du noen anbefalinger i det samme eller andre merker i prisklassen 2-400 kr, som oppfyller de kravene om isolerende, fastsittende og god lyd? Robust er jo naturligvis også et pluss, med tanke på at de ofte kommer i hardt "vær" under trening med høy intensitet. Tusen takk for gode svar! Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Mulig du allerede har tatt et valg, men kjøpte nylig Sennheiser PMX 680 Sports etter å ha lest flere gode anmeldelser. Sitter svært godt, har god lyd og er vanntette. Etterhvert blitt svært billige også. Tommel opp! De har flere modeller i den serien også, eks. bare propper, propper med bøyle bak øret. Endret 14. desember 2011 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 14. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2011 Hvordan er den "bøyla" å ha rundt når du trener med høy intensitet? Vil du anbefale å ha med eller uten isåfall? Ser sådan veldig bra ut til en meget gunstig pris, samt mye gode omtaler som du sier. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Med bøyle er den som har fått best omtaler. Har ikke kunnet sammenligne selv, men de sitter visstnok bedre enn de andre, og har bedre lyd. Personlig er jeg svært fornøyd; de sitter utrolig godt, uansett hva slags aktiviteter det er snakk om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå