multisync Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Noen som vet fremgangsmåten på å få til utveksling til land/skoler som min skole ikke har noen avtaler med? Jeg går nå første året på et studie, og ønsker å ta 3. året i utlandet (evt. 5. semester) Den eneste skolen som er noe interessant av de som skolen har avtale med er i England, og den vil det nok bli stor konkurranse om. Jeg hadde håpet å komme meg på en tilsvarende god skole, som jeg vet har alle fagene jeg trenger, men vi ikke har noen utvekslingsavtale med. Såvidt jeg vet, og hørte på en presentasjon tidligre i høst så burde det la seg gjøre. Endret 5. desember 2011 av multisync Lenke til kommentar
stifa Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hvilket engelsk universitet er det, om jeg får spørre? Du bør helst kontakte en rådgiver ved studiestedet ditt først, for de vet som regel best. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Southampton Solent University Ikke at det er den beste skolen overall, men ifølge de andre er den visst brukbar for vårt studie. Har egentlig ikke sett på det, da jeg helst ikke vil til England. Og ja, jeg vet at de vet best, men ville gjerne høre om andre hadde erfaringer. Det er litt greit å komme forberedt føler jeg ihvertfall. Nå i disse eksamenstider har jeg helelr ikke tid til å holde noe aktivt på med dette. Tiden på skolen brukes til lesing og oppsummeringsforelesninger Endret 5. desember 2011 av multisync Lenke til kommentar
stifa Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) Southampton Solent University Ikke at det er den beste skolen overall, men ifølge de andre er den visst brukbar for vårt studie. Har egentlig ikke sett på det, da jeg helst ikke vil til England. Og ja, jeg vet at de vet best, men ville gjerne høre om andre hadde erfaringer. Det er litt greit å komme forberedt føler jeg ihvertfall. Nå i disse eksamenstider har jeg helelr ikke tid til å holde noe aktivt på med dette. Tiden på skolen brukes til lesing og oppsummeringsforelesninger Tror ikke Solent har noe særlig godt rykte i England, så om du kan sikte høyere, så bør du det. Og ja, søknadsskriving er en krevende oppgave! Endret 6. desember 2011 av stifa Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Snakk med skolen og utvekslingskoordinator ved din skole, en venn av meg fikk til en slik avtale da han fant en skole han ville på. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Sjekk ut nettsidene til skoler du vil søke til. Prosedyren står der. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 7. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2011 Jeg har nå vært og snakket med internasjonalt kontor på skolen min, så det ser ut til at det ordner seg. Jeg har lyst til å prøve Nanyang University i Singapore, og skolen prøver å lage en avtale med dem som de burde ha svar på i løpet av februar. Så da er det bare og vente, fikke også gått igjennom prosedyrene hvis det skulle være at det ikke ble noen avtale. Sånn i forhold til godkjenning av fag osv. noe han sa at virket greit med skolen der siden fagene machet ganske bra. Lenke til kommentar
Armador Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg har nå vært og snakket med internasjonalt kontor på skolen min, så det ser ut til at det ordner seg. Jeg har lyst til å prøve Nanyang University i Singapore, og skolen prøver å lage en avtale med dem som de burde ha svar på i løpet av februar. Så da er det bare og vente, fikke også gått igjennom prosedyrene hvis det skulle være at det ikke ble noen avtale. Sånn i forhold til godkjenning av fag osv. noe han sa at virket greit med skolen der siden fagene machet ganske bra. Kan jeg spørre hvilken linje du går på? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Går innenfor shipping, ønsker vel egentlig å ende opp som megler eller ha jobb i rederi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå