Gå til innhold

Utveksling uten at skolen har avtale?

multisync

Anbefalte innlegg

Noen som vet fremgangsmåten på å få til utveksling til land/skoler som min skole ikke har noen avtaler med?

Jeg går nå første året på et studie, og ønsker å ta 3. året i utlandet (evt. 5. semester)

Den eneste skolen som er noe interessant av de som skolen har avtale med er i England, og den vil det nok bli stor konkurranse om.

Jeg hadde håpet å komme meg på en tilsvarende god skole, som jeg vet har alle fagene jeg trenger, men vi ikke har noen utvekslingsavtale med.

Såvidt jeg vet, og hørte på en presentasjon tidligre i høst så burde det la seg gjøre.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Southampton Solent University

Ikke at det er den beste skolen overall, men ifølge de andre er den visst brukbar for vårt studie.

Har egentlig ikke sett på det, da jeg helst ikke vil til England.

Og ja, jeg vet at de vet best, men ville gjerne høre om andre hadde erfaringer.

Det er litt greit å komme forberedt føler jeg ihvertfall.

Nå i disse eksamenstider har jeg helelr ikke tid til å holde noe aktivt på med dette. Tiden på skolen brukes til lesing og oppsummeringsforelesninger :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Southampton Solent University

Ikke at det er den beste skolen overall, men ifølge de andre er den visst brukbar for vårt studie.

Har egentlig ikke sett på det, da jeg helst ikke vil til England.

Og ja, jeg vet at de vet best, men ville gjerne høre om andre hadde erfaringer.

Det er litt greit å komme forberedt føler jeg ihvertfall.

Nå i disse eksamenstider har jeg helelr ikke tid til å holde noe aktivt på med dette. Tiden på skolen brukes til lesing og oppsummeringsforelesninger :p

Tror ikke Solent har noe særlig godt rykte i England, så om du kan sikte høyere, så bør du det. ;)

Og ja, søknadsskriving er en krevende oppgave! :p

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Jeg har nå vært og snakket med internasjonalt kontor på skolen min, så det ser ut til at det ordner seg.

Jeg har lyst til å prøve Nanyang University i Singapore, og skolen prøver å lage en avtale med dem som de burde ha svar på i løpet av februar.

Så da er det bare og vente, fikke også gått igjennom prosedyrene hvis det skulle være at det ikke ble noen avtale. Sånn i forhold til godkjenning av fag osv. noe han sa at virket greit med skolen der siden fagene machet ganske bra.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har nå vært og snakket med internasjonalt kontor på skolen min, så det ser ut til at det ordner seg.

Jeg har lyst til å prøve Nanyang University i Singapore, og skolen prøver å lage en avtale med dem som de burde ha svar på i løpet av februar.

Så da er det bare og vente, fikke også gått igjennom prosedyrene hvis det skulle være at det ikke ble noen avtale. Sånn i forhold til godkjenning av fag osv. noe han sa at virket greit med skolen der siden fagene machet ganske bra.

Kan jeg spørre hvilken linje du går på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...