Gå til innhold

Er det noen der ute som kan lage et bloggdesign?

Anbefalte innlegg

Heihei

Jeg og et par venner vurderer å starte med blogging.

Først og fremst så er ikke denne posten noe sånn

"ÅÅÅÅH gi meg lesere og les bloggen og kommenter"-fjortissdritt.

Bloggen skal for det meste handle litt om gaming, data, klær, musikk osv.

Og muligens en seksjon for de som trenger datahjelp, alt ettersom hva vi gidder.

Navnet hittil er "Rampelyset", nettop fordi vi poster nytt om spill, musikk osv.

Det jeg er ute etter er en (eller for all del flere) som klarer å lage et design på en blogg, som er attraktivt, men som samtidig ikke krever for mye jobb og stress. Om noen finner det interessant og liker å drive med slikt på fritiden, kan selvfølgelig et komplisert design være knall det også.

OM du/den som lager dette designet vil ha penger, så får vi diskutere det privat.

For øyeblikket har jeg lagd en adresse på "blogg.no" Trykk her om du vil se, men det er ikke postet noen innlegg eller generelt gjort noe med siden.

Litt mere wall of text;

Om du mener vi burde skifte blogg-adresse, eller skifte blogg-"leverandør" eller hva i allverden det heter, så for all del, vær min gjest og gi meg noen tips!

Alt i alt

er jeg for øyeblikket ute etter noen som photoshop, HTML- og CSS-koding.

Jeg prøvde meg litt istad, men jeg ser ikke grunn til å lære det om jeg finner noen som er villige til å bidra litt (Ja, jeg er tjukk og lat. (okk, jeg er ikke tjukk).

Når prosjektet er ferdig vil du/dere som har laget designet selvfølgelig få deres navn et valgt sted på bloggen for creds, og dersom vi skulle være så heldige å få noen lesere etterhvert vil vi også reklamere for deg om du har gjort en god jobb :)

Send meg en PM, eller skriv nedenfor dersom du er ladd for dette, eller lurer på noe annet.

EDIT: I ettertid, dersom noe på bloggen skulle trenge å endres (Ny seksjon, nytt design etc) så hadde det vært flott om jeg i ettertid kan kontakte deg slik at du/dere kan endre på dette. Det er ikke et must, men det er et pluss : )

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør spesifisere om du har noen spesiell grunn til at du vil lage noe helt fra scratch - eller om det kan være greit nok å basere seg på en eksisterende løsning (wordpress er jo veldig mye brukt).

Hvis du skal lage fra scratch er det veldig mye arbeid. Å customize en wordpress blog slik at den ser ut slik som du vil og har den funksjonaliteten du trenger derimot er noe en kompetent amatør webdesigner kan fikse til i løpet av noen dager (litt avhengig av hva du trenger naturligvis). Det er ihvertfall langt mer overkommelig prosjekt - og vil kreve langt mindre detaljkunskap om selve webkodingen. Alt du trenger da er egentlig en god photoshopper/designer som også har litt basic webdesign kunskap - og det finnes det relativt mange av.

-Stigma

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

Jeg har sett på dette eller dette.

Det er tutorials ute om hvordan man lager diverse i photoshop, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få dette inn på bloggen og deretter gjøre alle linkene klikkbare.

Da snakker vi om ganske forskjellige måter å grå frem for å designe en webside på. Jeg har vært borti denne photoshop metoden der du i praksis lager alt grafisk først og så koverterer den til en webside - men det har absolutt sine drawbacks. Bruker man et CMS slik som joomla eller wordpress så baserer man som regel seg på å lage grafikken i photoshop å så sette den inn i områdene der det trengs, slik som i bannere osv.

EDIT: du kan jo ta en titt på denne guiden om du vil se på noe i denne design-retningen:

http://psd.tutsplus.com/tutorials/interface-tutorials/photoshop-web-design-sleek/

Du kommer dog ikke unna å måtte faktisk bygge websiden på ett eller annet tidspunkt. Det er desverre ikke mulig å lage en webside rent utifra photoshop ;)

Hvis du er ute etter noen som kan lage noe for deg så kan jeg sansynligvis hjelpe hvis du kan definere hva det er du trenger og tilby en rimelig kompensasjon for tidsinvesteringen. Hvis du er interessert så kan vi diskutere dette videre via PM i så fall.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...