vesleengen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ah! sånn tenkt ja.. Ja da er jeg med.. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 jeg sa hu kunne finne noen mobiler hun ville ha, så fikk vi se hva det blei til, har satt et tak på 3k og trudde da hun ville velge iphone3, men det var vist bare dritte mente hu. SE xperia var det vist mange venninder som var missfornøyd med osv osv. det hu ønsker er en med greit kamera, nett tilgang, god lyd og rask meny. Iphone 3 er nok bare dritt nå ja, eller mente du 4? Hva med denne? http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobil-uten-abonnement/LGP970WHITE/lg-optimus-black-p970-hvit Ok specs, selv om den er litt "gammel" nå, noe man uansett ikke kan unngå for under 3000 uten binding. Stilig, og har god skjerm, ok kamera og selvfølgelig wifi. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Optimus Black VS Galaxy S Plus LG -Hvit -bittelitt lettere Samsung -bedre batteri -bedre CPU -bedre skjerm -400kr billigere -6GB mer internlagring -nyere android Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Optimus Black VS Galaxy S Plus Siden kamera var noe som skulle bli brukt vil jeg tro det blir meget irriterende med en telefon uten hverken blitz eller fotolys. Og utseendet har en god del å si når man er en 16 år gammel jente. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Ja blitz er et savn på S Plus. Jeg tenker mer bang for the buck sånn allround... Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 (endret) For en 16 år gammel jente? iPhone, uten tvil. iPhone er hipt og kult, enkel å bruke, god kvalitet (bortsett fra at skjermen knuser litt lett, kjøp med rosa deksel eller noe i den dur) og med all den funksjonaliteten man trenger. HTC og lignende mangler motefaktoren, og er mer for gutter på 20+ Det er viktigere at en 16 år gammel jente har en mobil som faktisk er noe annet en bare hipt og kult. Slike ting er mere for fjortisser. Samsung Galaxy S II er også veldig enkel å bruke og har MYE bedre kvalitet enn iPhone 4S. For en 16 år gammel jente kommer 100% garantert til å miste telefonen sin i bakken / gulvet mange mange ganger. Og vil være veldig kjipt for en 16 år gammel jente å sitte uten en telefon på grunn av at den ikke kan brukes siden den er gått i 10000000 knas etter et lite fall i bakken. Jeg anbefaler heller å kjøpe en telefon som tåler mange knall og fall og som også er MYE billigere enn iPhone 4S. Samsung Galaxy S II koster 3000 kr mens iPhone 4S koster 4800 kr. Så valget her er egentlig ikke så vanskelig. Og ikke nok med det. Det er inn for jenter å ha Samsung Galaxy S II nå. Sjefen min som er en dame der jeg jobber kjøpte seg nylig en Galaxy S II og 2 andre jenter som jobber på samme jobb har også den. Og alle sammen elsker mobilen . Og det er jo en god grunn på hvorfor dem elsker mobilen da Endret 6. desember 2011 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ja blitz er et savn på S Plus. Jeg tenker mer bang for the buck sånn allround... Enig i at det er mer for pengene, men jeg prøver å forestille meg hva jeg ville ønsket meg om jeg var 16 igjen. Selv har jeg hatt SGS2 siden den kom ut, og er superfornøyd. (Hadde Galaxy S i èn uke, trodde jeg klarte meg uten blitz, men nei.) Hvis det stemmer at man får SGS2 for 3000 som det nevnes over her er jeg ikke i tvil. Kjøp den, i hvit. Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 takker for svar, skal vise henne det dere annbefaller her nå, så får vi se hva hun sier:-) Lenke til kommentar
Patience Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Kjøp en iPhone istedet for en engangs-android-plast-andriod-leke iPhone er enklere å bruke, mangler endel funsjoner som andriod har- men er til gjengjeld mindre problemer med- og holder seg godt i verdi og er mer salgbar brukt enn hva andriod er.. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Kjøp en iPhone istedet for en engangs-android-plast-andriod-leke iPhone er enklere å bruke, mangler endel funsjoner som andriod har- men er til gjengjeld mindre problemer med- og holder seg godt i verdi og er mer salgbar brukt enn hva andriod er.. Igjen, så må jeg referere til det jeg sa om mobiler ut av glass i min post over. Plastikk er totalt overlegen over glass når det kommer til knall og fall. Nei, iPhone er langt i fra noe enklere å bruke enn en Samsung Galaxy S II f.eks. Dem begge er like lett å bruke. Og det eneste problemet jeg har (som ikke er noe dealbreaker) er at Wi-Fi signalet kan være ganske lavt selv om telefonen er nært selveste Wi-Fi senderen. Men selv om den viser at man har lite Wi-Fi dekning av og til, så har jeg ikke opplevd å miste noe hastighet på Wi-Fi linjen. Ellers så fungerer telefonen utmerket. Så jeg ville aldri ha gått å kjøpt en telefon som er utdatert og som i tillegg koster 1800 kr mere enn Galaxy S II. 2 Lenke til kommentar
Patience Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Kjøp en iPhone istedet for en engangs-android-plast-andriod-leke iPhone er enklere å bruke, mangler endel funsjoner som andriod har- men er til gjengjeld mindre problemer med- og holder seg godt i verdi og er mer salgbar brukt enn hva andriod er.. Igjen, så må jeg referere til det jeg sa om mobiler ut av glass i min post over. Plastikk er totalt overlegen over glass når det kommer til knall og fall. Nei, iPhone er langt i fra noe enklere å bruke enn en Samsung Galaxy S II f.eks. Dem begge er like lett å bruke. Og det eneste problemet jeg har (som ikke er noe dealbreaker) er at Wi-Fi signalet kan være ganske lavt selv om telefonen er nært selveste Wi-Fi senderen. Men selv om den viser at man har lite Wi-Fi dekning av og til, så har jeg ikke opplevd å miste noe hastighet på Wi-Fi linjen. Ellers så fungerer telefonen utmerket. Så jeg ville aldri ha gått å kjøpt en telefon som er utdatert og som i tillegg koster 1800 kr mere enn Galaxy S II. Hei Delvis ja. Plastikk tåler nok mer enn glass. Og nettopp glasset er den største svakheten på iphon 4/4s. Men fordelene igjen er at glass er mer ripebestandig enn plast igjen.. Galaxy S II er en god telefon. Hadde ikke hatt noe imot å ha en slik. Men kvalitetsmessig liker jeg iPhone bedre. Og programvaren iOS er nok mere stabilt enn android. Men det er utifra et rent personlig perspektiv og er ikke ment til å diskuteres.. Med at iPhone er enklere å bruke enn android er helt klart. Android er et mere avansert os enn iOS på brukernivå. Her går det an å rote seg litt bort i menyene.. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Kjøp en iPhone istedet for en engangs-android-plast-andriod-leke iPhone er enklere å bruke, mangler endel funsjoner som andriod har- men er til gjengjeld mindre problemer med- og holder seg godt i verdi og er mer salgbar brukt enn hva andriod er.. Igjen, så må jeg referere til det jeg sa om mobiler ut av glass i min post over. Plastikk er totalt overlegen over glass når det kommer til knall og fall. Nei, iPhone er langt i fra noe enklere å bruke enn en Samsung Galaxy S II f.eks. Dem begge er like lett å bruke. Og det eneste problemet jeg har (som ikke er noe dealbreaker) er at Wi-Fi signalet kan være ganske lavt selv om telefonen er nært selveste Wi-Fi senderen. Men selv om den viser at man har lite Wi-Fi dekning av og til, så har jeg ikke opplevd å miste noe hastighet på Wi-Fi linjen. Ellers så fungerer telefonen utmerket. Så jeg ville aldri ha gått å kjøpt en telefon som er utdatert og som i tillegg koster 1800 kr mere enn Galaxy S II. Hei Delvis ja. Plastikk tåler nok mer enn glass. Og nettopp glasset er den største svakheten på iphon 4/4s. Men fordelene igjen er at glass er mer ripebestandig enn plast igjen.. Galaxy S II er en god telefon. Hadde ikke hatt noe imot å ha en slik. Men kvalitetsmessig liker jeg iPhone bedre. Og programvaren iOS er nok mere stabilt enn android. Men det er utifra et rent personlig perspektiv og er ikke ment til å diskuteres.. Med at iPhone er enklere å bruke enn android er helt klart. Android er et mere avansert os enn iOS på brukernivå. Her går det an å rote seg litt bort i menyene.. Joda, kvaliteten når man holder iPhone 4 / 4S er ikke til å klage over. Men hva hadde du valgt av en mobil som tåler mange mange knall og fall uten å ta skade av det og samtidig føles helt grei ut i handa. Eller å ha en mobiltelefon som føles veldig bra ut i handa men som går i stykker om man er uheldig å miste den i bakken? En mobiltelefon er en ting som man har med seg overalt og er en ting man tar ofte ut av lommen og tilbake igjen. Og med det, så er sjangsen meget stor for at man kan miste den i bakken ofte. Har allerede mistet min Galaxy S II 2-3 ganger i bakken allerede selv om jeg er veldig forsiktig. Og den eneste skaden den har fått er noen riper i plasten. That's it. Og dette med at iOS er mere stabilt enn Android er jeg ikke helt enig i. Flere som jeg kjenner som har iPhone's opplever av og til at telefonen fryser eller at noen programmer bare kræsjer uten noen grunn. Men det med at noen sier at iOS er enklere å bruke enn Android. Det som er morsomt her er at INGEN til dags dato har klart å komme med en bra forklaring på hvorfor og hvordan iOS er enklere å bruke over Android. Nei, tingen er at Android og iOS er like lett å bruke i dag. Derfor klarer ingen å komme med noen logiske forklaringer på hvorfor iOS skulle være enklere å bruke enn Android. Joda, Android er mere avansert enn iOS, men for den vanlige mannen i gata så er ikke Android noe mere avansert enn iOS, fordi skal man gå den mere avanserte veien, så må man ha litt peiling på hva som er avansert med Android til å begynne med. En vanlig iOS bruker kan uten noen som helst problem hoppe rett over til Android og bruke Android slik den er. Så til den dagen noen kan komme med begrunnelser og beviser i form av sammenligninger mellom iOS og Android, så står påstanden om at iOS og Android er like lett å bruke. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Kjøp en iPhone istedet for en engangs-android-plast-andriod-leke iPhone er enklere å bruke, mangler endel funsjoner som andriod har- men er til gjengjeld mindre problemer med- og holder seg godt i verdi og er mer salgbar brukt enn hva andriod er.. Igjen, så må jeg referere til det jeg sa om mobiler ut av glass i min post over. Plastikk er totalt overlegen over glass når det kommer til knall og fall. Nei, iPhone er langt i fra noe enklere å bruke enn en Samsung Galaxy S II f.eks. Dem begge er like lett å bruke. Og det eneste problemet jeg har (som ikke er noe dealbreaker) er at Wi-Fi signalet kan være ganske lavt selv om telefonen er nært selveste Wi-Fi senderen. Men selv om den viser at man har lite Wi-Fi dekning av og til, så har jeg ikke opplevd å miste noe hastighet på Wi-Fi linjen. Ellers så fungerer telefonen utmerket. Så jeg ville aldri ha gått å kjøpt en telefon som er utdatert og som i tillegg koster 1800 kr mere enn Galaxy S II. Hei Delvis ja. Plastikk tåler nok mer enn glass. Og nettopp glasset er den største svakheten på iphon 4/4s. Men fordelene igjen er at glass er mer ripebestandig enn plast igjen.. Galaxy S II er en god telefon. Hadde ikke hatt noe imot å ha en slik. Men kvalitetsmessig liker jeg iPhone bedre. Og programvaren iOS er nok mere stabilt enn android. Men det er utifra et rent personlig perspektiv og er ikke ment til å diskuteres.. Med at iPhone er enklere å bruke enn android er helt klart. Android er et mere avansert os enn iOS på brukernivå. Her går det an å rote seg litt bort i menyene.. Joda, kvaliteten når man holder iPhone 4 / 4S er ikke til å klage over. Men hva hadde du valgt av en mobil som tåler mange mange knall og fall uten å ta skade av det og samtidig føles helt grei ut i handa. Eller å ha en mobiltelefon som føles veldig bra ut i handa men som går i stykker om man er uheldig å miste den i bakken? En mobiltelefon er en ting som man har med seg overalt og er en ting man tar ofte ut av lommen og tilbake igjen. Og med det, så er sjangsen meget stor for at man kan miste den i bakken ofte. Har allerede mistet min Galaxy S II 2-3 ganger i bakken allerede selv om jeg er veldig forsiktig. Og den eneste skaden den har fått er noen riper i plasten. That's it. Og dette med at iOS er mere stabilt enn Android er jeg ikke helt enig i. Flere som jeg kjenner som har iPhone's opplever av og til at telefonen fryser eller at noen programmer bare kræsjer uten noen grunn. Men det med at noen sier at iOS er enklere å bruke enn Android. Det som er morsomt her er at INGEN til dags dato har klart å komme med en bra forklaring på hvorfor og hvordan iOS er enklere å bruke over Android. Nei, tingen er at Android og iOS er like lett å bruke i dag. Derfor klarer ingen å komme med noen logiske forklaringer på hvorfor iOS skulle være enklere å bruke enn Android. Joda, Android er mere avansert enn iOS, men for den vanlige mannen i gata så er ikke Android noe mere avansert enn iOS, fordi skal man gå den mere avanserte veien, så må man ha litt peiling på hva som er avansert med Android til å begynne med. En vanlig iOS bruker kan uten noen som helst problem hoppe rett over til Android og bruke Android slik den er. Så til den dagen noen kan komme med begrunnelser og beviser i form av sammenligninger mellom iOS og Android, så står påstanden om at iOS og Android er like lett å bruke. Jeg er ikke uenig med deg- og jeg synes du har noen gode argumenter. Hadde nok valgt den telefonen som er mest solid ja, men hadde nok håpet på at det var iOS på den. Men som du sier- så er kanskje grunnen til at man ikke lenger klarer å enes om hva som er best av de forskjellige osene- at skillet begynner å viskes mer og mer ut. Man må i større grad fokusere på hva er viktig for en personlig. Ikke hva alle andre sier.. Når det gjelder brukervennlighet- så mener jeg imidlertid at iOS har et solid forsprang fremfor android. Men det fins unntak. Men unntakene, som i vårt tilfelle er kompisene dine- er ikke mange nok til å kunne bevise noe. Selvsagt er ikke min ene stemme noe mer heller. Så det får bli uavgjort. Men noe av det jeg DIGGER med i-dingzster- er at de snakker utrolig godt sammen. Og det er brukt mye tid på brukeropplevelsen og brukerflatene. Her har android noe å lære.. EDIT: Android kan ha blitt svært mye bedre siden jeg hadde HTC Desire med 2.1/2.2. - så jeg er litt forsiktig med å være for sikker på den saken.. Men jeg vil konkludere med at jeg har ikke noe som helst grunnlag til å si at min telefon (iOS) er noe bedre eller verre enn din telefon. Alt jeg kan si er at de er annerledes.. og den annerledesheten til iOS er det som passer MEG.. Men android er et fristende alternativ.. :-) Endret 22. desember 2011 av Patience Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå