Gå til innhold

[Løst] ny mobil til jente 16år

skidrow

Anbefalte innlegg

tenkte først kjøpe en uten ab da hun har talkmore kontant og vi er fornøyd med det siden vi da har full oversikt, men ser at mange tlf selges med et begrenset beløp fordelt på sms, data og ringing og da til en ofte begrenset pris på selve tlf.

så hva lønner sege egentlig?

hu sender rundt 200sms pr mnd, ringer ca 2-3 korte sammtaler hver dag og har ikke data på tlf hun har nå, så jeg vet ikke hvor mye hun vil bruke der når hun nå får tlf med data muligheter på.

så hva lønner seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På telepriser.no kan dere plotte inn hennes forbruk å finne billigste løsning.

Regner med hun vil ha en litt "nymotens" mobil AKA smartphone. Å ha en Smartphone uten datamuligheter er som en bil uten hjul, man må nesten ha det for å få ut potensialet. Hvor mye data hun trenger blir som sagt uvisst da hun ikke har brukt det før, og har dermed ikke noe tall på bruken.. Men uansett burde man fort regne 500mb pr mnd når man begynner med facebook og surfing på mobilen.

Så kommer det jo også an på hva slags mobil hun vil ha når det kommer til modell, eventuelt hvor stort budsjettet er for å kjøpe en mobil uten binding. Merk at skal man ha noe "brukbart" på smartphonesiden burde man legge inn en 2500kr+

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter hun skriver såpass masse SMS så hadde det kanskje vert lurt med en mobil med fult tastatur.

Samsung Galaxy 4 har fult ut skyvbart tastatur og fult tastatur på skjermen. :thumbup:

Ikke enig der. 200SMS er ikke mer en ca 6 om dagen, det trenger man ikke fysisk tastatur til for å si det slik. Jeg var redd for SMS hverdagen min selv etter overgangen til touch, men det er bare en simpel tilvenningssak. Så lenge mobilen er rask nok og med god nok skjerm er ikke det å skrive SMS på touch så ille.

Lenke til kommentar

sonyericsson-xperiaactiveblack(160824)-Large.jpg

Har en onkel som trengte hjelp til å velge mobil til jentungen sin, hun er ca 13-14 år. Hun hadde egentlig sett for seg en tastaturmobil, men når hun så denne så falt hun pladask. FIkk den i posten i dag, byggekvaliteten virket meget bra. Den er gummiert, sprutsikker og tåler å bli brukt av ungdom under 18. Testen her på amobil var også positiv, med en 5'er i terningkast. Min lenke

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

tenkte først kjøpe en uten ab da hun har talkmore kontant og vi er fornøyd med det siden vi da har full oversikt, men ser at mange tlf selges med et begrenset beløp fordelt på sms, data og ringing og da til en ofte begrenset pris på selve tlf.

så hva lønner sege egentlig?

hu sender rundt 200sms pr mnd, ringer ca 2-3 korte sammtaler hver dag og har ikke data på tlf hun har nå, så jeg vet ikke hvor mye hun vil bruke der når hun nå får tlf med data muligheter på.

så hva lønner seg?

Det navnet.

Lenke til kommentar

Etter hun skriver såpass masse SMS så hadde det kanskje vert lurt med en mobil med fult tastatur.

Samsung Galaxy 4 har fult ut skyvbart tastatur og fult tastatur på skjermen. :thumbup:

Masse sms? Hehe, jeg ligger på ca 7-800 i mnd, og ser ikke på det som så mye. ;)

Men ikke kjøp en telefon med tastatur til ei 16 år gammel jente.. De vil ha det som er kult og stilig, en med tastatur er ikke kult til noen andre enn kontorfreaker.

Gå for hvit iphone eller hvit samsung galaxy s2. Kjøp med abonnement som har fastpris med inkluderte minutter/sms/data. (De fleste operatører har nå fri bruk på alt frem til utgangen av mars!)

Er hun ansvarlig så klarer hun fint å holde styr på hvor mange gratis sms/minutter/mb som er igjen i løpet av måneden, både ved hjelp av en trafikkmonitor (app som registrerer ringeminutter/meldinger/databruk) eller ved å sjekke "Dine sider" hos operatøren en gang i uken e.l.

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

For en 16 år gammel jente?

iPhone, uten tvil. iPhone er hipt og kult, enkel å bruke, god kvalitet (bortsett fra at skjermen knuser litt lett, kjøp med rosa deksel eller noe i den dur) og med all den funksjonaliteten man trenger.

HTC og lignende mangler motefaktoren, og er mer for gutter på 20+

• Liker 3
Lenke til kommentar

Stakkars jente :p

det er så ille ja?

De to siste er utdaterte modeller. Den øverste er, vel, med tastatur. Ikke kul ;)

Edit: Altså, hvis dere leter etter billig mobil, hvorfor ikke gi henne tilbudet om å legge i litt penger selv? Og ikke minst få velge selv?

Endret av Heidi
Lenke til kommentar

jeg sa hu kunne finne noen mobiler hun ville ha, så fikk vi se hva det blei til, har satt et tak på 3k og trudde da hun ville velge iphone3, men det var vist bare dritte mente hu.

SE xperia var det vist mange venninder som var missfornøyd med osv osv.

det hu ønsker er en med greit kamera, nett tilgang, god lyd og rask meny.

Lenke til kommentar

Det skal være mulig og få samsung galaxy s2 til 3000,-

Ikke uten binding.. Det tviler jeg isåfall på... Kanskje brukt på finn.no

For inntil 3000kr innen smartphoneverden er det egentlig bare 3 modeller jeg ser som aktuelle:

SE Xperia Arc S

Samsung Galaxy S Plus (Som jeg er meget fornøyd med)

HTC Desire S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...