Gjest Slettet-I9yduzDf Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) En liten forklaring på tegningen: - Grønne striper, rom som skal ha lydhimling - Røde vegger, gipsvegger som skal fylles med isolasjon - Vegger uten farge, betongvegger Vil det gi noe særlig effekt i form av mindre bråk fra naboer ved å gjøre endringene som er skrevet over? Eller vil det være ganske bortkastet siden det er så mange betongvegger overalt som tar med seg lyden? Det er en åpen dør løsning inn til kjøkkenet og døra fra stue/gang vil bli byttet i en dør som isolerer mere. Naboer er på alle kanter bortsett fra der lengdene er beskrever, dvs venstre og toppen av tegningen Endret 7. desember 2011 av Slettet-I9yduzDf Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Det er ikke lett å lydisolere skikkelig, spesielt ikke etter at alt er ferdig i leiligheten. Er det en nybygd leilighet så kan man jo klage. Kluet med skikkelig lydisolering er at platene du setter opp ikke er i kontakt med noe, de må altså fuges på plass med akrylmasse eller tilsvarende. Jeg ville nok gjort det på veggen som er direkte i kontakt med naboen, men det er jo antagelig noe herk siden det ser ut til at alt av skap o.l. allerede er montert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Takker for svar Joa, greit nok det. Men hvis jeg bare konsentrerer meg om stua og soverommet jeg skal bruke på lydhimling, samt isolerer veggene markert rødt rundt stua/soverommet. Og bytter ut til gode dører inn til kjøkken og gang. Vil vel bli ganske så bra lydisolert det da eller vil gipsveggene bli et for svakt punkt? Er hovedsak oppover og til gangen det er lytt etter det jeg merka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Modifiserte førstetråden så den gir mye mere mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå