julla35 Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Hei folk! Selv om jeg ofte reiser i Moskva, kan jeg hjelpe noen som ønsker å oppleve den russike byen..Det kan være gøyre å reise sammen? Lenke til kommentar
;_; Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Hei. Er du russer selv (evt. er det vanskelig å kommunisere med folk om man snakker svært lite russisk)? Tenker litt på å reise en del i 2012, og Moskva er en av byene jeg har lyst å besøke. Ser ut som at mai er en fin måned å besøke denne byen i, er du enig? Hvor mye bør man beregne i dagsbudsjett (hvis man har et litt lavt reisebudsjett)? Endret 12. desember 2011 av ;_; Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Hvor mye bør man beregne i dagsbudsjett (hvis man har et litt lavt reisebudsjett)?For å få visum må du ha en invitasjon til Russland. Det kan enten ordnes med å bruke et reisebyrå som tar seg av alt visumsstyret eller ved å ta et dyrere hotell som hjelper deg. Selve hotellet vil derfor bli den største kostnadsdriveren for de fleste. Ellers er det blandt nyrike russere om å gjøre å bruke tjenester som restauranter som er dyrest mulig slik ar prisene på litt "bedre tjenester" ofte er hinsides og gjerne med kvalitet som ikke stemmer i det hele tatt. Det er pris og ikke kvalitet som man skryter av. Går man i slike feller kan det bli svært dyrt i Moskva. At gode hoteller og restauranter er så dyre gjør at Moskva ofte ligger helt eller nesten helt på topp i kåringer av verdens dyreste byer å reise til. Klarer du å leve mer som vanlige russere kan et bli som for de billigste stedene i vest-Europa. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Det robertaas sier stemmer ganske bra. Det er også kjent som den berømte oligarkfella. Restaurantpriser kan være helt hinsides selv med norske øyne så det gjelder å se på menyen før du går inn. 100 rubler er litt under 20 NOK. Så om restaurantene koster 2000 rubler for en hovedrett og oppover bør man gå videre. Jeg betalte faktisk 950 rubler for en kakao og en enkel fruktsalat dvs jeg gikk rett i fella en gang. Ellers er det mange kebabsjappeer rundt omkring hvor prisene er vesentlig bedre. En vesentlig utfordring er språk. T-banen er bare merka i kyrilisk, men det går greit med litt trening. Bokstavene ligner ganske mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå